چاپ کتاب با تیراژ کم

چاپ کتاب با تیراژ پایین

چاپ کتاب با تیراژ کم جز خدماتی به‌حساب می‌آید که در بسیاری از انتشارات انجام‌پذیر نیست و اگرچه برای نویسندگانی که در شروع کار خود هستند چاپ کتاب با تیراژ کم یک مزیت محسوب می‌شود زیرا هزینه چاپ کتاب را کاهش می‌دهد و چاپ ارزان‌قیمت را فراهم می‌کند. در این مطلب سعی داریم بهترین گزینه چاپ کتاب کم تیراژ را معرفی کنیم، با 724 چاپ همراه باشید.

 دلایل رایج چاپ کتاب با تیراژ کم

بسیاری از دانشجویان، مترجمان و نویسندگانی مایل‌اند که چاپ کتاب با تیراژ کم داشته باشند، اما متأسفانه به دلیل مقرون‌به‌صرفه نبودن، خیلی از ناشران از چاپ کتاب در تیراژ پایین امتناع می‌کنند. همین مسئله باعث شده تا بسیاری از نویسندگان ما به دلیل محدود بودن بودجه مالی خود، موفق نشوند که اثر و حاصل دسترنج و تلاششان را چاپ کنند و به همگان معرفی نمایند. همین مسئله می‌تواند به جامعه نویسندگی زیان‌های جبران‌ناپذیری را وارد کند.

علاوه بر بحث بودجه مالی، بسیاری از نویسندگان مایل‌اند ابتدا کتاب شعر یا دست‌نوشته‌های خود را در تیراژ پایین انتشار دهند تا بتوانند ابتدا بازخورد بازار را سنجیده و بعد در صورت موفق بودن به چاپ گسترده‌تر اقدام نمایند. چراکه احتمال دارد نویسنده کتاب خود را با تیراژ بالا چاپ کند و چون اولین تجربه نویسندگی خود را دارد ، کتاب نتواند استقبال لازم را بین مخاطبین به دست آورد و به همین علت نویسنده کتاب دچار زیان شود.

چاپ کتاب با تیراژ کم

فرآیند چاپ کتاب در تیراژ کم

فرآیند چاپ کتاب اگر به دست افراد متخصص این کار سپرده نشود می‌تواند روندی پیچیده و کلافه کننده باشد. بعد از اینکه نویسنده کار نگارش اثر خود را تمام کرد، فرآیند چاپ آغاز خواهد شد که شامل طراحی جلد کتاب، صفحه‌آرایی، نمونه‌خوانی و سپس چاپ کتاب است. اما اگر شما نویسندگی را به‌تازگی شروع کرده‌اید، ممکن است به چاپ کتاب با تیراژ کم تمایل داشته باشید تا هم هزینه را کمتر کنید و هم بتوانید میزان بازخورد بازار را بسنجید.

 انواع روش‌های چاپ کتاب

در ایران برای چاپ کتاب از دو روش عمده استفاده می‌شود که بسته به نیاز، متخصصان روش مناسب را به شما پیشنهاد می‌کنند. در ادامه توضیحاتی را درباره هر دو شیوه چاپ به شما ارائه خواهیم کرد:

چاپ افست

با پیشرفت درزمینهٔ ایجاد کاغذ و صفحات پلیت، چاپ افست کتاب نیز رونق پیدا کرده است و جایگزین روش‌های سنتی چاپ‌شده. در روش چاپ افست فرآیند لازم برای چاپ کتاب و راه‌اندازی آن نسبتاً زمان‌بر است و به همین دلیل می‌تواند پرهزینه نیز باشد. چاپ افست در چاپ انواع پوستر، کاتالوگ، بروشور و هر چیزی که قرار است با کاغذ چاپ شود و با تیراژ بالا و کیفیت عالی باشد کاربرد دارد.

چاپ دیجیتال

امروزه، روش چاپ دیجیتال فوری کتاب، سریع‌ترین روش چاپ است و گزینه‌ای مناسب برای چاپ کتاب با تیراژ کم به شمار می‌رود. در چاپ دیجیتال، فایل‌های دیجیتالی مدنظر به دستگاه ارسال‌شده و سپس فرآیند چاپ به‌سرعت و بدون نیاز به انجام تنظیمات سخت و زمان‌بر آغاز می‌شود.

باوجود اینکه چاپ افست نسبت به چاپ دیجیتال زمان بیشتری را برای راه‌اندازی و چاپ نیاز دارد، اما جوهر و کاغذ آن ارزان‌تر از چاپ دیجیتال است. البته استفاده از چاپ افست زمانی از چاپ دیجیتال مقرون‌به‌صرفه تر محسوب می‌شود که چاپ کتاب با تیراژ کم مدنظر نباشد. اگر تیراژ مدنظر شما زیر ۵۰۰ جلد باشد روش چاپ کتاب به‌صورت دیجیتال مناسب خواهد بود.

 

نحوه محاسبه هزینه چاپ کتاب

برای محاسبه دقیق هزینه چاپ کتاب باید۳ پارامتر لحاظ شود که عبارت‌اند از:

  1. تعداد صفحات کتاب
  2. تیراژ کتاب
  3. قطع کتاب

چاپ کتاب در تیراژ کم

جمع‌بندی

اگر شما به دنبال چاپ کتاب با تیراژ کم هستید جمع‌بندی کلی این است که روش چاپ دیجیتال برای شما مقرون‌به‌صرفه تر خواهد بود. بااین ‌وجود، برای جلوگیری از  اتلاف وقت و هزینه، توصیه می‌کنیم که حتماً با یک انتشارات باتجربه درزمینهٔ چاپ کتاب مشورت کنید.

مجموعه 724 چاپ در این حوزه می‌تواند در خصوص چاپ کتاب با تیراژ کم ، مشاوره رایگان به شما عزیزان ارائه دهد و درباره تیراژ مناسب برای کتاب به نویسندگان و مترجمان راهنمایی‌های لازم را ارائه کند. در 724 چاپ، اولین مرحله کار این است که ابتدا فایل کتاب را از نویسنده دریافت کرده و سپس آن را در اختیار گروه مربوطه قرار می‌دهیم تا آن‌ها بتوانند محتوای کتاب را بررسی کرده و با توجه به نوع و کیفیت آن، در خصوص تیراژ مناسب برای اثر مدنظر، نظر دهی کنند.

سوای از نوع کتابی که نویسنده برای چاپ به ما ارائه می‌دهد، مانند چاپ کتاب شعر، چاپ دست‌ نوشته و چاپ زندگینامه، گروه ما می‌تواند کتاب و محتوای آن را بررسی کرده و سپس در خصوص تعداد تیراژ پیشنهادی به نویسنده پیشنهاد‌هایی ارائه دهد. نویسنده در نهایت قادر خواهد بود که با توجه به پیشنهادات و با توجه به نیاز خود در خصوص تیراژ کتاب تصمیم‌گیری کند.

724 چاپ به شما عزیزان این امکان را می‌دهد که برحسب نیاز خود، چاپ کتاب با تیراژ کم یا با تیراژ بالا داشته باشد.

چاپ کتاب با بهترین قیمت در ۷۲۴ چاپ

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]
0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)