آشنایی با مراحل چاپ کتاب در 724 چاپ

معرفی مراحل چاپ کتاب در 724 چاپ

در هر رشته و کسب و کاری که مهارت دارید برای این که بتوانید موفقیت و اعتبار بیشتری را کسب نمایید لازم است که با مراحل چاپ کتاب آشنایی داشته باشید، شما می توانید در هر زمینه ای که دانش و تجربه دارید ان را در قالب یک کتاب در آورید و با به چاپ رساندن آن، معلومات خود را در اختیار دیگران نیز قرار دهید با این کار ارزش و اعتبار زیادی را در محل کار و یا محیط اجتماعی که در آن زندگی می کنید برای خود مهیا کرده اید.

برای اینکه بتوانید کتابی را به چاپ برسانید حتما نباید صاحب شغل و یا حرفه ای خاص باشید اگر دانشجو هستید و در دانشگاه در حال تحصیل هستید می توانید با انجام تحقیق بر روی موضوع خاص و مرتبط با رشته تحصیلی تان آن را در قالب یک کتاب به چاپ برسانید از این طریق علاوه برای اینکه نمره مثبت را دریافت خواهید کرد بلکه برای آزمون دکتری نیز می تواند برایتان بسیار تاثیرگذار باشد.

برای این که بتوانید کتاب خود را به چاپ برسانید می بایست حتما در مورد مراحل چاپ کتاب آگاهی کافی داشته باشید برای این منظور مرکز 724 چاپ در این مقاله قصد دارد به معرفی مراحل چاپ کتاب بپردازد برای کسب اطلاعات در این زمینه با همراه باشید:

معرفی مراحل چاپ کتاب

برای این که به صورت دقیق با مراحل چاپ کتاب آشنا شوید تمام مراحل را به صورت گام به گام معرفی خواهیم کرد:

آشنایی با مراحل چاپ کتاب در 724 چاپ

گام اول مراحل چاپ کتاب: داشتن هدف و موضوعات قابل ارائه

اولین گام برای چاپ کتاب داشتن هدف است، ابتدا باید بدانید که هدفتان چیست؟ تالیف نگارش نیز می تواند یکی از اهداف چاپ کتاب به شمار آید، در چنین شرایطی براساس علم و پژوهش هایی که خود و سایر افراد انجام داده اند می توانید نگارش یک کتاب پژوهشی را انجام دهید البته ممکن است هدف شما از چاپ کتاب ترجمه و یا جمع آوری نیز باشد.

بعد از این که هدفتان را مشخص کردید بهتر است نوشتن را شروع کنید، البته لازم است قبل از شروع به نوشتن در مورد سایر مراحل چاپ کتاب و هزینه چاپ نیز اطلاعات و آگاهی لازم را کسب نمایید.

گام دوم: ویراستاری

هرگز این موضوع را فراموش نکنید که کتاب های به چاپ رسیده درباره هر موضوعی، هرگز به صورت مستقیم چاپ نشده است بلکه بعد از این که کتاب توسط نویسنده نوشته شد در مرحله دوم می بایست ویراستاری شود به این معنا که براساس برخی قواعد و دستورالعمل ها مورد ویرایش قرار می گیرد و برای انجام این کار لازم است حتما به موسسه چاپ و انتشار کتاب معتبری مانند مرکز 724 چاپ مراجعه کنید. مرکز 724 چاپ تمامی مراحل چاپ کتاب را برای شما انجام می دهد.

گام سوم: صفحه آرایی

بعد از انجام ویراستاری اکنون نوبت صفحه آرایی و یا همان نظم دادن به موضوعات کتاب است در این مرحله موضوعات می بایست بعد از طرح بندی با عکس ها نیز کاملا هماهنگ باشند، این نکته را فراموش نکنید که کتابی که صفحه آرایی آن انجام نشده باشد هرگز به چاپ نخواهد رسید لذا با این وجود این مرحله بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد.

گام چهارم: دریافت جواز

بعد از گذراندن سه مرحله قبل اکنون نوبت مهم ترین و اصلی ترین مرحله چاپ کتاب یعنی دریافت جواز- فیپا و شابک می رسد، لازم است که بدانید بدون دریافت مجوز چاپ نمی توانید کتابتان را به چاپ برسانید.

بیشتر بخوانید : فیپا چیست؟

بیشتر بخوانید : شابک چیست؟

برای دریافت مجوز چاپ می بایست ابتدا کد شابک و فیپا را دریافت کنید

  • شابک کد استاندارد جهانی برای کتاب است که 13 رقمی می باشد، هر کتاب شابک مخصوص به خود را دارد و اگر کتاب در چند مرحله دیگر به چاپ رسید دیگر نیاز به شابک جدید ندارد.
  • فیپا نیز تهیه فهرست قبل از چاپ است، براساس استانداردهای جهانی لازم است که هر کتابی قبل چاپ فیپا خود را دریافت کند. فیپا شامل مواردی از قبیل سرشناسه- نام- اطلاعات و… می شود.

بعد از این که فیپا را نیز دریافت کردید اکنون نوبت به دریافت مجوز چاپ کتاب می رسد، برای این منظور مرکز 724 چاپ را که به عنوان مرکز چاپ کتابتان انتخاب کرده اید وظیفه دارد با ارسال یک نسخه از کتاب به سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز چاپ را دریافت کند.

آشنایی با مراحل چاپ کتاب در 724 چاپ

گام پنجم مراحل چاپ کتاب ، طراحی جلد

بعد از دریافت مجوز چاپ اکنون می بایست طراحی جلد کتابتان را انجام دهید، توجه داشته باشید برای این منظور از ایده های نو استفاده کنید و بعد از این که طرح نهایی به تایید شما (نویسنده) رسید اکنون کتاب برای چاپ آماده است.

گام ششم: صحافی

بعد از این که گام های گفته شده فوق را پشت سر گذاشتید مرکز 724 چاپ برای چاپ کتاب اقدام می کند و آخرین گام مراحل چاپ کتاب یعنی صحافی کتاب نیز انجام می شود.

عوامل تاثیر گذار در هزینه چاپ کتاب

  • تعداد صفحات

به این نکته توجه داشته باشید بعد از مراحل ویراستاری و صفحه آرایی ممکن است صفحات کتابتان کم و یا زیاد شود.

  • قطع کتاب

اگر کتاب شما حاوی عکس- نمودار- و جدول است قطع وزیری برای کتابتان مناسب است  ولی اگر کتابتان عکس- نمودار و جدول زیادی ندارد بهتر است از قطع رقعی استفاده کنید.

  • تیراژ کتاب

تیراژ کتاب نیز یکی از عوامل تاثیرگذار در مراحل چاپ کتاب به شمار می آید که می توانید آن را در حد 20 جلد و یا بیشتر و یا فقط در حد 1 جلد سفارش دهید.

بهتر است تعداد 20 الی 30 جلد را برای چاپ سفارش دهید با این کار در مصاحبه آزمون دکتری و یا سایر مصاحبه های کاری می توانید ان را به عنوان آرشیوی ارزشمند ارائه دهید و یا اینکه آن را به دوستان و آشنایان و اطرافیانتان پیشنهاد دهید.

چاپ کتاب با بهترین قیمت در ۷۲۴ چاپ

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 6 میانگین: 4.3]
1 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

1 دیدگاه

  • فرهاد فهیم
    ارسال شده فروردین 20, 1402 در 10:44 ب.ظ 0لایک ها

    ممنونم از اطلاع رسانی خوب شما

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)