بهترین کتاب‌ های روانشناسی : 5 کتاب کاربردی

بهترین کتاب های روانشناسی چه کتاب‌هایی هستند؟ در این مقاله به معرفی 5 مورد از بهترین کتب روانشناسی می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: آموزش خلاصه نویسی کتاب

بهترین کتاب های روانشناسی کدامند؟

کتاب‌های روانشناسی غیر آکادمیک، آثاری هستند که مفاهیم روان را به زبانی ساده و گیرا برای مخاطبان عمومی بازگو می‌کنند. در ادامه چند مورد از این آثار جذاب را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین کتاب های روانشناسی :انسان در جستجوی معنا
بهترین کتاب های روانشناسی :انسان در جستجوی معنا

انسان در جستجوی معنا

کتاب انسان در جستجوی معنا، اثری روانشناختی و زندگینامه از روانپزشک اتریشی ویکتور فرانکل است. آشنایان با حوزه سلامت روان، فرانکل را با ابداع روش معنادرمانی می‌شناسند. اما چه چیزی او را به سمت ابداع این روش روانه کرد؟

می‌گویند کسی که رنج دیده می‌تواند رنج‌دیدگان را درک کند. و فرانکل گواه درستی این گزاره است. او که در اردوگاه کار اجباری آشویتس اسیر بود، خاطرات جانکاه و دردناک خود را در آنجا به رشته تحریر در آورد. ویکتور فرانکل در آن دوران دشوار، والدین، همسر و برادرش را از دست داد. اما با تمام دشواری‌ها، گرسنگی، خشونت و فجایعی که شاهدش بود، همچنان زندگی را شایان زیستن می‌دید.

او در کتاب انسان در جستجوی معنا، این تجارب ارزشمند را با روان‌درمانی مراجعین خود پیوند می‌زند و ادعا می‌کند یافتن رسالت شخصی و معنا در زندگی، می‌تواند خاصیت التیام داشته باشد.

اگر ناامید هستید و فکر می‌کنید زندگی ارزش زیستن ندارد، حتما یک بار این کتاب را بخوانید. قول می‌دهیم نگاهتان به دنیا دست‌کم مقداری تغییر خواهد کرد.

زندگی خود را دوباره بیافرینید
زندگی خود را دوباره بیافرینید

زندگی خود را دوباره بیافرینید

زندگی خود را دوباره بیافرینید، نوشته جفری یانگ و جنت کلوسکو است. این اثر با نگاهی به طرحواره‌ها و اصول درمان شناختی، اختلالات شخصیت را به زبانی ساده بررسی می‌کند.

در بحث روانشناسی، اختلالات شخصیت الگوهای دیرپایی هستند که نه تنها افراد مبتلا بلکه نزدیکان آنها را به شدت آزار می‌دهند.‌ یک مشخصه مهم این اختلالات، بروز چالش‌هایی در روابط بین فردی است. این افراد معمولا در روابط صمیمانه تعارض دارند، با همکاران به مشکل می‌خورند و در کل کیفیت زندگی پایینی را تجربه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: معرفی کتاب عادت های اتمی

یانگ و کلوسکو علت و علایم طرحواره‌های افراد را نشان می‌دهند. نگاهی جدید که برای خواننده عمومی که اغلب آثار خودیاری را با رویکرد شناختی رفتاری خوانده، جدید و جذاب است. این کتاب در دسته بهترین کتاب های روانشناسی و خودیاری قرار می‌گیرد.

شما می‌توانید با مطالعه این کتاب با مفهوم طرحواره آشنا شوید. طرحواره‌ها چهارچوب‌های ذهنیی هستند که به دنبال تجارب کودکی در ما شکل گرفته‌اند و نحوه فکر و رفتارمان را تعیین می‌کنند. با مطالعه دقیق این کتاب، می‌توانید طرحواره‌های خود را بشناسید، از راهکارهای آن برای بهبود استفاده کنید و سپس از یک متخصص طرحواره‌درمانی برای کار عمیق بر روی این ویژگی‌ها کمک بگیرید.

باشگاه پنج صبحی ها
باشگاه پنج صبحی ها

باشگاه پنج صبحی ها 

اثر رابین شارما به نام باشگاه پنج صبحی ها از کتاب‌های پرفروش در دسته موفقیت و خودیاری و مدیریت کسب‌وکار است.

