بهترین رمان عاشقانه ایرانی : 10 رمان عاشقانه و جذاب

بهترین رمان عاشقانه ایرانی کدام کتاب است؟ در این محتوا، فهرستی از 10 رمان عاشقانه و جذاب ایرانی گردآوردیم. به علاقه‌مندان این سبک کتاب پیشنهاد می‌کنیم حتما تا انتهای این مطلب همراهی‌مان کنند.

بیشتر بخوانید: معرفی کتاب بوف کور اثر صادق هدایت

بهترین رمان عاشقانه ایرانی

  1. بامداد خمار

بامداد خمار نوشته فتانه حاج سید جوادی یکی از مشهورترین رمان‌های عاشقانه ایرانی محسوب می‌شود. این کتاب که در سال 1374 منتشر شد، به نافرمانی دختری جوان در برابر مخالفت پدر با ازدواجش و عاقبت این سرکشی می‌پردازد.

محبوبه دختر جوان یک خانواده ثروتمند و باآبروست که عاشق مردی (رحیم) با سطح خانوادگی پایین‌تر از خود می‌شود. با وجود مخالفت پدر و خانواده، محبوبه بر شکل‌گیری این پیوند پامی‌فشارد. در نتیجه پدر با طرد او از منزل و قدغن کردن هر نوع دیدار خانوادگی پس از ازدواج، بی‌تفاوتی خود را نسبت به این وصلت اعلام می‌کند. و این شروع زندگی سیاه محبوبه است.

رحیم و مادرش از خانواده‌ای با سطح فرهنگ بسیار پایین هستند که صرفا چشم به ثروت عروس جوان می‌دوزند. در این زندگی زناشویی که با دخالت آزاردهنده‌ی مادرشوهر همراه است، محبوبه مدام تحقیر می‌شود و کتک می‌خورد. تا سرانجام بعد از 7 سال تحمل اتفاقات ناگوار گوناگون …

اگر این داستان عبرت‌آموز را تاکنون نخوانده‌اید، می‌توانید امتحانش کرده یا آن را برای کمک به انتخاب بهتر، به نوجوانان هدیه دهید.

  1. همخونه

رمان همخونه داستان عاشقانه نوشته مریم ریاحی است که در سال 1385 منتشر شد.

همخونه داستان زندگی دختری به نام یلدا است که والدین خود را از دست داده. او با خانواده حاج رضا دوست صمیمی پدرش زندگی می‌کند. حاج رضا با شناختی که از یلدا دارد، پیشنهاد می‌کند که او به عقد پسر کوچکش شهاب دربیاید و 6 ماه به صورت قراردادی با او همخانه شود. او از این طریق می‌خواهد مانع از مهاجرت شهاب به خارج از کشور شود. این همخانگی ابتدای ماجراست و حوادث جذابی در طی این مدت اتفاق می‌افتد که …

بیشتر بخوانید: معرفی کتاب مردی در تبعید اثر نادر ابراهیمی

بهترین رمان عاشقانه ایرانی : شوهر آهو خانم
بهترین رمان عاشقانه ایرانی : شوهر آهو خانم
  1. شوهر آهو خانم

رمان شوهر آهو خانم از علی محمد افغان در سال 1340 منتشر شد. نکته جالب درباره این کتاب این است که افغان این کتاب را در زندان نوشت. او پس از آزادی، چون هیچ ناشری مسیولیت چاپ کتابی حجیم از نویسنده‌ای ناشناس را قبول نمی‌کرد، با هزینه خود کتاب را منتشر کرد. که به سرعت به اثری پرفروش در بازار تبدیل شد.

داستان پیرامون سید میران است که با همسرش به نام آهو خانم و فرزندانش زندگی می‌گذراند. روزی تصادفی با زنی به نام هما آشنا می‌شود و به او دل می‌بازد. پس از مدتی، میران تصمیم به عقد هما می‌گیرد و وی را به عنوان همسر دوم به خانه می‌برد. هما که زنی هوسباز و سرکش است، می‌کوشد تا آهو خانم را که انسانی نجیب، با اصالت و خانواده‌دار است، از صحنه بیرون کرده و جانشین او شود. این درگیری‌ها به اتفاقات خواندنی و جذابی ختم می‌شود که روایتی آموزنده را در نکوهش چند همسری رقم می‌زند.

