10 کتاب برتر دنیا

10 کتاب برتر دنیا کدامند؟ چه کتاب‌هایی را قبل از مرگ باید بخوانیم؟ در این مقاله، فهرستی از 10 کتاب برتر دنیا گردآوری کردیم. لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب ها برای مطالعه

کتاب‌های برتر دنیا کدامند؟

مسلم است که رمان‌های بسیاری وجود دارد که می‌توان از مطالعه آنها لذت برد. اما برخی کتاب‌ها می‌توانند مهم‌تر یا محبوب‌تر از بقیه در نظر گرفته شوند. دلیل آن می‌تواند نثر عالی، خط داستانی تفکربرانگیز یا مرزشکنی در زمان انتشار خود باشد. بنابراین، کتاب‌هایی هستند که هرکسی باید دست‌کم یک بار در زندگی خود مطالعه کند.

ما فهرستی از 10 کتاب برتر دنیا تهیه کرده‌ایم که در ادامه آنها را می‌خوانید. از کاوش هارپر لی در مورد تنش‌های نژادی در کشتن مرغ مقلد گرفته تا شاهکار گتسبی بزرگ اثر اسکات فیتزجرالد. این‌ها کتاب‌های کلاسیکی هستند که می‌توانیم شرط ببندیم بارها و بارها آنها را خواهید خواند.

  1. کشتن مرغ مینا نوشته هارپر لی

داستان کشتن مرغ مینا درباره وکیل سفیدپوستی است که تلاش می‌کند جان تام رابینسون، مرد سیاهپوستی را که به دروغ متهم به تجاوز به یک زن سفیدپوست شده، نجات دهد. هارپر لی با طنز، صمیمیت و شفقت به مسیله نژادپرستی در ایالات متحده می‌پردازد و به طور گسترده به عنوان یکی از بزرگترین کتاب های قرن بیستم شناخته می‌شود.

10 کتاب برتر دنیا کدامند؟
10 کتاب برتر دنیا کدامند؟
  1. گتسبی بزرگ نوشته اسکات فیتز جرالد

شاهکار گتسبی بزرگ، تراژدی مدرنی است که سقوط جی گتسبی، یک میلیونر تازه‌کار را به تصویر می‌کشد. این در حالی رخ می‌دهد که او می‌کوشد معشوق سابقش را که اکنون با مرد ثروتمند دیگری ازدواج کرده، به دست آورد. او در جستجوی وسواس گونه‌اش برای ثروت و موقعیت، از دیدن ماهیت واقعی معشوق سابقش غافل می‌شود. همین در نهایت به سقوط گتسبی می‌انجامد.

جالب است که این رمان پس از مرگ نویسنده به شهرت رسید.

  1. بلندی‌های بادگیر نوشته امیلی برونته

هیچ فهرستی از 10 کتاب برتر دنیا بدون عاشقانه بلندی‌های بادگیر کامل نخواهد بود. نام دیگر این کتاب «عشق هرگز نمی‌میرد» است. این داستان که در سال 1847 در واکنشی به داستان محبوب جین آستن نوشته شد، روایتی کاملا تاریک‌تر و پیچیده‌تر است که دو نسل را در بر می‌گیرد. این کتاب روایتگر مستاجری جدید به نام «لاک وود» است که به زودی سر از داستان سر به مُهر صاحبخانه‌ی مرموزش درمی‌آورد.

  1. داستان ندیمه نوشته مارگارت اتوود

داستان ندیمه جامعه‌ای را به تصویر می‌کشد که در آن یک فاجعه زیست محیطی منجر به ناباروری بیشتر جمعیت زنان شده است. یک گروه مذهبی، زنان بارور را جمع‌آوری کرده و به آنها آموزش می‌دهد تا بدون اعتراض و سخن گفتن، به تولید مثل با مردان صاحب قدرت بپردازند. این کتاب، پیامدهای تاثیرگذار و اسفناک وارونه شدن حقوق زنان را بررسی می‌کند.

بیشتر بخوانید: پرفروش ترین رمان های ایرانی

  1. همه چیز فرو می‌پاشد نوشته چینوا آچه‌به

داستان درباره اوکونکوو بزرگ‌ترین کشتی‌گیر و جنگجوی زنده در آفریقای غربی است. او در یک حادثه تصادفی یک عضو قبیله را می‌کشد و زندگی‌اش وارونه می‌شود. اوکونکوو تبعید می‌شود و پس از بازگشت پی می‌برد که مبلغان و فرمانداران استعماری به دهکده او رسیده‌اند. رمان چینوا آچه‌به برای اولین بار در 1958 منتشر شد و ادبیات آفریقا و جهان را تغییر داد.

