معرفی کتاب هنر خوب زیستن اثر رولف دوبلی

نقد و بررسی کتاب هنر خوب زیستن اثر رولف دوبلی:

کتاب هنر خوب زیستن اثر رولف دوبلی یکی از بهترین کتاب های انگیزشی است. روف دوبلی کتاب هنر خوب زیستن را در چارچوب کتاب قبلی خود، یعنی هنر شفاف اندیشیدن نوشته است. خیلی ها معتقدن که این دو کتاب شبیه هم است، اما درواقع نویسنده در کتاب اول سعی کرده خطاهای شناختی را نشان بدهد و در کتاب دوم راهکار هایی برای زندگی بهتر بیان میکند. مطالب کتاب هنر خوب زیستن کوتاه و روان و از جنس روانشناسی امروزی است.

این کتاب در ایران بسیار پر فروش بوده و تعداد دفعات زیادی به چاپ رسیده، همچنین توسط عادل فردوسی پور ترجمه شده است.

معرفی کتاب هنرخوب زیستن اثر روف دوبلی:

کتاب هنر خوب زیستن اثر روف دوبلی یکی از کامل ترین کتاب ها در رابطه با توسعه ی فردی است. ما به شما پیشنهاد میکنیم که اگر زمان کافی ندارید حتما خلاصه ی این کتاب را مطالعه کنید. چرا که جز به جز این کتاب پر از نکته های مهم و دلنشین است. نکاتی که به شما کمک میکند زندگی خوب و سرشار از ارامش را برای خوتون فراهم کنید. روف دوبلی در این کتاب به برخی موارد تاکید زیادی دارد و انها را به عنوان پایه و اساس زندگی معرفی میکند. اول به نظر می اید که این کتاب بسیار پیچیده و سخت است اما ب طورکلی به میگوید که خوب زندگی کردن اصلا سخت نیست بلکه با رعایت نکات کوچک و ساده میتوان به ان دست پیدا کرد.

بیشتر بخوانید : معرفی رمان طاعون اثر آلبر کامو

چرا باید کتاب هنر خوب زیستن را بخوانیم؟

این کتاب برای شما معجزه نمیکند، راه حل های شگفت انگیز و اعجاب انگیزی ارائه نمی دهد، فقط با خواندن ان زندگیتان متحول نمی شود و شما به رشد فردی دست پیدا نمی کنید، شاید اصلا خودتان هم نکات نوشته شده در این کتاب را بدانید….نکته مهم اینجاست، تغیر زمانی برای شما رخ می دهد که تصمیم بگیرید اگاهانه این کتاب را بخوانید و به ان عمل کنید. خوب زندگی کردن معنا عمیق و گسترده ای دارد که نسبت به فرهنگ های مختلف متفاوت است. و عوامل زیادی بر ان تاثیر میگذارد مانند دوستان خوب، روابط اجتماعی موفق، هدف گذاری در زندگی و رسیدن به ان، درامد مناسب و…..ما دائما به دنبال یک اصل واحد، یک باور واحد، یک قانون واحد برای رسیدن به زندگی ایده ال میگردیم، با وجود اینکه چنین راهی وجود ندارد.در واقع در این کتاب یاد نمگیریم زندگی خوب چیست، بلکه میفهمیم زندگی خوب چیزی نیست. به نقل قول ازروف دوبلی چیزی که برای یک زندگی خوب و خوب زیستن وجود دارد در درون ما است.

معرفی کتاب هنر خوب زیستن اثر رولف دوبلی

 

درباره روف دوبلی نویسنده ی کتاب هنر خوب زیستن:

روف دوبلی متولد 15 ژوئیه سال 1966 در سوئیس است. یک تاجر و نویسنده ی موفق که نویسندگی را در سال 2002 به عنوان رمان نویس شروع کرد. کتاب هنر اندیشدن او به زبان المانی در 2011 و بعد زبان انگلیسی در سال 2013 منتشر شد. همچنین کتاب هنر خب زیستن در سال 2017 به زبان انگلیسی به انتشار رسید، و در سراسر جهان محبوب و معروف شد. روف دوبلی در سال   خود را از دانشگاه سنت گالن سوئیس و مدرک دکترا در رشته ی اقتصاد را در سال 1995 گرفت.MBA1991 مدرک

این نویسنده تا کنون چندین موسسه ی موفق را ه اندازی کرده است و در کتاب هنر خوب زیستن تجربه و تحقیقات خودرا بیان کرده که میتوان به ان به عنوان یک اثر پژوهشی نگاه کرد.

معرفی فصل های کتاب هنر خوب زیسن اثر روف دوبلی:

در این قسمت به معرفی فصل های کتاب هنر خوب زیسن اثر روف دوبلی میپردازیم:

– حسابداری ذهنی، چطور باخت را به برد تبدیل کنیم.

– هنر ظریف اصلاح، چرا تنظیمات ابتدایی را دست بالا میگیریم.

– میثاق، انعطاف ناپذیری به عنوان یک ترفند.

– تفکر جعبه سیاه، واقعیت به احساسات شما اهمیت نمی دهد، یا چرا هر قدم اشتباهی باعث بهبود زندگیتان می شود.

– اثر معکوس، چرا چیزهایی که قرار است برایمان زمان بخرند معمولا وقتمان را تلف میکنند؟

– هنر منفی خوب زندگی کردن، کار اشتباهی انجام ندهید، اتفاق درسی رخ نخواهد داد.

– پاسخ منفی پنج ثانیه ای، لطف های کوچک، دام های بزرگ.

– توهم تمرکز، چرا در کارلییب شادتر نمیبودید.