این کتاب پیرامون تغییر در سبک زندگی و مزایای خارق‌العاده‌ی سحرخیزی بحث می‌کند. این اثر، گفتگویی خیالی میان یک هنرمند، یک کارآفرین و یک سرمایه‌دار است. هر یک از این افراد با مشکلاتی شخصی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و می‌کوشند با گفتگو با یکدیگر به راه حلی برسند.

در خلال این گفتگوی جذاب، می‌بینید که خلاقیت شما شکوفا می‌شود و به امیدی برای تغییر دست می‌یابید. شما با مطالعه این اثر متوجه خواهید شد که می‌توانید از روز، هفته، ماه، سال و عمر خود به بهترین نحو بهره‌ ببرید و به پیامدهایی عالی در زندگی شغلی و شخصی خود دست یابید. با خواندن این کتاب، به جمله «سحرخیز باش تا کامروا شوی» ایمان می‌آورید. می‌آموزید که به سحرخیزی به ‌عنوان یک مهارت نگاه کنید و با این عادت شگفت‌انگیز زندگی خود را بهبود بخشید. گفتگوهای این کتاب ذهن شما را به شکل دادن عادت سحرخیزی علاقه‌مند می‌سازد. نویسنده معتقد است سازندگان دنیا همان کسانی هستند که از چند ساعت اول صبح بیشترین بهره را می‌برند.

اگر به دنبال روش‌های ساده برای رسیدن به موفقیت هستید، این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

چرا تابحال کسی این ها را به من نگفته بود؟
چرا تابحال کسی این ها را به من نگفته بود؟

چرا تا به حال کسی این ها را به من نگفته بود؟

اگر در اینستاگرام یا یوتیوب محتواهای روانشناسی را دنبال می‌کنید، احتمالا با دکتر جولی اسمیت روانشناس بالینی آشنا باشید. جولی اسمیت به سبب دغدغه‌ی ارزشمندی که برای ترویج فرهنگ سلامت روان داشت، در ایام کرونا شروع به انتشار ویدیوهای آموزشی کوتاه در این باره کرد. این آموزش‌ها در زمان قرنطینه که مردم به درمانگر بالینی دسترسی نداشتند، بسیار مورد استقبال قرار گرفت. اما این پایان کار او نبود.

جولی اسمیت نمی‌خواست برخی افراد به دلیل مشکلات مالی از درمان بازبمانند. بنابراین با توجه به محدودیت زمانی ویدیوها در فضای مجازی، شروع به نوشتن یک کتاب کرد. او نکات درمانی تخصصی را به زبانی بسیار روان و ساده در این اثر خود جای داده است.

محتوای کتاب «چرا تابحال کسی این‌‌ها را به من نگفته بود»، پیرامون رهایی از افکار نامناسب است. افکاری که در زمان بدخلقی، تمام انرژی و توجه ما را می‌گیرند. و می‌توانند خُلق پایین ما بدتر کنند.

در این کتاب، شما می‌آموزید چگونه با افکار آزاردهنده‌ای که به ذهنتان می‌آید، مقابله کنید. این کار از طریق فراشناخت قابل انجام است. فراشناخت یعنی توانایی فکر کردن در مورد افکار خود و سپس تحلیل و برخورد مناسب با آنها.

اگر وضعیت مالی شما به گونه‌ای است که توان پیگیری جلسات روان‌درمانی را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب «چرا تابه‌حال کسی این‌ها را به من نگفته بود» را تهیه و با دقت مطالعه کنید.

نیمه تاریک وجود
نیمه تاریک وجود

نیمه تاریک وجود

نیمه تاریک وجود اثر خواندنی دبی فورد در زمینه کتب خودیاری و بهترین کتاب های روانشناسی است.

تا کنون فکر کرده‌اید چرا از فردی که هیچ کار بدی در حق شما نکرده، تا این حد بدتان می‌آید؟ ممکن است ویژگی‌ای در او باشد که زمانی در شما وجود داشت و اطرافیان به این دلیل سرزنش‌تان می‌کردند. شاید هنوز این صفت را در خود دارید اما نمی‌خواهید به وجودش اقرار کنید. این کتاب دست شما را می‌گیرد و گام به گام در سفر به نقاط تاریک درون خود همراهی‌تان می‌کند.

