معرفی انواع کاغذ برای چاپ کتاب

اگر می خواهید انواع کاغذ های موجود را بشناسید این مقاله را از دست ندهید.

ما در این مقاله سعی داریم انواع کاغذ ها را مورد بررسی قرار دهیم.

برای تولید انواع کاغذ ابتدا درخت ها را می برند و با استفاده از یک دستگاه مخصوص آن را تکه تکه می کنند.کاغذ یکی از کهن ترین چیز هایی است که از آن برای نوشتن نامه و بسته بندی استفاده می کردند.اگر ما با انواع کاغذ آشنا باشیم می توانیم در انتخاب کالای مورد نظر مان عاقلانه تر عمل کنیم سایت 724 چاپ به شما راهنمایی های لازم را می رساند تا بتوانید در انتخاب تان هوشمندانه عمل کنید.

گرماژ انواع کاغذ چیست؟

گرماژ کاغذ یکی از مهم ترین موارد در تعیین کیفیت و ضخامت کاغذ است.اگر گرماژ یک کاغذ 60 گرم باشد، به معنی این است که هر یک متر مربع از این کاغذ 60 گرم وزن دارد. هر چه قدر که مقدار گرماژ بالا تر باشد، کیفیت، ضخامت، استحکام و حتی قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت.

پوشش سلفون یا لمینت انواع کاغذ چیست؟

کشیدن روکش روی سطح صاف را به مثال لمینت می­ گویند . در سیستم چاپ کردن دیجیتال یک لایه نازک پلاستیکی را یک طرف یا دو طرف کاری که قرار است چاپ شود کار را در برابر پاره شدن، رطوبت، گرما یا سرما و چروکیدگی مقاوم تر می کند.

بیشتر مطالعه کنید : چاپ افست چیست؟

انواع کاغذ تحریر چیست؟

کاغذ تحریر مدلی از کاغذ است که امکان چاپ روی هر دو طرف آن کاغذ برای شما مقدور است و جوهر به سمت دیگر آن راه پیدا نمی کند. کاغذ تحریر در گرماژ 50، 55، 60، 65، 70، 75، 80، 100 و 120 تولید می شود که با توجه به نوع تمایل و کاربرد مشتری، از آن ها استفاده می شود که سایت 724 چاپ تمام این موارد را به خوبی رعایت می کند.

در تولید انواع کاغذ های تحریر از خمیر های شیمیایی چوب پهن برگان و سوزنی برگان استفاده می کنند. انواع کاغذ تحریر دارنده ی دوام کافی می باشند که این امر، برای بایگانی به مدت طولانی بسیار کاربرد دارد.

انواع کاغذ برای چاپ کتاب

 

کاغذ تحریر در صنعت چاپ بیشتر برای چاپ انواع

استفاده می شود.

انواع کاغذ تحریر در رنگ های متنوعی تولید می شود که نوع رنگ آن هم با توجه به خمیر قابل استفاده در تولید تعیین می گردد.

انواع کاغذ و مقوا گلاسه چیست؟

انواع کاغذ های گلاسه دارنده ی سطوح صاف و یک نواخت هستند که بخاطر جذب همه ی جوهر از روی سطحش، از آن برای چاپ انواع رسانه استفاده می کنند . کاغذ گلاسه از پر طرفدار ترین انواع کاغذ است که در گرماژ های مختلف تولید می شود. هر چه گرماژ در کاغذ گلاسه افزایش یافته باشد، دوام و ضخامت آن نیز بیشتر می شود و همچنین چاپ پذیری آن با کیفیت بهتری انجام پذیر است.برای کاغذ گلاسه می توانید از پوشش لمینت و سلفون برای بیشتر کردن دوام کالای چاپی استفاده کنید. کاغذ گلاسه برای چاپ انواع رسانه های چاپی مانند

  • چاپ کارت ویزیت
  • چاپ کاتالوگ
  • چاپ تراکت
  • چاپ بروشور
  • چاپ ساک دستی
  • چاپ تقویم

همچنین سایر موارد دیگر استفاده می شود.

