آیا پرفروش ترین کتاب های نوجوانان را می شناسید؟

آیا کتاب های مناسب برای نوجوانان را می شناسید؟ آیا می دانید به نواجوانان باید چه کتاب هایی را برای خواندن پیشنهاد دهید؟  کتاب های مناسب نوجوانان علاوه بر این که باید محتوای جذابی داشته باشند می بایست از ادبیات ساده ای نیز برخوردار باشد و بیشتر برای نوجوان آموزنده باشد، متن و نگارش کتاب باید به گونه ای باشد که نوجوان بتواند به راحتی آن را درک کند، امروزه اغلب کتاب هایی که برای این رده سنی منتشر می شود در قالب داستان های علمی و تخیلی می باشد و حتی به دلیل استقبالی که از برخی از این کتاب ها می شود در زمره پرفروش ترین کتاب های نوجوانان قرار می گیرند.

در این مقاله قصد داریم پروفروش ترین کتاب های نوجوانان را به شما معرفی کنیم پس با ما همراه باشید:

  • رمان شگفتی اثر آر. جی. پالاسیو

داستان این کتاب در مورد پسرکی 10 ساله به نام آگوست است که به دلیل یک بیمار اجزای صورت او دچار ناهماهنگی شده است و تحصیلات ابتدایی خود تا کلاس پنجم را در منزل گذرانده است و از رفتن به مدرسه امتناع کرده است که در نهایت پدر و مادر آگوست به دلیل نگرانی در خصوص تحصیلات فرزندشان او را به یک مدرسه خصوصی می فرستند.این کتاب در سال 2012 موفق به دریافت جایزه بهترین کتاب سال naiba شد و در سال 2013 در فهرست پرفروش ترین کتاب های نوجوانان قرار گرفت.

  • ارباب حلقه ها

این کتاب که در چند مجموعه توسط نویسنده و زبان شناس معروف انگلیسی به نام جی. آر. آر تالکین نوشته شده است در فهرست پرفروش ترین کتاب های نوجوانان قرار دارد، نویسنده این کتاب را در طی مدت 12 سال که بیشترین سالیان آن در زمان جنگ جهانی دوم بوده نوشته است، ارباب حلقه ها در واقع ادامه دهنده داستان هابیت اثر همین نویسنده است.

کتاب ارباب حلقه ها

 

  • رمان حادثه ای عجیب برای سگی در شب

معروف ترین کتاب مارک هادون نویسنده و شاعر انگلیسی است که در زمره پرفروش ترین کتاب های نوجوانان قرار دارد، داستان این کتاب براساس یکی از داستان های شرلوک هلمز نوشته شده است و موفق به دریافت جوایز متعددی نیز شده است.

در این رمان پسری به نام کریستوفر بون که به بیماری اوتیسم مبتلا شده است، و به دلیل این بیماری طریقه صحبت کردنش کمی متفاوت تر از بقیه افراد است. داستان اصلی این رمان از هنگامی شروع می شود که کریستوفر به از سونیندن به لندن سفر می کند، پسر نوجوان داستان به دلیل ابتلا به این بیماری نمی تواند آدم های اطراف خودش را آن گونه که باید درک کند و لیکن از حافظه ی بسیار قوی برخوردار است.

هزینه چاپ کتاب

  • شاهزاده کوچولو

معروف ترین داستان کودکان که در فهرست پرفروش ترین کتاب های نوجوانان توانسته است در رده چهارم قرار گیرد، نویسنده این داستان به نام اگزوپری فلسفه خود را در مورد دوست داشتن و عشق از دیدگاه پسرکی که از یک سیاره دیگر آمده است بیان می کند.

