چاپ طلاکوب چیست؟

چاپ طلاکوب چیست؟ آیا از مد افتاده؟

چاپ طلاکوب شاید از نظر بعضی ها از مد افتاده و کهنه باشد. احتمالا مهمترین دلیل این امر، استفادۀ قدیمی و پر تکرار از این روش و نوع چاپ است. ولی در صورت ایجاد خلاقیت های جدید و سبک طرح های حرفه تر را اگر در این روش نوع چاپ ادغام و اضافه کنید حتما نتایج و خروجی چشم نواز و زیباتری را دریافت خواهید کرد. در مجموع خدمات چاپ طلاکوب حتی به عنوان یک روش قدیمی یک ایده عالی برای افزایش جذابیت بصری و ظاهری کار است و به نوعی حتی می‌توانیم این روش چاپ را افزونه ای فانتزی دانست. و حتی در اکثر مواقع برای بالا بردن کیفیت و شناخت رسمیت محصول از این روش چاپ استفاده می‌شود.

با گروه 724- همراه باشید تا به طور مختصر چاپ طلاکوب را بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید: نقش لیتوگرافی در صنعت چاپ

تاریخچه چاپ طلاکوب

چاپ طلاکوب یکی از قدیمی ترین روشهای چاپ هنری است. این روش که ابتدا بر روی چرم و کاغذ به کار میرفت، از دهه 50 به بعد به ابزاری محبوب برای چاپ و علامت گذاری بر روی پلاستیک تبدیل شد. در قرن نوزدهم، فویل استامپینگ (foil stamping) تبدیل به روشی رایج در استفاده از فویل زر و ایجاد نقش برجسته در چاپ كتاب شد.

چاپ طلاکوب چیست؟ و مزایای استفاده از آن

طلاکوبی کمی شبیه به مهرهایی که در مدرسه با سیب زمینی یاد میگرفتیم درست کنیم هست اما پیشرفته تر!

چاپ طلاکوب اینگونه است که ورق طلایی رنگی را ما بین محصول و قالب داغ فلزی(مثل شابلون) قرار میدهیم و با ایجاد فشار و حرارت مهر می شود. فرایند طلاکوبی نسبتا روند تمیز و بی دردسری دارد و دیگر احتیاج به جوهر و سایر مواد مصرفی که همه جا را رنگی می کنند ندارد. چند دلیل دیگر برای استفاده از این روش چاپ:

  • انعطاف پذیری : چاپ طلا کوب فرایند بسیار انتعطاف پذیری است که به مشتری این امکان را میدهد که روی انواع مختلفی از مواد از جمله چرم، پلاستیک، کاغذ، پارچه و … طلاکوبی کند.
  • ایجاد تمایز: چاپ طلاکوب روشی عالی برای اضافه کردن جزئیات به برند شماست. با ایجاد رنگ های درخشان در پس زمینه تیره به نمایان ساختن هرچه بیشتر برند شما کمک می کند.
  • تنوع رنگ: امروزه طلاکوب فقط طلایی نیست و می توان در انواع و اقسام رنگ ها از آن استفاده کرد. به این تنوع رنگ تمپلات رنگی می گویند. در ضمن می توانید برای چاپ طلاکوب ورق های طلای طرح دار یا حتی هولوگرام دار را به راحتی از بازار تهیه کنید.

چاپ طلاکوب

انواع چاپ طلاکوب:

چاپ طلاکوب به دو روش سرد و گرم تقسیم می‌شود.

  • طلاکوب گرم

در چاپ طلاکوب گرم یا حرارتی، ابتدا طرح انتخابی بر روی قالب فلزی پیاده کرده و با اعمال فشار و حرارت از طریق قالب فلزی طرح مورد نظر روی سطوح اعمال می‌گردد. در این روش طراحی جلد دقیق قالب فلزی و مطابقت آن با طرح سفارش داده شده از اهمیت بالایی برخوردار است.

روش طلاکوبی گرم(طلاکوبی حرارتی) از لحاظ بصری بسیار جذاب‌ بوده و زیبایی خاصی به محصول نهایی شما می‌بخشد. همچنین از این روش طلاکوب جهت طراحی‌های خاص و لبه‌های شارپ و دقیق و با کیفیت استفاده می‌کنند.

  • طلاکوب سرد

در روش چاپ طلاکوب سرد، نوع چاپی که بر روی سطح کار انجام می‌گردد، دارای برجستگی نیست و تقریبا مشابه با چاپ افست انجام می‌گردد. نکته حائز اهمیت در این روش چاپ سرد این است که از این نوع چاپ نمی‌توان برای سطوح که دارای پوشش نیستند استفاده کرد؛ چرا که چسب فویل توسط بستر مورد نظر جذب می‌شود. برای حل این مشکل می‌توان یک لایه پوشش اولیه (primer) روی آن سطح قرار داد، با این وجود باز هم فقط برای برخی مصارف استفاده از این روش کاربرد دارد.

این روش جهت چاپ طرح‌های عالی و باکیفیت مناسب نبوده و تنها مزیت آن نسبت به روش چاپ طلاکوب گرم، هزینه‌های پایین‌تر آن تا میزان ۵۰ درصد نسبت به روش چاپ گرم است.

هزینه چاپ طلاکوب

قیمت طلا کوبی شامل هزینه قالب و سپس جنس و میزان ورق مصرفی می شود. قیمت ها متغیرند و معمولا مستلزم این است اثری که می خواهید چاپ روی آن انجام دهید بررسی شود.

چاپخانه 724-چاپ قادر است به وسیله مجهزترین دستگاه چاپ طلاکوب خود متناسب با سفارش و نیاز مشتری، از انواع رنگ‌ها برای چاپ طلاکوب استفاده نموده و بدین وسیله به زیبایی هرچه بیشتر محصول چاپی شما بیافزاید.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر نست به چاپ طلاکوب می‌توانید با شماره 02166501818 تماس حاصل نموده و یا برای ثبت سفارش مستقیم خود به بخش “ثبت سفارش چاپ کتاب” مراجعه نمایید. همکاران ما در تیم چاپخانه به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی شما مشتریان عزیز هستند.

چاپ کتاب با بهترین قیمت در ۷۲۴ چاپ

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)