  1. دالان بهشت

نوشته نازی صفوی در سال 1378 وارد بازار شد. این رمان عاشقانه که در زمان خود استقبال فراوانی دریافت کرد، پیرامون دعوت به تامل بر خود و ارتقای خود پس از جدایی زناشویی است.

دالان بهشت درباره دختری کم‌سال به نام مهناز است که عاشق پسر همسایه (محمد) که جوانی پخته و تحصیلکرده است، می‌شود. این دو با هم ازدواج می‌کنند اما پس از ازدواج، اختلافات ناشی از تفاوت سن و ناپختگی دختر جوان سبب به هم خوردن رابطه و طلاق می‌شود. پس از طلاق، مهناز فرصتی می‌یابد تا روی اشتباهات رابطه تمرکز کند و شخصیت خود را رشد دهد. سرانجام پس از 8 سال، مهناز و محمد بار دیگر ملاقات می‌کنند و …

  1. چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم

نوشته زویا پیرزاد نویسنده ارمنی است که در سال 1380 منتشر شد.

چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم، روایت زنان خانه‌داری است که تمام وقت، انرژی و وجود خود را فدای خانواده می‌کنند. زنانی که با از یاد بردن استقلال خود، تماما در اختیار همسر و فرزندان قرار می‌گیرند و حتی در زمان بیماری، خود را شایسته استراحت نمی‌بینند. کلاریس، شخصیت اصلی داستان، با یک‌نواختی و خستگی روزمره دست‌وپنجه نرم می‌کند تا زمانی که همسایه جدید در محل‌شان ساکن می‌شود. مرد همسایه به مرور احساسات عاشقانه و متضادی را در کلاریس برمی‌انگیزد. اما پایان عشق یک زن متاهل و خانواده‌‌دوست چه خواهد بود؟

چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم برنده جوایز بهترین رمان سال بنیاد هوشنگ گلشیری، کتاب سال وزارت ارشاد و لوح تقدیر جایزه ادبی یلدا شد.

  1. غزال

رمان غزال نوشته طیبه امیرجهادی یکی از رمان‌های عاشقانه‌ی محبوب ایرانی است.

داستان پیرامون دختری به نام غزال است که وارد رابطه‌ای عاشقانه با برادر دوست صمیمی‌اش (سپهر) می‌شود. غزال تمام خواستگاران خود را در بین اقوام رد می‌کند و با سپهر ازدواج می‌کند. اما این رابطه عاشقانه پس از ازدواج به موانعی برمی‌خورد و اتفاقات خوشی در انتظارش نیست. با رویدادهای ناگواری که پیش می‌آید، دوره‌های افسردگی غزال و … رابطه به سمت جدایی پیش می‌رود و …

مطالعه این رمان جذاب برای طرفداران سبک عاشقانه خالی از لطف نیست.

بهترین رمان عاشقانه ایرانی : یک عاشقانه آرام
بهترین رمان عاشقانه ایرانی : یک عاشقانه آرام
  1. یک عاشقانه آرام

رمان یک عاشقانه آرام نوشته‌ی نادر ابراهیمی در سال 1374 منتشر شد و همچنان یکی از عاشقانه‌های پرفروش است.

داستان پیرامون عشق مرد و زنی انقلابی است؛ یک معلم مبارز گیلانی و دختری آذری به نام عسل. معلم گیله‌مرد که در بحبوحه‌ی انقلاب ۵۷ به زندان می‌افتد، طی ماجرایی به عسل برمی‌‌خورد و دلباخته او می‌شود. این دلباختگی، رویدادهای دور از انتظاری در پی دارد. شور انقلابی پس از ازدواج این دو فرد، سبب از دست دادن شغل و فقر می‌شود که این به نوبه خود با تغییراتی در زندگی مشترک همراه است …

  1. چشم‌هایش

کتاب چشم‌هایش نوشته سید مجتبی آقابزرگ علوی ملقب به بزرگ علوی است. این اثر در سال 1331 منتشر شد و یکی از برترین آثار مدرن ادبیات فارسی محسوب می‌شود.