کتاب شاهزاده کوچولو

 

  • جنگی که نجاتم داد

این داستان که در دوران جنگ جهانی دوم قرار دارد سرگذشت دختری است به نام آدا که به یک معلولیت مادرزادی مبتلا است، آدا قادر به راه رفتن نیست و در دورانی قرار دارد که معلولیت جسمی را با معلولیت ذهنی برابر می دانند.دخترک با مادر و برادر خود در شهر لندن زندگی می کند، مخارج زندگی ان ها توسط مادر آدا تامین می شود، مادری که با دخترش رفتاری خشن و نامهربان دارد و به دلیل معلولیتی که دارد او را در خانه زندانی کرده است، نویسنده این رمان کیمبرلی بروبیکر بردلی است و کتاب وی در گروه پرفروش ترین کتاب های نوجوانان قرار دارد.

  • شیطان و پسرکش

کتاب معروف اثر آنتونی هورویتس، یکی از پر فروش ترین کتاب های نوجوانان است در این رمان داستان پسری به نام تام را می خوانید که گمان می کند یتیم است و هیچ فامیلی ندارد، تام تصور می کند که به این دلیل می بایست تا پایان عمرش در مهمانخانه ای که زندگی میکند باید بردگی کند تا این که روزی مردی ناشناس به آن مهمانخانه می آید و در پی ماجراهایی تام در می یابد که آنگونه که تصور می کرده بی کس و کار نیست.

  • شاهزاده و گدا

اثری معروف از مارک تواین، و یکی از پرفروش ترین کتاب های نوجوانان، در این رمان می خوانید که تام که کودکی گدازاده و فقیر است و همزمان با شاهزاده ادوراد در یک یک روز متولد می شوند. شاهزاده ادوارد یک روز تام را دعوت می کند که به قصر برود و در آنجا این دو کودک لباس هایشان را با هم عوض می کنند و از این طریق ماجراهای عجیبی اتفاق می افتد.

  • زنان کوچک

داستانی که بر اساس واقعیتی از زندگی نویسنده و سه خواهرش است نویسنده این رمان لوییزامی الکات است  و یکی از بهترین و پرفروش ترین کتاب های نوجوانان به شمار می آید.

داستان این کتاب درباره خانواده مارچ است که در گذشته ثروتمند بودند ولی اکنون در وضعیت مالی ضعیفی قرار گرفته اند و پدر خانوداه نیز به ارتش ملحق شده و در جنگ است از این رو دختران و مادرشان سعی می کنند که به تنهایی زندگی خود را اداره کنند.

موفقیت و استقبال فراوانی که از این رمان شد موجب شد تا نویسنده ا قدام به نوشتن رمان همسران خوب نیز کند که به اندازه جلد اول آن موفق بود.

  • مزایای منزوی بودن

این کتاب که نوشته استیون چباکسی است توانست به مدت بیش از 2 ماه در فهرست پرفروش ترین کتاب های نوجوانان نیویورک تایمز باشد.

این کتاب به بررسی زندگی نوجوانان مانند  برون گرا- درون گرا- سلامت روان و… می پردازند، این داستان که به زبان پسری به نام چارلی نوشته شده است تمام وقایع و اتفاقاتی که با آن روبرو می شود را از طریق نامه برای دوستش می فرستند.

بعد از چند سال از انتشار این کتاب فیلم نامه آن، توسط چباسکی(نویسنده کتاب) نوشته و کارگردانی شد.

  • مجموعه داستان هری پاتر

داستانی خیالی و ژانر فانتزی نوشته جی. کی. رولینگ

هری پاتر که یک جادوگر نوجوان است و در مدرسه علوم و فنون در حال تحصیل است. در این داستان هری پاتر با جادوگر سیاه مبازره می کند و او را که سعی دارد افراد غیر جادگر را از بین ببرد شکست می دهد.این کتاب که بسیار مورد استقبال قرار گرفته که بعدها فیلم نامه آن نیز نوشته شده و فیلم های آن نیز ساخته و تولید شد.

 

چاپ کتاب با بهترین قیمت در ۷۲۴ چاپ

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 3.4]
0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)