خلاصه کتاب مغازه جادویی اثر جیمز دوتی

کتاب مغازه جادوییکه توسط یک پزشک جراح نوشته شده، پس از انتشار در سال 2019، با استقبال فراوان کتابخوانان روبرو شد. در این محتوا نگاهی به زندگی نویسنده خواهیم داشت و سپس دسته‌بندی محتوایی و خلاصه این کتاب را بررسی می‌کنیم. در بخش پایانی، بریده‌هایی از کتاب مغازه جادویی را نیز با شما همراهان گرامی به اشتراک می‌گذاریم.

درباره نویسنده: جیمز دوتی

دکتر جیمز آر. دوتی، از متخصصان برجسته در علوم اعصاب شفقت است. او مدیریت مرکز پژوهش و آموزش در زمینه‌ی شفقت و نوع‌دوستی را بر عهده دارد و استاد جراحی مغز و اعصاب در دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد است.
جیمز دوتی در کنار درخشیدن در حوزه پزشکی، مخترع و نویسنده پرفروش نیویورک تایمز نیز محسوب می‌شود.
اما آیا این همه موفقیت چشمگیر، از خانواده‌ای ثروتمند و حامی سربرآورده است؟
متاسفانه دوتی دوران کودکی خوشی نداشت. او با پدری الکلی و مادری دچار افسردگی شدید، در فقری توان‌فرسا رشد کرد.
در میان این محیط پرآشوب، جیمز دوتی به جعبه‌‌‌ی شخصی‌اش حاوی چند وسیله‌ی کوچک مانند برگه‌های «آیا می‌دانستید» و ابزارهای شعبده‌بازی دلخوش بود. در بین این وسایل، یک انگشت شست مصنوعی وجود داشت که یک روز گم می‌شود و جیمز 12 ساله در جستجوی خرید آن، به مغازه‌ای تحول‌آفرین قدم می‌گذارد. جایی که در آن با خانم روث آشنا می‌شود. خانم روث با لبخند پذیرای کودک می‌شود و با او مانند یک بزرگسال، با احترام و شفقت برخورد می‌کند. جیمز دوتی، خانم روث را سرچشمه‌ی تغییرات اساسی زندگی و موفقیت‌های تاثیرگذار خود می‌داند.
کتاب مغازه جادویی در واقع پیرامون زندگی نویسنده می‌چرخد.

دسته‌بندی محتوایی کتاب مغازه جادویی

کتاب مغازه جادویی در گروه رمان و داستان خارجی دسته‌بندی می‌شود. همچنین اگر به کتب زندگینامه علاقه دارید، ارتباط داستان با زندگی نویسنده می‌تواند شما را جذب خود کند.
کتاب مغازه جادویی
کتاب مغازه جادویی

خلاصه کتاب مغازه جادویی

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، داستان برگرفته از زندگی شخصی نویسنده است.
فصل اول کتاب مغازه جادویی با جستجوی یک کودک برای یافتن انگشت شست مصنوعی شروع می‌شود. به دنبال این جستجو، او وارد مغازه‌ای با ویترین وسایل شعبده‌بازی می‌شود و پشت پیشخوان، اولین بزرگسالی را می‌بیند که محترمانه به چشمان او نگاه کرده و لبخند می‌زند. او خانم روث است. کسی که به این کودک بی‌پناه کمک می‌کند تا دید تازه‌ای به جهان شکل دهد و برای موفقیت‌ و رشد تلاش کند.
روث پس از گفتگویی کوتاه با جیمز، از او می‌خواهد به مدت 6 هفته، هر روز به این فروشگاه جادویی سر بزند تا در نهایت جادوگری واقعی را به این پسر بیاموزد.
جیمز مشتاقانه می‌پذیرد و به این درخواست عمل می‌کند. اما آنچه روث به او یاد می‌دهد، گنجینه گرانبهایی از فنون ذهن‌آگاهی و مدیتیشن است که زندگی کودک درمانده را متحول می‌کند. خانواده جیمز در فقر شدیدی دست‌وپا می‌زد. بیشتر اوقات مواد خوراکی برای درست کردن غذا پیدا نمی‌شد و اگر هم چیزی بود، مادر مبتلا به افسردگی، توان خارج شدن از تختخواب و تهیه غذا را نداشت. بیشتر اوقات جو دعوا و پرخاشگری بر خانه حاکم بود. در چنین محیطی، جیمز اصلا دیده نمی‌شد، چه برسد به اینکه مورد محبت و توجه قرار بگیرد.
روث با دانستن وضعیت زندگی کودک بیچاره، می‌کوشد با آموزش فنون تجسم و مدیتیشن، احساس آرامش و ایمنی را به او بازگرداند.
جیمز دوتی ادعا می‌کند آموزه‌‍‌های روث، در چالش‌های مهم زندگی، دستگیر او شد و وی را به مسیر درست بازگرداند.
این پزشک موفق در کتاب مغازه جادویی ، با نگاهی علمی و پژوهشی، داستان زندگی و تغییرات خود را بررسی می‌کند.

