چاپ کتاب ارزان – صفر تا صد شرایط چاپ با هزینه پایین

چاپ ارزان کتاب از دغدغه‌های بسیاری از مشتریان است. در این مطلب به نکاتی پیرامون شرایط چاپ ارزان کتاب می‌پردازیم.

به صرفه ترین روش برای چاپ کتاب ( چاپ کتاب ارزان )

چاپ کتاب با توجه به وضعیت ناپایدار بازار، قیمت بالای کاغذ و هزینه های مربوط به چاپ، گران است. اشتباهی که اغلب نویسندگان در چاپ کتاب‌های خود مرتکب می‌شوند، چاپ تیراژ بالای کتاب در اولین چاپ است. این امر می تواند پیامدهایی برای نویسنده به دنبال داشته باشد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. امروز در این مقاله قصد داریم شما را با راه هایی برای چاپ کتاب ارزان و مرکزی مجاز و معتبر در این زمینه آشنا کنیم.

چاپ کتاب ارزان در تیراژ محدود

یکی از فاکتورهایی که سبب چاپ کتاب ارزان می شود، این است که نویسندگان در مرحله اول چاپ، تعداد نسخه های محدودی از کتاب خود را چاپ کند. مزیت چاپ کتاب در تیراژهای محدود به صورت زیر است:

بیشتر بخوانید : چاپ کتاب با تیراژ کم

  1. نویسنده می تواند با خواندن کتاب، نقاط قوت و ضعف خود را پیداکند و در چاپ های بعدی، به اصلاح آن ها بپردازد.
  2. گزینه ای مناسب برای ثبت آثار هنری و ادبی نویسندگان با کم ترین هزینه است.
  3. در چاپ اول کتاب، شما هیچ تصوری از مقدار فروش کتاب و مخاطبان آن ندارید؛ بنابراین چاپ کتاب در تیراژ پایین می تواند تعداد مخاطبین کتاب شما و تقاضای مخاطب برای چاپ های بعدی را مشخص سازد.

۷۲۴ چاپ یکی از سایت های آنلاین و فعال در زمینه انجام تمام خدمات مربوط به چاپ است که می تواند چاپ کتاب های شما را در تعداد تیراژهای مختلف، همراه با قیمتی استثنایی به چاپ برساند.‌

راه های چاپ کتاب با کم ترین هزینه

از جمله مواردی که همه افراد برای چاپ کتاب های خود به دنبال آن هستند، یافتن راهی برای کم تر کردن هزینه های مربوط به چاپ کتاب است. در ادامه شما را با برخی از این موارد آشنا می کنیم:

چاپ کتاب ارزان
چاپ کتاب ارزان

انتخاب ناشر

یکی از راه هایی که تاثیر مستقیمی در افزایش و یا کاهش هزینه های مربوط به چاپ دارد، انتخاب ناشر است. برخی از ناشران برای چاپ کتاب، از نویسندگان و مترجمان هزینه بالایی دریافت می کنند. در مقابل برخی دیگر از ناشران، به منظور افزایش تعداد کتاب های چاپی خود، هزینه پایینی برای چاپ کتاب در نظر می گیرند. هزینه صفحه آرایی، صحافی جلد، ویراستاری و در نهایت هزینه چاپ خانه، در صورت تعداد سفارشات بالای چاپ، کاهش می یابد.

همچنین برای کاهش هزینه های مربوط به چاپ، تمامی مراحل چاپ کتاب خود رابه یک ناشر بسپارید. انتخاب چند ناشر و پراکنده شدن مراحل چاپ، نتیجه ای جز پرداخت هزینه های اضافی به دنبال ندارد.

تعداد تیراژ محدود در چاپ کتاب ارزان

هممیشه در چاپ اول، تعداد تیراژهای محدودی از کتاب خود را به چاپ برسانید‌. برخی از نویسندگانی که در چاپ اول تیراژهای بالایی از کتاب خود را به چاپ می رسانند، علاوه بر پرداخت هزینه های بالا، ممکن است در بخش فروش آن نیز، با مشکل رو به رو شوند. بهتر است در چاپ اول تعداد تیراژهای محدودی از کتاب خود را چاپ کنید و پس از پیدا کردن مشتریان کتاب و اطلاع از میزان فروش آن، در چاپ های بعدی تعداد تیراژ را بالا ببرید.

