بهترین کتاب ها برای مطالعه

بهترین کتاب ها برای مطالعه چه کتبی هستند؟ اگر بخواهیم مدتی از تنش‌های زندگی روزمره دور شویم، چه کتاب‌هایی را مطالعه کنیم؟ در این محتوا فهرستی از 10 کتاب خواندنی فراهم کردیم. امیدواریم آنها را بخوانید و لذت ببرید.

بهترین کتاب ها برای مطالعه کدامند؟

در ادامه، فهرستی از 10 کتاب جذاب را به شما معرفی می‌کنیم. این فهرست با نگاهی به سایت گریت بوک تهیه شده است.

  1. آنا کارنینا اثر لئو تولستوی

داستان این رمان در قرن نوزدهم در روسیه اتفاق می‌افتد. روایت پیرامون زندگی آنا کارنینا، زنی از طبقه‌ی بالا می‌چرخد که به دنبال ناخرسندی از ازدواج بدون عشق خود، با افسری جذاب به نام کنت ورونسکی وارد رابطه‌ای عاشقانه‌ می‌شود. با برملا شدن این رسوایی، جایگاه اجتماعی آنا سقوط می‌کند. تولستوی به موازات این روایت، به بررسی زندگی روستایی و مبارزات لوین، صاحب زمینی می‌پردازد که به دنبال معنای زندگی و خوشبختی واقعی است. این کتاب موضوعاتی مانند عشق، وفاداری، هنجارهای اجتماعی و تلاش انسان برای خوشبختی را بررسی می‌کند.

  1. مادام بوآوری اثر گوستاو فلوبر

مادام بواری رمانی غم‌انگیز درباره زنی جوان به نام اما بواری است که با یک پزشک کسل‌کننده اما مهربان ازدواج کرده است. او که از زندگی خود ناراضی است، برای فرار از احساس پوچی به یک سری روابط فرازناشویی رو می‌آورد و سبک زندگی تجملی را در پیش می‌گیرد. میل او به اشتیاق و هیجان وی را به سمت نابودی اقتصادی و ناامیدی سوق می‌دهد که در نهایت منجر به پایانی غم‌انگیز می‌شود.

بهترین کتاب ها برای مطالعه
بهترین کتاب ها برای مطالعه
  1. جنگ و صلح اثر لئو تولستوی

این داستان که در عصر ناپلیون روایت می‌شود، چشم‌اندازی از جامعه روسیه و سقوط را آن در هرج و مرج جنگ نشان می‌دهد. جنگ و صلح، داستان زندگی به هم پیوسته‌ی پنج خانواده اشرافی، مبارزات، عاشقانه‌ها و سفرهای شخصی آنها را در دوره پرفراز و نشیب تاریخ دنبال می‌کند. این روایت به بررسی مضامین عشق، جنگ و معنای زندگی می‌پردازد. تولستوی به خوبی توانسته رویدادهای تاریخی را با داستان‌های شخصی شخصیت‌هایش در هم آمیزد.

  1. گتسبی بزرگ اثر اسکات فیتس جرالد

داستان این رمان در تابستان 1922 رخ می‌دهد. گتسبی بزرگ روایتگر زندگی یک میلیونر جوان و مرموز، سبک زندگی عجیب و عشق وسواس‌آمیز او به یک بازیگر سابق است. همانطور که داستان پیش می‌رود، رازهای تاریک این میلیونر فاش می‌شود. کتاب، نقدی است بر لذت‌جویی افراطی و زوال اخلاقی که در نهایت به پیامدهای غم انگیزی منجر می‌شود.

  1. لولیتا اثر ولادیمیر ناباکوف

لولیتا یکی از بهترین کتاب ها برای مطالعه است. این رمان داستان هامبرت را روایت می‌کند. مردی که وسواسی نگران‌کننده به برقراری رابطه با ‌دختران تازه به بلوغ رسیده دارد. این تمایل او سبب می‌شود که با دخترخوانده 12 ساله‌اش، لولیتا، وارد یک رابطه‌ی مخرب شود. این روایت یک کاوش بحث‌برانگیز از دستکاری روانشناختی و وسواس است. زیرا هامبرت تلاش می‌کند اعمال و احساسات خود را در طول داستان توجیه کند.