– دایره ی شایستگی، چرا شناخت محدودیت هایتان اهمیت دارد.

– راز پافشاری، چرا انسان های حوصله سر بر از ماجراجوها موفق ترند.

– سرکوب ندای درون، کاری را که میتوانید انجام دهید، نه کاری که ارزویش را دارید.

– زندان خوش نامی، چگونه از تائید بیرونی به تائید درونی برسیم.

– معنای کوچک تر زندگی، به چه هدف هایی متوانید برسید و به چه هدف هایی نمی توانید.

بیشتر بخوانید : معرفی کتاب عدالت اثر مایکل سندل

ترجمه کتاب هنر خوب زیستن به زبان فارسی

کتاب هنر خوب زندگی کردن اثر رولف دوبلی توسط بهزاد توکلی، عادل فردوسی پور و علی شهروز ستوده در سال 1397 ترجمه و منتشر شد. قبل تر از این نیز این کتاب با نام هنر خوب زیستن با ترجمه ی امید کریم چپور و علی نصرالهی از سوی انتشارات مهرگان منتشر شده بود.

قانون 20-40-60 کتاب هنر خوب زیستن

اولین نکته ای که در کتاب هنر خوب زیستن مورد توجه قرار میگیرد این است که وقتی نیازهای اولیه ی انسان براورده شد، قرار نیست با افزایش درامد رضایت انسان از زندگی بیشتر شود. خیلی از ما فکر میکنیم اگر نیاز های اولیه برطرف شود و بعد برای افزایش درامد تلاش کنیم، هرچه در امد ما بیشتر شود میزان رضایت ما نیز از زندگی بیشتر می شود. این در حالی است که اگر ما از خط فقر گذر کنیم و مقداری پول برای خود پس اندار کنیم دیگر پول به عنوان عامل سازنده ی زندگی خوب عمل نمیکند و باید به دنبال عواملی دیگر برویم. پس باید انقدر روی عزت نفس خود کار کنیم و خودمان از درون غنی کنیم تا به این درک برسی که ارزش پول چقدر است؟

یکی از تصوارات غلط ما این است که فکر میکنیم اگر پول بیشتری داشته باشیم به جایگاه بالاتری میان اطرافیان دست پیدا میکنیم.بر اساس قانون 20-40-60 وقتی در سن 20 سالگی قرار داریم برایمان مهم است که دیگران درباره ی ما چه فکری میکنند. وقتی به سن 40 سالگی میرسیم میگوییم مهم نیست که دیگران درباره ما چه فکری میکنند و وقتی به سن 60 سالگی میرسیم میفهمیم که دیگران اصلا راجب ما فکر نمیکردند. پس بهتر است در جوانی بدانیم که کسی به ما فکر نمیکند.

معرفی کتاب هنر خوب زیستن اثر رولف دوبلی

جملاتی از کتاب هنر خوب زیستن

بگذارید تعریف کاملا متفاوتی از موفقیت به شما ارائه دهم، تعریفی که دست کم دو هزار سال قدمت دارد. موفقیت، براساس تعریف خود، نه به میزان منزلت و اعتباری که جامعه به فرد می‌دهد وابسته است و نه به قرار گرفتن در فهرست‌های مبتذل. تعریفش این است؛ موفقیت حقیقی، موفقیت درونی است. همین! (هنر خوب زیستن – صفحه ۲۶۶)

چارلز الیس همین رویکرد را به تنیس‌بازان آماتور پیشنهاد می‌کند. برعکس بازیکنان حرفه‌ای که تقریبا می‌توانند با هر ضربه‌شان توپ را دقیقا به جایی که خودشان می‌خواهند بفرستند، بازیکنان آماتور اشتباهات بی‌شماری در طول بازی مرتکب می‌شوند. آن‌ها توپ را به تور می‌کوبند، ضرباتشان اکثرا ارتفاع بالایی دارد یا این‌که بیش از حد محکم است و نهایتا در جایی اشتباه از زمین بازی فرود می‌آید. بازی تنیس حرفه‌ای کاملا با بازی آماتورها فرق می‌کند؛ حرفه‌ای‌ها امتیاز را می‌بَرند، آماتور‌ها امتیازها را می‌بازند. این به این معنی است که اگر دارید در برابر یک تنیس‌باز آماتور بازی می‌کنید، بهترین گزینه برای شما این است که تمرکز خود را صرفا روی این بگذارید که اشتباهی مرتکب نشوید. (هنر خوب زیستن – صفحه ۳۶)

اساسا به محض آن‌که از خط فقر بالاتر آمدید و مقداری پول به عنوان پشتوانه پس‌انداز کردید، دیگر پول جایی در میان فاکتور‌هایی که موجب یک زندگی خوب می‌شوند نخواهد داشت. پس به‌جای حرص‌زدن برای جمع کردن پول، روی فاکتورهای دیگر کار کنید. موفقیت حقیقی، همان‌گونه که در فصل پایانی خواهیم دید، چیزی غیر از موفقیت مالی است. (هنر خوب زیستن – صفحه ۷۴)

بیشتر بخوانید : معرفی رمان سووشون اثر سیمین دانشور

مشخصات کتاب

  • عنوان اصلی: هنر خوب زیستن
  • عنوان فرعی: ۵۲ میان‌بر شگفت‌انگیز به شادکامی، ثروت و موفقیت
  • نویسنده: رولف دوبلی
  • ترجمه: امید کریم‌پور – علی نصرالهی
  • انتشارات: مهرگان خرد
  • تعداد صفحات: ۲۷۶
  • قیمت چاپ ششم: ۲۳۵۰۰ تومان

چاپ کتاب با بهترین قیمت در ۷۲۴ چاپ

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)