چگونه کتاب خود را بی همتا کنید

چگونه کتاب خود را از دیگران متمایز کنید

هر روز صدها کتاب در قالب‌ها و پلتفرم‌های مختلف به ظاهر بی‌پایانی منتشر می‌شوند، بنابراین ضروری است که راه‌هایی بیابید که در این ازدحام کتابی متمایز را به مرحله چاپ کتاب برسانید. خواه این شلوغی کتاب‌ها در فرودگاه، کتابفروشی یا آنلاین باشد. خبر خوب این است که خوانندگان همیشه به دنبال چیز جدیدی هستند. متمایز کردن کتاب خود از رقبا کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که کتاب شما در میان کتاب های دیگر در ژانر خود گم نمی شود.

با یافتن جایگاه مناسب برای کتاب خود، استفاده از مهارت های یک ویراستار حرفه ای، و نوشتن نسخه جلدی هیجان انگیز، می توانید به خوبی در راه رسیدن به کتابی باشید که جدید و منحصر به فرد در بازار است.

جایگاه خود را پیدا کنید و کتابی متمایز اراده دهید

خوانندگان دائماً به دنبال آن تجربه جدید یا آن مسیر جدید موفقیت هستند. و شما، به عنوان نویسنده، به یک طرح شگفت انگیز یا یک روش کاملاً جدید برای توضیح موضوع خود برای آنها نیاز دارید. اما یک رویکرد جدید همیشه برای برجسته کردن کتاب شما در یک بازار شلوغ کافی نیست.

برای اینکه به خواننده خود یک تجربه استثنایی بدهید، باید آنچه را که قبلا هرگز انجام نداده اید بیابید. در مورد کتاب های دیگر در زمینه و موضوع خود تحقیق کنید تا بتوانید دریابید که چه چیزی در بازار کم است. این شکاف را با ارائه برداشتی از موضوعی که هیچ کس دیگری به آن فکر نکرده است، پر کنید.

بیشتر بخوانید: مهم ترین سبک های نگارش کتاب

راه دیگر برای اطمینان از منحصربفرد بودن کتابتان این است که ایده های خود را از طریق پلتفرم های دیگر آزمایش کنید. می‌توانید از پادکست‌ها یا وبلاگ‌ها استفاده کنید تا مخاطبان خود را درگیر کنید و ببینید آیا محتوای شما مؤثر است یا خیر، و می‌توانید بخش‌هایی از محتوای خود را به صورت رایگان ارائه دهید تا بازخورد ارزشمندی از خوانندگان دریافت کنید.

ژانر شما هر چه باشد، نحوه صحبت شما با خوانندگان تعیین می کند که آیا آنها درگیر هستند یا کتاب را کنار می گذارند. صادق باشید و شاداب باشید. اگر شوخ طبعی یا شوخ طبعی خوبی دارید و این لحن متناسب با موضوع شماست، از آن استفاده کنید. اجازه دهید شخصیت شما از طریق زبان شما نشان داده شود. از متفاوت بودن نترسید. هر آنچه را که در پیشینه، تجربیات و دانش شماست که شما را قابل توجه می کند ، آشکار کنید. خواننده به دنبال آن یک دلیل اضافی است تا او را متقاعد کند که کتاب شما را به جای کتاب دیگری بخرد. شما، به عنوان نویسنده، داستانی برای گفتن دارید، درست مانند کتاب شما.

کتابی متمایز

ویرایش حرفه ای برای چاپ کتابی متمایز

ویراستار حرفه ای به دستور زبان و نقطه گذاری ضروری است تا اطمینان حاصل شود که کتاب شما به عنوان اثری با کیفیت بالا که می خواهید باشد برجسته شود. هیچ چیز به اندازه ویرایش ضعیف کتاب شما را به ته انبوه نمی رساند. شما نمی خواهید خوانندگان شما با اشتباهات یا ناهماهنگی ها پریشان شوند یا – حتی بدتر – با عبارت نامشخص گیج شوند. یک ویراستار خوب از یک چشم تیزبین استفاده می کند تا مطمئن شود که کتاب شما صحیح و سازگار است و سبک شخصی شما ، صدای شما و داستان شما به گونه ای گرد هم می آیند که برای خوانندگان شما جذاب باشد.

متن پشت جلد هیجان انگیز برای کتابی متمایز

شما قبلاً کار سخت تحقیق در مورد خواننده ایده آل خود و یافتن جایگاه خود را انجام داده اید. بنابراین وقتی خوانندگان بالقوه کتاب شما را انتخاب می‌کنند، می‌خواهید بلافاصله متوجه شوند که چه چیزی کتاب شما را متفاوت می‌کند و به خواندن بیشتر کشیده می‌شوند.

با یک جمله حساس شروع کنید که به عمق آنچه خوانندگان از کتاب شما به دست می‌آورند می‌پردازد. چه مشکلی را حل می کنید؟ بعد از خواندن کتاب چه تفاوتی در خوانندگان ایجاد خواهد شد؟ سپس به 1-2 پاراگراف از نسخه توصیفی بروید که به خواننده درک بهتری از نحوه دستیابی به آن نتیجه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: راهنمای آماده سازی فایل نهایی برای چاپ کتاب

پشت جلد کتاب‌های مشابه کتاب خود را بررسی کنید تا ایده مناسبی برای ژانر خود پیدا کنید. آیا نوشته رک و سرراست است یا خنده دار و عامیانه است؟ آیا سخت پیچیده است یا معمولی؟ آیا نکات کلیدی وجود دارد؟

به خاطر داشته باشید که این نسخه نه تنها در قفسه‌های کتابفروشی، بلکه در صفحات ‌فروش آنلاین، وبلاگ شما و سایر رسانه‌های اجتماعی  دیده می‌شود، بنابراین تأثیر آن می‌تواند گسترده باشد. متن پشت جلد خوب بر روی بازخوردی که از مخاطبان انتظار دارید تاثیر می‌گذارد.

با پیدا کردن جایگاه خود، به خدمت گرفتن مهارت های یک ویراستار حرفه ای و اطمینان از اینکه متن پشت جلد شما به خوبی کار می کند، کتاب شما به خوبی در راه ایجاد نامی منحصر به فرد برای خود به عنوان کتابی متمایز قرار خواهد گرفت.

چاپ کتاب با بهترین قیمت در ۷۲۴ چاپ

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)