صرفه جویی در هزینه

بسیاری از نویسندگان برای چاپ کتاب های خود، کاغذهای گرانی را انتخاب می کنند. برای صرفه جویی و کاهش هزینه ها، می توانید از کاغذهایی با کیفیت مطلوب و قیمتی مناسب، استفاده کنید.

عوامل موثر در قیمت چاپ کتاب

فاکتورهای مختلفی بر روی قیمت نهایی چاپ کتاب تاثیر گذارهستند به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

  • هزینه های پرداخت شده بابت چاپ کتاب و متریال به کار رفته در آن
  • هزینه های مربوط به آماده سازی کتاب

از دیگر عوامل موثر در قیمت چاپ کتاب به صورت زیر است:

چاپ ارزان کتاب
چاپ ارزان کتاب

نوع کتاب

یکی از موارد تاثیر گذار در هزینه چاپ، نوع کتاب است‌. نوع چاپ انواع کتاب های مختلف مانند کتاب های علمی، آموزشی، داستانی، تبدیل پایان نامه به کتاب و … با هم متفاوت است بنابراین هزینه چاپ آن ها نیز با هم یکسان نیست.

تعداد صفحات کتاب

هزینه نهایی چاپ کتاب پس از تعیین نوع و تعداد صفحات کتاب مشخص می شود چرا که این دو عامل تاثیر زیادی در قیمت چاپ کتاب دارند.

تیراژ کتاب

هر چه تیراژهای چاپ شده کتاب بیش تر باشد، قیمت چاپ نیز بالاتر می رود. همان گونه در که بالاتر به آن اشاره شد، یکی از مواردی که سبب چاپ ارزان کتاب می شود، چاپ تیراژهای محدود است.

قطع کتاب

کتاب ها در قطع های مختلفی از جمله رحلی، رقعی، وزیری، قطع وزیری کوتاه، قطع رحلی کوتاه، جیبی و … وجود دارند که نوع قطع کتب یکی از عوامل تعیین کننده هزینه چاپ کتاب محسوب می شود.

چاپ رنگی

در صورتی که از چاپ با کیفیت و تصاویر رنگی برای چاپ کتاب استفاده شود، قیمت آن در مقایسه با چاپ سیاه و سفید، افزایش می یابد.

سایر خدمات چاپ

خدماتی هم چون طراحی، ویراستاری، صحافی، طراحی جلد کتاب، مجوزها، هزینه نشر الکترونیک و … از دیگر موارد موثر در بالا رفتن هزینه چاپ کتاب هستند.

چاپ ارزان کتاب
چاپ ارزان کتاب

بهترین سایت برای چاپ کتاب ارزان

یکی از چالش های پیش رو برای اغلب نویسندگان، هزینه سرسام آور مربوط به چاپ کتاب است. بسیاری از نویسندگان به دلیل بالا بودن هزینه ها، از چاپ کتاب خود منصرف می شوند که این امر می تواند لطمه جدی به تمدن فرهنگی و ادبی کشور وارد کند. یکی از بهترین و موثر ترین راه های چاپ ارزان کتاب با حفظ کیفیت چاپ، استفاده از خدمات سایت ۷۲۴ چاپ است. این مجموعه، با چاپ ارزان کتاب و با کیفیت، آماده خدمت رسانی به مشتریان خود است. برای دریافت اطلاعات بیش تر، مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت ها، با تیم پشتیبانی این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

سخن پایانی

چاپ ارزان کتاب یکی از معتبرترین و بهترین راه ها برای حفظ آثار ادبی نویسندگان و افزایش اعتبار و رزومه کاری در هر زمینه ای است. با توجه به اوضاع و شرایط بد اقتصادی و بالا بودن هزینه های چاپ، اغلب نویسندگان به دنبال یافتن راهی کم هزینه و باکیفیت برای چاپ کتاب های خود هستند. چاپ تعداد تیراژ محدود، ارزان ترین و به صرفه ترین روش برای چاپ کتاب ارزان ، به شمار می رود . در این مقاله سعی کردیم شما را با راه هایی برای چاپ کتاب ارزان آشنا کنیم. اگر به تازگی قصد چاپ کردن کتاب های خود را دارید و به دنبال مرکزی معتبر برای این کار و چاپی اقتصادی هستید، حتما به صفحه اصلی سایت 724 سر بزنید.

چنانچه سوالی در زمینه چاپ کتاب دارید، در بخش دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان هستند.

چاپ کتاب با بهترین قیمت در ۷۲۴ چاپ

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 6 میانگین: 4.3]
0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)