چگونه کتاب چاپ کنیم؟

چگونه کتاب چاپ کنیم؟ این پرسش یکی از پرتکرارترین سوالاتی است که ازطرف نویسندگانی که برای باراول کتاب نوشته اند وقصد دارند چاپ نمایند مطرح می شود. درادامه مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیارتان قرار دهیم.

نویسندگانی که قصد دارند کتاب خود را چاپ نمایند می توانند برای رسیدن به این هدف به دو صورت اقدام نمایند:

  • کتاب را خودشان چاپ نمایند.
  • چاپ کتاب را به انتشارات بسپارند.

چاپ کتاب به وسیله انتشاراتی :

مطالبی که دراین قسمت بیان می شود توصیه های مهم برای شماست در زمینه موفقیت برای چاپ و توزیع کتاب هایتان  و درراستای پاسخ به این پرسش که چگونه کتاب چاپ کنیم؟همانگونه که درجریان هستید ناشرهای زیادی مشغول به فعالیت دراین عرصه هستند، اما شما باید انتشاراتی هایی را برای چاپ دیجیتال کتاب خود انتخاب نمائید که در محدوده کاری شما فعالیت می نمایند.در واقع ناشرهایی که در زمینه نشر و توزیع کتاب های درسی فعالیت می نمایند می توانند کتاب شما را (که ما فرض می کنیم یک رمان است )  چاپ و منتشر نمایند. ولی چون دامنه و محدوده فعالیت آنها متفاوت است ناشر توزیع کننده موفقی نخواهند بود.

اکنون این سوال مطرح است که چگونه ناشر مناسب با حوزه فعالیت خود را پیدا کنیم؟ در راستای پاسخ به این پرسش می توان به روش های زیر اقدام کرد:

  • با استفاده از قسمت شناسنامه ای کتاب های منتشر شده در بازار نام ناشرانی که در محدوده کاری شما فعالیت می نمایند را پیدا نموده و با آنها تماس بگیرید.
  •  همچنین شما می توانید با استفاده از اینترنت و سرچ مطالب مورد نظر، آثار متفاوتی که توسط ناشران چاپ شده است را ببینید و مورد مناسب با خواست خود را انتخاب نموده و به آنها مراجعه نمائید.
  • یکی از روش های مناسب مراجعه به سایت 704 چاپ می باشد، شما می توانید دراین سایت اطلاعات لازم در رابطه با ناشران مناسب برای محدوده کاری خود را پیدا نمائید.

چگونه کتاب چاپ کنیم؟

 

 مذاکره و قرارداد با ناشران و انتشارتی ها:

غالبا بین نویسندگان و ناشران برای چاپ دیجیتال کتاب توافق صورت می پذیرد، که در ادامه رایج ترین نوع توافقات را برای شما توضیح خواهیم داد:

  1. هزینه چاپ کتاب و دیگر هزینه های مربوطه مانند صدور مجوز و …. را نویسنده متقبل می شود و ناشر مسولیت انجام این مراحل و چاپ کتاب را بر عهده می گیرد و کتاب چاپ شده را برای نویسنده آماده می نماید.

 درواقع این مدل از توافق بیشتر برای نویسنده های تازه کار است که ناشر از برگشت سرمایه خود مطمئن نیست. در محدود مواردی ناشر متقبل می نماید که درامرتوزیع نویسنده را یاری نماید که معمولا در حد یک حرف باقی می ماند.

  1. مدل دیگری از قراردادها به این صورت است که ناشر تمامی هزینه های مربوطه ازجمله هزینه چاپ کتاب، گرفتن مجوزها و توزیع و پخش اثر را بر عهده می گیرد. درچنین حالتی صاحب اثرهزینه ای پرداخت نمی کند و بیشتر مواقعی صورت می پذیرد که ناشر می داند کتاب نوشته شده اثر ارزشمندی است و سرمایه گذاری او اثر بخش خواهد بود و برگشت پذیر است.
  2. دراین مدل از توافق که برای نویسنده ها ایده آل است، متقبل نمودن پرداخت تمامی هزینه های چاپ دیجیتال کتاب از سوی ناشران و انتشاراتی ها است و علاوه براین ناشران درصدهایی از فروش کتاب را تحت عنوان حق تالیف به صاحب اثر پرداخت می نماید.

 درواقع حق تالیف معمولا از 5 تا 20 درصد متغییر است و برای تعیین این مبلغ قیمت نوشته شده در پشت جلد کتاب در نظر گرفته می شود.

سپردن اثر نوشته شده به انتشاراتی ها و سرقت ادبی!!!

