نکات چاپ کتاب مهندسی (چاپ کتاب تخصصی)

چاپ کتاب مهندسی در شاخه‌های مختلف

مهندسی شاخه بسیار گسترده‌ای محسوب می‌شود و هرکدام از زیرمجموعه‌های این شاخه خود دارای زیرشاخه‌های دیگر است. برای نمونه رشته‌های مهندسی کامپیوتر، معماری، عمران، مکانیک، برق و شیمی هر یک دارای زیرشاخه‌هایی هستند. به همین دلیل چاپ کتاب  عبارتی بسیار کلی است و رشته‌های زیادی را پوشش می‌دهد. اگر شما یک دانشجو، پژوهشگر یا استادی هستید که دریکی از این رشته‌های تخصصی قصد چاپ کتاب را دارد، خوب است قبل از هر چیز به چند نکته توجه کنید تا بتوانید اثر بهتری از خود به‌جای بگذارید.

برای اینکه نتیجه مطلوب‌تری از چاپ کتاب مهندسی بگیرید همراه 724-چاپ باشید و این مطلب را کامل مطالعه نمایید.

 اهداف چاپ کتاب تخصصی

چاپ کتاب برای اهداف گوناگونی صورت می‌گیرد. اکثر کتاب‌های دانشگاهی و تخصصی به‌منظور ارتقا رزومه شغلی یا علمی فرد به چاپ می‌رسند و درصد کمی از این افراد با اهداف مالی کتاب خود را چاپ می‌کنند. بنابراین، اگر شما نیز قصد دارید برای کسب امتیاز اقدام به چاپ کنید بهتر است کتابتان را در کمترین تیراژ ممکن به چاپ برسانید. در حال حاضر با در دسترس بودن امکانات چاپ دیجیتال در بیشتر چاپخانه‌ها، شما قادر به چاپ کتاب در تیراژ پایین هستید.

خیلی از مهندسان نیز به‌منظور ارتقا علم و دانش و انتقال آن به جامعه نتیجه سال‌ها تلاش خود را به چاپ می‌رسانند. برای چاپ یک کتاب مهندسی شما باید در زمینه‌ای که در آن تخصص و اشراف کامل دارید به تحقیق پرداخته و اقدام به چاپ کتاب کنید. چراکه کتاب‌های علمی و دانشگاهی که معمولاً جنبه آموزشی داشته و بعضی از آن‌ها به‌عنوان مرجع استفاده می‌شوند، پس کتاب‌های بسیار مهمی بوده و باید نگارش آن‌ها با دقت بالا انجام شود و صحت اطلاعات موجود در آن‌ها بررسی شود. زیرا انتقال چنین اطلاعات تخصصی به‌طور غلط و نادرست به مخاطب مسئولیت سنگینی برای نویسنده خواهد داشت.

چاپ کتاب مهندسی

چاپ کتاب مهندسی با مجوز رسمی

متخصصان زمینه‌های مهندسی می‌توانند به نگارش کتاب خود بپردازند و پس از ویرایش‌های لازم آن را به دست یک انتشارات معتبر بسپارند. انتشارات کتابتان را بررسی نموده و پس از عقد قرارداد اقدامات لازم جهت چاپ کتاب را آغاز می‌کند.

کتابی ارزش و اعتبار دارد که با مجوز معتبر انتشار یابد. به همین علت ناشر وظیفه دارد تمامی مراحل اخذ مجوز را طی کند و سپس کتاب را چاپ کرده و به شما تحویل دهد. اخذ فیپا یا شناسنامه کتاب، شماره شابک، مجوز وزارت ارشاد و مجوز اعلام وصول مراحل لازم برای چاپ یک کتاب با مجوز رسمی است. در بیشتر مواقع این پروسه بین 1 تا 3 ماه طول خواهد کشید. در این حین مراحل صفحه‌آرایی، نمونه‌خوانی، طراحی جلد و… نیز به ترتیب انجام خواهند شد، تا سرانجام کتاب چاپ‌شده در تیراژ دلخواه در اختیار نویسنده قرار گیرد.

چاپ و ترجمه کتاب مهندسی کامپیوتر

موسسه چاپ کتاب 724-چاپ به آن دسته از دانشجویان و اساتیدی که قصد چاپ و ترجمه کتاب مهندسی کامپیوتر را دارند خدمات معرفی منبع اصلی، ترجمه و چاپ را ارائه می‌دهد. رشته مهندسی کامپیوتر را می‌توان رشته‌ای محسوب نمود که رشد علمی بسیار سریعی دارد. حقیقت این است که در این رشته دانشگاهی رشد علم به حدی سریع اتفاق می‌افتد که منابع قدیمی‌ علمی آن بعضاً کاربرد خود را به‌طورکلی از دست داده و لزوم ترجمه متون علمی به‌روز و جدید بسیار بیشتر از سایر رشته‌ها الزامی به نظر می‌رسد. در حال حاضر دانشجویان زیادی به چاپ و ترجمه کتاب مهندسی کامپیوتر مبادرت می‌کنند اما با بررسی اجمالی تعدادی از این کتاب‌ها می‌توان مشاهده کرد که در درجه اول کتاب انتخاب‌شده آن‌ها بار علمی و کیفیت لازم را ندارد و این‌که ترجمه بسیار ضعیفی ارائه داده‌اند و عملاً کتاب را غیرقابل استفاده کرده‌اند. علاوه بر این مسائل، هرگونه کتابی که در رشته کامپیوتر به‌منظور ترجمه انتخاب می‌شود باید با نیاز روز مهندسین کامپیوتر و دانشجویان این رشته هماهنگ و همسو باشد تا انرژی و توانی که برای ترجمه گذاشته می‌شود بی‌ثمر نباشد.

کیفیت چاپ

روند ترجمه و چاپ کتاب مهندسی

در چاپ و ترجمه کتاب مهندسی، همان‌گونه که در قسمت فوق مطرح شد اصلی‌ترین مرحله انتخاب کتاب مناسب برای ترجمه است. بنابراین، به مترجمینی که در این رشته دانشگاهی قصد ترجمه و چاپ کتاب دارند توصیه می‌گردد اگر به هر دلیلی نتوانستند کتابی را برای ترجمه انتخاب کنند می‌توانند از مشاوره رایگان 724-چاپ بهره‌مند شوند. در گام بعدی چاپ کتاب  به ویرایش ادبی و علمی فایل ترجمه باید پرداخت و سپس برای اثر مجوزهای قانونی کسب خواهد شد و همانند دیگر آثار به چاپ خواهد رسید.

 چاپ کتاب مهندسی در 724-چاپ

724-چاپ با سال‌ها سابقه درزمینهٔ چاپ کتاب تخصصی در خدمت شما عزیزان است تا در تمامی مراحل نگارش و چاپ کتاب شما را یاری نموده و کتاب‌هایتان را با مناسب‌ترین قیمت در تیراژ دلخواه به چاپ برساند. همچنین دانشجویان مهندسی می‌توانند به تبدیل پایان‌نامه ارشد و دکترای خود به کتاب بپردازند. مجموعه ما هم‌اکنون به همکاری در چاپ کتاب  با دانشجویان متعدد مبادرت داشته و سعی در غنی‌تر نمودن کتاب‌های منتشرشده در این حیطه علمی می‌نماید.

چاپ کتاب با بهترین قیمت در ۷۲۴ چاپ

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]
0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)