بخش‌هایی از کتاب

گاهی‌ اوقات چیزی که بیش از همه می‌خواهید این است که کسی چیزی به شما بگوید، هر چیزی. زیرا این بدین معناست که شما مهم هستید.
  • هیچ زندگی کاملی وجود ندارد که ما در آن متولد شده باشیم و هیچ گریزی از واقعیت وحشتناک رنج نیست.
گاهی دیده نمی‌شوی. نه فقط به این خاطر که مهم نیستی؛ بلکه به این دلیل که درد اطرافیان تو را نامریی می‌کند.
  • نوجوانان خواهان آزادی هستند، اما به شرطی که بر پایه‌ای پایدار و امن ایستاده باشند.
به عنوان یک جراح اغلب شنیده‌ام که بیمارانم چگونه درد را در شب با شدت بیشتری تجربه می‌کنند. این به این معنا نیست که درد آنها در شب بدتر است. دلیل اینجاست که در شب هیچ حواس پرتی‌ای وجود ندارد، ذهن ساکت می‌شود و دردی که تمام روز وجود داشت بلندتر به نظر می‌رسد. به همین دلیل است که هر نگرانی در مورد آینده یا پشیمانی از گذشته در تاریکی شب ظاهر می‌شود.
  • عاقل ترین بیماران و آدم‌هایی که تا الان ملاقات کرده‌ام، کودکان بوده‌اند. آنها صادق هستند. به شما می‌گویند که چه چیزی آنها را می‌ترساند، چه چیزی خوشحال‌شان می‌کند، چه چیزی را در مورد شما دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند. هیچ دستور کار مخفی‌ای وجود ندارد، و شما مجبور نیستید حدس بزنید که عمیقا چه حسی دارند.
  • وقتی قلب‌هایمان زخمی می‌شود، آن وقت است که باز می‌شود. ما از طریق درد رشد می‌کنیم. ما در شرایط سخت رشد می‌یابیم. به همین دلیل است که باید تک تک چیزهای دشوار زندگی خود را بپذیریم.

درباره چاپ 724

معرفی کتاب مغازه جادویی را خواندید. خبر خوب اینجاست که شما هم می‌توانید کتاب خود را چاپ کنید. چاپ ۷۲۴ با داشتن سامانه آنلاین و خودکار محاسبه هزینه چاپ کتاب با بالاترین سرعت و قیمت‌های به‌روز، خدمات نوین چاپ را به همکاران و مشتریان عزیز ارایه می‌دهد.

از دیگر خدمات چاپ ۷۲۴، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارسال رایگان و فوری کتاب چاپی شما درب منزل‌تان در هر نقطه‌ای از کشور که هستید
  • هدیه یک جلد رایگان از کتاب شما به پاس اعتمادتان به این مجموعه
  • انجام تمامی اقدامات مربوط به اخذ مجوزهای لازم برای انتشار کتاب شما
  • تضمین کیفیت و پیگیری متعهدانه برای جلب رضایت کامل شما

همین حالا مشخصات کتاب مورد نظر خود را در سامانه ۷۲۴ بارگذاری کنید و خودتان تفاوت قیمت ما را با سایر چاپخانه‌ها قضاوت کنید 🙂

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)