سایه بخشی از وجود شماست که صفاتی از شما را در خود نهفته دارد. صفاتی که از آنها آگاه نیستید. آیا منظور فقط خصوصیات منفی است؟ خیر. به کسی که شخصیت وی را ستایش می‌کنید، فکر کنید. کدام ویژگی او به نظرتان تحسین‌برانگیز است؟ حال به خودتان فکر کنید. آیا این خصیصه در شما وجود ندارد؟!

دبی فورد در این کتاب شما را تشویق می‌کند تا نیمه‌ی تاریک خود را در آغوش بگیرند. شما با مطالعه این اثر یاد می‌گیرید کمتر دیگران را قضاوت کنید و حس بهتری به خود و اطرافیان‌تان داشته باشید. با پذیرش کامل خود، می‌توانید با سبکبالی بیشتر به پرواز در سفر زندگی ادامه دهید.

اگر به دنبال شناخت بیشتر خود و تجربه‌ی احساس آرامش هستید، این اثر قابل تامل را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

تئوری انتخاب
تئوری انتخاب

تئوری انتخاب

این کتاب نوشته‌ی ویلیام گلاسر روان‌پزشک آمریکایی است که مهم‌ترین اثر او شناخته می‌شود. گلاسر در این کتاب با مطرح ساختن مدل نظریه انتخاب، نکاتی را برای تقویت رابطه بین فردی و کیفیت کلی زندگی بیان می‌کند.

گلاسر باور دارد بسیاری از مشکلات ما شامل اعتیاد، خشونت، بدرفتاری‌ها و … ناشی از ناخرسندی‌ از روابط‌مان است. چهار نوع رابطه در این کتاب مورد بحث قرار می‌گیرد: رابطه‌ی زن و شوهر، والد و فرزند، رییس و کارمند و شاگرد و معلم. و تا زمانی که این روابط اصلاح نشوند، مشکلات ما برطرف نخواهند شد.

باور اصلی این کتاب این است که ما انسان‌ها قدرت انتخاب بالایی داریم و احساسات بدبختی یا خوشبختی را خود انتخاب می‌کنیم. درست است که گاهی رفتار دیگران به ما آسیب می‌زند، اما میزان آسیب به نحوه تفسیر و برخورد ما با آن رویداد بستگی دارد.

گلاسر از ده اصل مهم در نظریه انتخاب نام می‌برد، از جمله اینکه:

ما فقط قادر به کنترل رفتار خود هستیم.

تمام مشکلات روان‌شناختی ما ناشی از مشکلات رابطه‌ای هستید.

برای حل مشکلات، نیازی به کاوش در گذشته یا آینده نیست. همیشه پای یک رابطه در زمان حال در میان است.

همه ما پنج نیاز اصلی داریم که زندگی‌مان را هدایت می‌کند: بقا، تعلق خاطر، قدرت، آزادی و تفریح. ارضای این نیازها فوریت دارد و قابل انکار نیستند.

اگر در آستانه ازدواج یا به دنبال بهبود مشکلات بین فردی خود هستید یا به هر طریقی به روانشناسی علاقه‌مندید، مطالعه این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

درباره چاپ 724

معرفی بهترین کتاب های روانشناسی را خواندید. خبر خوب اینجاست که شما هم می‌توانید کتاب خود را چاپ کنید. چاپ ۷۲۴ با داشتن سامانه آنلاین و خودکار محاسبه هزینه چاپ کتاب با بالاترین سرعت و قیمت‌های به‌روز، خدمات نوین چاپ را به همکاران و مشتریان عزیز ارایه می‌دهد.

از دیگر خدمات چاپ ۷۲۴، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارسال رایگان و فوری کتاب چاپی شما درب منزل‌تان در هر نقطه‌ای از کشور که هستید
  • هدیه یک جلد رایگان از کتاب شما به پاس اعتمادتان به این مجموعه
  • انجام تمامی اقدامات مربوط به اخذ مجوزهای لازم برای انتشار کتاب شما
  • تضمین کیفیت و پیگیری متعهدانه برای جلب رضایت کامل شما

همین حالا مشخصات کتاب مورد نظر خود را در سامانه ۷۲۴ بارگذاری کنید و خودتان تفاوت قیمت ما را با سایر چاپخانه‌ها قضاوت کنید ????

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)