  1. میدل مارچ اثر جورج الیوت

این داستان که در شهر ساختگی میدل مارچ در اوایل قرن نوزدهم رخ می‌دهد، شبکه پیچیده روابط را در یک جامعه درهم‌تنیده بررسی می‌کند. این داستان زندگی چندین شخصیت را دنبال می‌کند. از جمله شخصیت‌ها، دوروتیا بروک، یک زن جوان با شور ایده‌آلیست و ترتیوس لیدگیت، یک پزشک جاه‌طلب است که هر دو با انتظارات اجتماعی، خواسته‌های شخصی و معضلات اخلاقی دست و پنجه نرم می‌کنند. رمان میدل مارچ به مضامینی چون عشق، ازدواج، جاه‌طلبی و اصلاحات می‌پردازد و تفسیری عمیق در مورد وضعیت انسان ارایه می‌کند.

  1. داستان‌های آنتوان چخوف اثر آنتوان چخوف

این مجموعه داستان کوتاه، پیچیدگی‌های طبیعت و جامعه بشری در روسیه قرن نوزدهم را بررسی می‌کند. این داستان‌ها که توسط یک نویسنده مشهور روسی نوشته شده‌اند، از طنز تا تراژدی را دربرمی‌گیرند و اغلب بر زندگی روزمره و مبارزات مردم عادی تمرکز دارند. مشاهده دقیق و درک عمیق نویسنده از طبیعت انسان در این روایات می‌درخشد و آنها را به کلاسیک‌های جاودانه تبدیل می‌کند.

  1. در جستجوی زمان از دست رفته اثر مارسل پروست

این رمان مشهور، کاوشی فراگیر در حافظه، عشق، هنر و گذر زمان است که به خاطرات کودکی راوی و تجارب بزرگسالی وی می‌پردازد. روایت به دلیل اپیزودهای حافظه غیرارادی و پیچیده‌اش قابل توجه است که معروف‌ترین آنها «اپیزود مادلین» است. این کتاب مضامین زمان، مکان و حافظه را بررسی می‌کند. همچنین پرسش‌هایی را درباره ماهیت هنر و ادبیات و روابط پیچیده بین عشق، تمایلات جنسی و مالکیت به تصویر می‌کشد.

بهترین کتاب ها برای مطالعه کدامند؟
بهترین کتاب ها برای مطالعه کدامند؟
  1. شوهر آهو خانم اثر علی محمد افغانی

یکی از بهترین کتاب ها برای مطالعه شوهر آهو خانم است. روایت حول زندگی زنی خانه‌دار و سنتی به نام آهو می‌چرخد. همسر آهو شیفته‌ی زنی مدرن می‌شود و او را به عقد خود در می‌آورد. در این میان، زندگی آهو مقابل چشمانش از هم می‌پاشد. این کتاب در واقع مشکلات زنان را در دنیای سنتی و مدرن بررسی می‌کند.

  1. کلیدر اثر محمود دولت آبادی

کتاب کلیدر ماجرای گل‌محمد پسری روستایی را روایت می‌کند که عاشق مارال، نامزد سابق دلاور می‌شود. پس از ازدواج این دو، دلاور با کینه‌ورزی دو طایفه را به جان هم می‌اندازد. این درگیری‌ها به ارتکاب قتل‌های ناخواسته می‌انجامد. کتاب مشهور کلیدر به خوبی اوضاع سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دهه 20 را در ایران توصیف می‌کند.

درباره چاپ 724

معرفی بهترین کتاب ها برای مطالعه را خواندید. خبر خوب اینجاست که شما هم می‌توانید کتاب خود را چاپ کنید. چاپ ۷۲۴ با داشتن سامانه آنلاین و خودکار محاسبه هزینه چاپ کتاب با بالاترین سرعت و قیمت‌های به‌روز، خدمات نوین چاپ را به همکاران و مشتریان عزیز ارایه می‌دهد.

از دیگر خدمات چاپ ۷۲۴، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارسال رایگان و فوری کتاب چاپی شما درب منزل‌تان در هر نقطه‌ای از کشور که هستید
  • هدیه یک جلد رایگان از کتاب شما به پاس اعتمادتان به این مجموعه
  • انجام تمامی اقدامات مربوط به اخذ مجوزهای لازم برای انتشار کتاب شما
  • تضمین کیفیت و پیگیری متعهدانه برای جلب رضایت کامل شما

همین حالا مشخصات کتاب مورد نظر خود را در سامانه ۷۲۴ بارگذاری کرده و خودتان تفاوت قیمت ما را با سایر چاپخانه‌ها قضاوت کنید ????

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)