بیشتر مطالعه کنید : انواع پوشش های مختلف در چاپ

کاغذ کرافت چطور کاغذی است؟

کاغذ کرافت از سولفات خمیر پالت تهیه شده است و دارای دوام بالایی می باشد. کاغذ های کرافت انواع مختلفی دارند؛ مانند کاغذ های کرافت سفید نشده که بیش تر در صنعت بسته بندی از آن ها استفاده می شود یا کاغذ های کرافت سفید شده که برای تهیه کاغذ هایی که پیوستگی بافت آن ها قوی است بیش تر مورد استفاده قرار می گیرد.

کاغذ کرافت همیشه با رنگ قهوه‌ ای یا با رنگ سفید تولید و عرضه می‌ شود و همچنین این نوع کاغذ بسیار با دوام می‌ باشد. گرماژ و وزن این کاغذ بسیار زیاد است طوری که از ترکیب آن‌ ها در تولید ورق و کارتون استفاده می کنند همچنین امکان تولید بیشتر از صد نوع ترکیب در ورق‌های 3 لایه و 5 لایه برای شما فراهم می‌گردد که به صورت کاغذ کرافت، مقوای کرافت و مقوای زبر یا خشن کرافت می‌ باشد.

کاغذ کرافت کاربرد بسیاری در

  • ساخت جعبه
  • پاکت
  • چاپ ساک دستی

دارد و لازم به ذکر است هیچ نوع پوششی برای سطح کاغذ کرافت مناسب واقع نشده است.

انواع کاغذ کتان چیست؟

کاغذ کتان موردی خاص از کاغذ بافت دار است که بخاطر داشتن بافت در داخل کاغذ، روی سطح کاغذ  ویژگی خاصی ایجاد می­ کند.

این بافت ها بسته به نوع کاغذ کتان و کشور تولید کننده ی آن نیز دارد.

 از کاغذ کتان در

  • چاپ کارت ویزیت
  • چاپ پاکت
  • چاپ سربرگ

 

انواع کاغذ برای چاپ کتاب

استفاده می شود. در  این نوع کاغذ شیار های افقی یا عمودی یا هر دو ی آن ها دیده می شود که این شیار ها و بافت های ریز، زیبایی ویژه ای به کار های چاپی و به خصوص کارت های ویزیت می­ دهد. بخاطر حضور همین بافت های برجسته، برای سطح کاغذ کتان از هیچ نوع پوششی استفاده نمی شود تا زیبایی آن بیشتر به چشم مشتری بیاید.

کاغد کاربن چیست؟

این نوع کاغذ با یک پوشش شیمیایی که شباهتی بسیاری به کاربن دارد عمل می‌کند و یک کپی از نوشته‌ های دست نویس تان را روی صفحه ی بعدی انتقال می‌ دهد. در واقع همان کاغذ تحریر سفید و الوان با گرماژ کم می باشد که بعد از تولید با ماده ی شیمیایی ترکیب می شود تا قابلیت کپی کردن را داشته باشد.

از کاغذهای الوان در چاپ فاکتور ها و فرم های سه نسخه ای استفاده می شود.

مقوای کارتی چیست و چه کار بردی دارد؟

این مقوا در رنگ های مختفل تولید و عرضه می شود. مقوای کارتی بافت تقریباً یک دست و بدون بر جستگی و فرو رفتگی دارد. از اين نوع مقوا برای جدا سازی بخش های مطالب در زونكن و از نوع بسیار خوب و ضخیم تر آن هم برای چاپ كارت ويزيت استفاده می شود؛ همچنین لازم به ذکر است که در صورت انتخاب این نوع مقوا برای چاپ کارت ویزیت، امکان استفاده از پوشش سلفون و یا لمینت اصلاً وجود ندارد.

از مصرف کاغذ بیهوده خود داری کنید تا بتوانیم درختان بیشتری داشته باشیم و از نفسی پاک تر بهره مند شویم.

چاپ کتاب با بهترین قیمت در ۷۲۴ چاپ

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)