داستان از بعد از مرگ استاد ماکان که نقاشی بزرگ بود، روایتی واپس‌روانه دارد. ماجرا از این قرار است که نمایشگاهی از آثار استاد ماکان در یک مدرسه در تهران برگزار می‌شود. در بین تمام تابلوهای چشم‌نواز او، یک تابلو چشمگیرتر از بقیه است. اثری از یک جفت چشم زنانه که با خط استاد زیر آن نوشته شده است: چشم‌هایش.

اما هیچ‌یک از اطرافیان، زنی را در زندگی استاد سراغ ندارند. این معما توجه ناظم مدرسه را جلب می‌کند بلکه بتواند با یافتن صاحب چشم‌ها، راز مرگ مشکوک استاد را کشف کند …

  1. پستچی

پستچی نوشته چیستا یثربی است. به گفته نویسنده، این کتاب در آغاز قرار بود فقط در صفحه مجازی وی منتشر شود، اما با استقبال فراوان مخاطبان، تصمیم مبتنی بر تداوم نوشتن و چاپ کتاب گرفته شد.

داستان کتاب، برداشتی واقعی از زندگی نویسنده است. چیستای 14 ساله روزی تصادفا با یک پستچی روبرو می‌شود و سخت به او دل می‌بازد. بعد از این دیدار، مرتب به دنبال بهانه‌ای است تا دوباره او را ببیند. برای دیدن دوباره این فرد، چیستا هر روز برای خودش نامه می‌نویسد و به آدرس منزل خود پست می‌کند. اما یک روز در باز می‌شود و به جای شخص محبوب او، یک پستچی سالخورده نمایان می‌شود. پس از گذشت چند سال، این دو دوباره در جایی دیگر با هم روبرو می‌شوند و …

بهترین رمان عاشقانه ایرانی : جای خالی سلوچ
بهترین رمان عاشقانه ایرانی : جای خالی سلوچ
  1. جای خالی سلوچ

این کتاب نام‌آشنا، اثر پرطرفدار محمود دولت آبادی است که نخستین بار در سال 1375 انتشار یافت.

جای خالی سلوچ، تلاش‌ها و رنج‌های بی‌پایان زنی تنگدست را نشان می‌دهد که با ناپدید شدن ناگهانی و بدون توضیح همسرش سلوچ روبرو می‌شود. این زن که هم عاشق سلوچ است و هم خشمگین از رفتن ناگهانی او، می‌کوشد به تنهایی با تمام توان، با فساد سیاسی، استبداد و فقر موجود در دنیای پیرامون خود مقابله کند.

درباره چاپ 724

خبر خوب اینجاست که شما هم می‌توانید کتاب خود را چاپ کنید. چاپ ۷۲۴ با داشتن سامانه آنلاین و خودکار محاسبه هزینه چاپ کتاب با بالاترین سرعت و قیمت‌های به‌روز، خدمات نوین چاپ را به همکاران و مشتریان عزیز ارایه می‌دهد.

از دیگر خدمات چاپ ۷۲۴، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارسال رایگان و فوری کتاب چاپی شما درب منزل‌تان در هر نقطه‌ای از کشور که هستید
  • هدیه یک جلد رایگان از کتاب شما به پاس اعتمادتان به این مجموعه
  • انجام تمامی اقدامات مربوط به اخذ مجوزهای لازم برای انتشار کتاب شما
  • تضمین کیفیت و پیگیری متعهدانه برای جلب رضایت کامل شما

همین حالا مشخصات کتاب مورد نظر خود را در سامانه ۷۲۴ بارگذاری کنید و خودتان تفاوت قیمت ما را با سایر چاپخانه‌ها قضاوت کنید 🙂

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)