صاحبان اثرهای نوشته شده، می توانند کتاب خود را تایپ نموده یا اینکه نسخه دست نویس آن را به انتشارات مورد نظر تحویل داده و رسید دریافت نمایند.در بیشترانتشاراتی ها کارشناسان متخصصی هستند که اثر نوشته شده را می خوانند و نظرکارشناسانه خود را به مسئول انتشارات ارائه می دهند. در صورتی که اثر نوشته شده، چندان جالب و ارزشمند نباشد برخی از ناشران معتبر آن را چاپ می نمایند اما از نوشتن نام خود بر روی اثر ممانعت می کنند. یکی از دغدغه های صاحبان اثر سرقت نوشته های آنهاست که به ناشران می سپارند و می پرسند که چه ضمانتی برای ممانعت از سرقت ادبی وجود دارد؟

بیشتر بخوانید : چاپ و نشر کتب درسی

در پاسخ این پرسش باید گفت تنها چاره کاراعتماد است!!! در واقع انتشاراتی های معتبرکه توسط مدیران با لیاقت اداره می شود احتمال سرقت ادبی در آنها کم است اما درهر صورت اعتماد را سرلوحه کار قرار دهید.چنانچه دراین زمینه نیاز به مشاره و راهنمایی داشته باشید می توانید با مراجعه به سایت برند 704 پاسخ هر نوع  پرسشی که دراین زمینه دارید را به صورت کاملا رایگان به دست آورید.

چاپ دیجیتال کتاب و مراحل آن!!!

پس از اینکه انتشاراتی مناسب توسط نویسنده پیدا شد و اثر خود را به آنها سپرد، ناشر در اولین مرحله شروع به حروف چینی اثر می کند. در واقع حروف چینی همان تایپ است که با توجه به اصول و استانداردهای نگارشی انجام می شود.زمانی که اثر درمرحله حروف چینی است، شاپک و فیپا توسط ناشر برای کتاب درخواست می شود تا اثر برای تحویل به وزارت ارشاد آماده شده و اجازه نشر دریافت گردد.پس از گرفتن مجوز نشر اثر، کتاب به چاپخانه داده می شود تا مراحل چاپ انجام گردد. پس ازاینکه کتاب چاپ شد ناشر جلدهایی از آن را تحویل وزارت ارشاد و خانه کتاب می نماید و رسید اعلام وصول دریافت می نماید.پس از اتمام مراحل گفته شده کتاب چاپ شده به نویسنده تحویل داده می شود و درصورتی که انتشاراتی قبول نماید می تواند در امر توزیع و پخش نویسنده ها را یاری دهد.

چگونه کتاب چاپ کنیم؟

تاثیر مراکز پخش در توزیع کتاب

توزیع و پخش کتاب مرحله ای بسیار مهم و اثر گذار برای هر اثر چاپ شده ای است. در صورتی که اثر نویسنده چاپ گردد اما به دست مخاطب نرسد ارزشی نخواهد داشت و هیچ تفاوتی با قبل از چاپ ایجاد نشده است.در این مسئله نویسندگان باید واقع بین باشند، درواقع هیچ کتاب فروشی کتاب های خود برای فروش را از دست نویسنده خریداری نمی کند. در این چرخه روال کار به این صورت است کتاب فروشی ها اثرهایی را که می خواهند بفروشند از مراکز پخش کتاب می گیرند و مراکز پخش نیز با ناشرانی که قرار داد دارند کار می کنند و کتاب های خود را از آنجا می گیرند.درحقیقت نویسنده هایی که با توزیع کننده ها کار نمی کنند در عرضه آثار خود به مخاطب موفق نخواهند بود.ب

چاپ کتاب به صورت ناشر مولف

در برخی موارد نویسنده ها تمامی مسئولیت ها را خود به عهده می گیرند و بدون کمک گرفتن از انتشاراتی ها اقدام به چاپ کتاب خود می نمایند. این روش نقاط قوت و نقاط ضعفی دارد که در ادامه بیان خواهد شد.

بیشتر بخوانید : معرفی روش هایی برای چاپ کتاب

مزیت های چاپ اثر به صورت ناشر مولف:

  • کاهش چشمگیر هزینه چاپ کتاب
  • دراین حالت نویسنده نگران سرقت ادبی اثرش نیست.
  • نویسنده با تمامی مراحل مربوط به انتشار کتاب آشنا می گردد.

معایب چاپ اثر در صورت استفاده از روش ناشر مولف:

  • چون نویسنده با مراحل کار آشنایی ندارد ممکن است دچار سردرگمی شود.
  • در اغلب موارد چاپخانه های معتبر با کیفیت چاپ مناسب به سختی پیدا می شود.
  • نویسنده خود باید برای هر مرحله وقت بگذارد که این مسئله سبب می شود پروسه چاپ کتاب وقت گیر شود.
  • مسئله بسیار مهم توزیع کتاب است که در این روش با سختی همراه است.

در صورتی که در راستای پاسخ دهی به این پرسش که چگونه کتاب چاپ کنیم نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید، پیشنهاد ما به شما مراجعه به سایت برند 704 است. هدف ما ارائه اطلاعات مفید و سودمند به نویسندگان است تا در امر گسترش و ترویج فرهنگ نویسندگی و کتابخوانی وظیفه خود را انجام داده باشیم.

چاپ کتاب با بهترین قیمت در ۷۲۴ چاپ

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)