  1. 1984 نوشته جورج اورول

شاید درخشان‌ترین تصویر ویران‌شهری یک جامعه 1984 باشد. در این ویران‌شهر، جهان به کلی دگرگون و به فضایی امنیتی و ترسناک تبدیل شده است. مجازات‌های بی‌رحمانه اجرا می‌شود و حتی مخالفت علنی با برادر بزرگ جرم محسوب می‌شود. پلیس همه جا را زیر نظر دارد و حتی عشق را محکوم می‌کند. این کتاب آزادی، خیانت و قدرت اعتراض را در بر می‌گیرد و سنگ بنای ادبیات بریتانیا محسوب می‌شود.

  1. غرور و تعصب نوشته جین آستین

یکی از معروف‌ترین رمان‌های انگلیسی و یکی از 10 کتاب برتر دنیا غرور و تعصب است. تمرکز داستان بر آشنایی الیزابت بنت (یکی از قهرمانان فمینیست و بزرگ ادبیات) و فیتزویلیام دارسی است. روایت بسیار بیشتر از یک داستان عاشقانه سنتی و مملو از بازیگوشی و کنایه است.

چه آثاری 10 کتاب برتر دنیا هستند؟
چه آثاری 10 کتاب برتر دنیا هستند؟
  1. دلبند نوشته تونی موریسون

رمان دلبند تاملی عمیق در باره زشتی‌های برده‌داری است. این رمان به شصت میلیون و بیشتر آفریقایی و نوادگان‌شان که در نتیجه تجارت برده از دنیا رفتند، تقدیم شده است. شخصیت اصلی رمان دلبند، زنی برده زاده‌ای است که به اوهایو فرار می‌کند، اما با گذشت هجده سال، همچنان نتوانسته آزادی و رهایی خود را به دست آورد. شاهکار شگفت‌انگیز دلبند، ایده‌های مادرانگی، خانواده، فولکلور و اجتماع را با وحشت تاریخ در هم می‌آمیزد.

  1. گیرنده در چاودار نوشته جی دی سالینجر

کریسمس است و هولدن کالفیلد به تازگی چندباره از مدرسه‌ اخراج شده است. او در اطراف شهر نیویورک پرسه می‌زند و به دنبال آرامش در برخوردهای زودگذر است. در همین حال، همیشه به خواهر کوچک‌ترش فیبی فکر می‌کند، تنها کسی که واقعا او را می‌فهمد. این کتاب،  نیاز به ارتباط و سرگشتگی دوران نوجوانی را به تصویر می‌کشد.

  1. آرزوهای بزرگ نوشته چارلز دیکنز

پیپ یک کودک یتیم با آینده‌ای مبهم است که انتظارات کمی از زندگی دارد. اما زمانی که او یک جنایتکار فراری را پیدا می‌کند، به دیدار یک پیرزن مرموز احضار می‌شود و با زیبای یخی، استلا، ملاقات می‌کند، همه چیز عوض می‌شود. شگفت‌آورتر از همه، یک فرد ناشناس به او مقداری پول می‌دهد تا زندگی جدیدی را در لندن شروع کند. دیکنز همچنان یکی از محبوب‌ترین نویسندگان انگلیسی است.

درباره چاپ 724

معرفی 10 کتاب برتر دنیا را خواندید. خبر خوب اینجاست که شما هم می‌توانید کتاب خود را چاپ کنید. چاپ ۷۲۴ با داشتن سامانه آنلاین و خودکار محاسبه هزینه چاپ کتاب با بالاترین سرعت و قیمت‌های به‌روز، خدمات نوین چاپ را به همکاران و مشتریان عزیز ارایه می‌دهد.

از دیگر خدمات چاپ ۷۲۴، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارسال رایگان و فوری کتاب چاپی شما درب منزل‌تان در هر نقطه‌ای از کشور که هستید
  • هدیه یک جلد رایگان از کتاب شما به پاس اعتمادتان به این مجموعه
  • انجام تمامی اقدامات مربوط به اخذ مجوزهای لازم برای انتشار کتاب شما
  • تضمین کیفیت و پیگیری متعهدانه برای جلب رضایت کامل شما

همین حالا مشخصات کتاب مورد نظر خود را در سامانه ۷۲۴ بارگذاری کرده و خودتان تفاوت قیمت ما را با سایر چاپخانه‌ها قضاوت کنید ????

منبع:

harpersbazaar

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)