خلاصه کتاب عادت های اتمی نوشته جیمز کلیر

کتاب عادت های اتمی در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. این کتاب به سرعت لقب یکی از پرفروش‌ترین کتب روانشناسی را از آن خود کرد. در این مقاله به معرفی نویسنده و شرح مختصری از محتوای کتاب می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: خلاصه کتاب اشراف زادگان فقیر

درباره نویسنده: جیمز کلیر

جیمز کلیر (James Clear) نویسنده‌ای مشهور اهل ایالات‌ متحده است. او در رشته‌ی بیومکانیک تحصیل کرد. سپس به مطالعه آزاد و پژوهش گسترده در زمینه رفتارها و عادات انسانی پرداخت. کلیر از سال ۲۰۱۲ در وبلاگ شخصی خود مطالبی پیرامون تصمیم‌گیری، رشد شخصی و عادت‌ها می‌نوشت.

تا سرانجام در سال ۲۰۱۸، کتاب عادت های اتمی را به انتشار رساند. این اثر به کتاب پرفروش نیویورک تایمز تبدیل و به ۵۰ زبان مختلف ترجمه شد. تا کنون در سرتاسر دنیا بیش از ۱۵ میلیون نسخه از این اثر به فروش رسیده است.

خلاصه کتاب عادت های اتمی

اگر امشب دیر به قرار شام با همسرتان برسید، چه اتفاقی می‌افتد؟

خب، اگر بار اول‌تان باشد که بدقولی می‌کنید، او ممکن است شما را ببخشد.

اما فرض کنید فردا شب، هفته بعد، ماه بعد و ماه‌های بعد هر بار این کار را تکرار کنید. آن‌وقت چه اتفاقی می‌افتد؟

کتاب عادت های اتمی درباره تاثیر چشمگیر عادت های کوچک در دراز مدت است. این اثر در این مورد بحث می‌کند که عادت‌های کوچک خوب و بد چگونه می‌توانند آینده ما را تغییر دهند.

زندگی آنگونه که در کتاب‌های زرد انگیزشی می‌بینیم، نیست. در زندگی واقعی، تغییر یک شبه پدید نمی‌آید. این انجام تلاش‌های کوچک مستمر است که می‌تواند به تغییرات شگرف بیانجامد.

کلیر در جایی از کتاب عادت های اتمی می‌نویسد:

عادت‌ها شمشیرهای دولبه‌ اند. همانطور که عادت‌های بد به راحتی ما را زمین می‌زنند، عادت‌های خوب باعث رشد ما می‌شوند. ما باید بدانیم کارکرد عادت‌هایمان چگونه است و چطور می‌توانیم بر اساس علایق خود آنها را طراحی کنیم تا بدینوسیله از لبه خطرناک شمشیر بپرهیزیم.

او توصیه می‌کند اگر می‌خواهید بدانید چند سال دیگر در چه وضعیتی به سر می‌برید، به خرده عادات فعلی خود نگاه کنید. آیا هر روز چیز کوچکی یاد می‌گیرید؟ آیا هر هفته باشگاه می‌روید؟ اگر این هفته برای اولین بار به باشگاه بروید، تغییری در ظاهر و وزن‌تان رخ نمی‌دهد. اما تصور کنید اگر این کار را به طور مستمر و طی شش ماه انجام دهید، شاهد چه تغییری خواهید بود؟ یک سال دیگر چطور؟ و دو سال دیگر؟

کتاب عادت های اتمی
کتاب عادت های اتمی

این اثر به ما یاد می‌دهد چگونه گام‌های کوچک و ساده‌ای برای رسیدن به هدف‌مان برداریم، بر بی‌انگیزگی غلبه کنیم و محیط مناسب تغییر را بسازیم.

کتاب عادت های اتمی به ما تلنگر می‌زند تا در زندگی روزانه خود مکث و تجدیدنظر کنیم. خب، آیا اکنون برای هدف ۱۰ سال بعد خود قدمی برمی‌دارید؟!

دیگر آثار نویسنده

  • قدرت شروع ناقص
  • ذهنیت برنده

بخش‌هایی از کتاب عادت های اتمی

  • «مهم نیست در حال حاضر چقدر موفق یا ناموفق باشیم. مهم این است که آیا عادت‌هایمان ما را در مسیر موفقیت قرار می‌دهند یا خیر؟ »
  • «اگر بخواهیم بدانیم در زندگی به کجا می‌رسیم، تنها کاری که باید انجام بدهیم این است که مسیر دستاوردها و شکست‌های ناچیزمان را دنبال کنیم و ببینیم انتخاب‌های روزانه ما در ده یا بیست سال آینده به کجا ختم می‌شوند. آیا هر ماه کمتر از آنچه به دست می‌آوریم خرج می‌کنیم؟ آیا هر هفته به باشگاه می‌رویم؟ آیا هر روز کتاب می‌خوانیم و مطلب تازه یاد می‌گیریم؟ چنین چالش‌های کوچکی شخصیت آینده ما را تعریف می‌کنند. »
  • «زمان فاصله میان موفقیت و شکست را بیشتر می‌کند. هر چه به زمان بدهیم، چند برابر به ما پس می‌دهد. عادت‌های خوب زمان را به دوست و عادت‌های بد آن را به دشمن ما تبدیل می‌کنند.»

 «همه چیزهای بزرگ، از شروع‌های کوچک به دست می‌آیند.»

  • «زمانی که به نظر می‌رسد هیچ چیز کمکی نمی‌کند، می‌روم و به سنگ تراشی نگاه می‌کنم که برای صدمین بار روی سنگ ضربه وارد می‌کند، بدون اینکه ترکی ایجاد شود؛ اما در ضربه صدویکم، سنگ به دو نیم خرد می‌شود. و می‌دانم این آخرین ضربه نبود که آن را خرد کرد، بلکه تمام ضربه‌های پیشین مسبب آن بود.»

درباره چاپ 724

معرفی کتاب عادت های اتمی را خواندید. خبر خوب اینجاست که شما هم می‌توانید کتاب خود را چاپ کنید. چاپ ۷۲۴ با داشتن سامانه آنلاین و خودکار محاسبه هزینه چاپ کتاب با بالاترین سرعت و قیمت‌های به‌روز، خدمات نوین چاپ را به همکاران و مشتریان عزیز ارایه می‌دهد.

از دیگر خدمات چاپ ۷۲۴، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارسال رایگان و فوری کتاب چاپی شما درب منزل‌تان در هر نقطه‌ای از کشور که هستید
  • هدیه یک جلد رایگان از کتاب شما به پاس اعتمادتان به این مجموعه
  • انجام تمامی اقدامات مربوط به اخذ مجوزهای لازم برای انتشار کتاب شما
  • تضمین کیفیت و پیگیری متعهدانه برای جلب رضایت کامل شما

همین حالا مشخصات کتاب مورد نظر خود را در سامانه ۷۲۴ بارگذاری کنید و خودتان تفاوت قیمت ما را با سایر چاپخانه‌ها قضاوت کنید ????

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)