چگونه کتاب خود را، کتاب قابل خواندن کنیم

کتاب خود را، کتاب قابل خواندن، قابل هضم و کاربردی کنید

وقتی مشخص کردید که چرا می خواهید کتاب بنویسید و چاپ کتاب را انجام دهید و مخاطبان هدف مدنظر خود را پیدا کردید، قدم بعدی شما این است که اطمینان حاصل کنید که کتاب شما برای آن مخاطب کتاب قابل خواندن و مفید است. شما دغدغه خواننده خود و چگونگی پرداختن به آن‌ را مشخص خواهید کرد. هنگام نوشتن کتاب خود، به خاطر داشته باشید که برای اینکه پیام شما به مخاطب برسد، باید قابل خواندن، قابل هضم و اجرایی باشد.

خواندنی

این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما حتی قانع‌کننده‌ترین توصیه‌ها، چه این باشد که چگونه یک شرکت راه‌اندازی کنیم یا چگونه کیکی به شکل اسب تک‌شاخ بپزیم، اگر به روشی قانع‌کننده ارائه نشود، نادیده گرفته می‌شود. متن شما باید قابل فهم و واضح باشد و برای علاقه مند نگه داشتن خواننده به یک فراز و نشیب قانع کننده (با آغاز، میانه و پایان) نیاز دارید.

اشتباهات تایپی، اشتباهات گرامری، ابهام و عدم وضوح بر نحوه دریافت پیام شما تأثیر می گذارد. آنها موجب حواس‌پرتی‌اند و خواننده را از توصیه یا داستان شما دور می‌کنند. برای اینکه مخاطبان شما با محتوای شما ارتباط برقرار کنند، باید بتوانند آن را بدون جملات گیج کننده یا عبارات نامطلوب بخوانند. به همان زبانی بنویسید که برای مکالمه با یک دوست از آن استفاده می کنید، و سپس آن را طوری ویرایش کنید که منظور شماست و کتاب قابل خواندن باشد.

بیشتر بخوانید: سبک های نگارش کتاب

قابل هضم

ممکن است درباره موضوع پیچیده‌ای بنویسید، اما لطفاً به خاطر داشته باشید: خواننده شما به اندازه شما نمی‌داند (در غیر این صورت، چرا کتاب شما را خواهد خرید؟)، و خسته می‌شوند. کار درک کتاب خود را تا حد امکان برای آنها آسان کنید .

اگر متوجه شدید که در حال نوشتن متن های طولانی از پیشینه یا نتایج تحقیقات گسترده در مورد موضوع خود هستید، آن را به بخش های قابل هضم تقسیم کنید.

توصیه های خود را مرحله به مرحله ارائه دهید. از مثال‌هایی استفاده کنید که خواننده شما بتواند با آن‌ها همزادپنداری کند و هر مثال را در مراحل مربوطه طی کند. بحث قبلی را به خاطر بسپارید : کتاب شما درباره سفر خواننده است، نه شما. ارائه دانش خود به ترتیبی که آن را آموخته‌اید یا توصیف تمام تحقیقات چشمگیری که انجام داده‌اید، تاثیر آن بسیار کمتر از این است که به خواننده بگویید چگونه دانش شما را برای خود به کار ببرد.

کتاب قابل خواندن

قابل اقدام

منظور از قابل اقدام در خلق کتاب قابل خواندن ، این است که توصیه های شما باید کاری باشد که خواننده واقعاً بتواند انجام دهد . البته، این در کتاب‌های کسب‌وکار، خودیاری و نحوه‌ی کار متفاوت است، اما در مورد کتاب‌های آشپزی یا هر کتاب دستورالعمل محور دیگری صدق می‌کند. خواننده شما باید بتواند عمل کند و از توصیه های شما به خوبی استفاده کند.

فرض کنید در حال نوشتن در مورد چگونگی ایجاد یک استارتاپ هستید که به قیمت میلیونی فروش کند. اطمینان حاصل کنید که هر مرحله از مسیر واضح و امکان پذیر است. به عنوان مثال، فهرست مراحل زیر، اگرچه دقیق است، اما به احتمال زیاد به خواننده شما در رسیدن به هدف کمک نمی کند.

  1. یک استارتاپ موفق ایجاد کنید.
  2. بفروشیدش و پولتان را بگیرید.

از ابتدا شروع کنید – با ارائه یک محصول یا خدمات – و در هر مرحله مهم در مسیر حرکت کنید. چگونه مشتری پیدا می کنید؟ آیا نیاز به همکاری با سازنده دارید؟

مراحل را نادیده نگیرید و عقب نمانید. خواننده شما باید بتواند مسیری را که برایشان در نظر گرفته اید بدون اینکه شما آنجا دستشان را بگیرید دنبال کند. مجبور نیستید تمام راه‌های موفقیتتان را نشان دهید. اگر آنها باهوش باشند، خواننده می بیند که شما می دانید کجا می روید و شما را به عنوان راهنمای خود استخدام می کند.

بیشتر بخوانید: مراحل نوشتن کتاب تا چاپ

با کتاب قابل خواندن، قابل هضم و کاربردی کردن کتاب خود، ابزارهایی را در اختیار خواننده قرار می دهید که برای درک پیام شما و استفاده از آن در دنیای واقعی نیاز دارند. از این گذشته، پیش هر چیز، مگر بخاطر همین کتاب نمی‌نویسید؟

چاپ کتاب با بهترین قیمت در ۷۲۴ چاپ

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)