پیشنهاد 6 کتاب معروف برای مطالعه

پیشنهاد چند کتاب تاثیرگذار برای مطالعه

بدون شک تاکنون کتاب های زیادی از طریق دوستان و اطرافیانتان برای مطالعه پیشنهاد شده است . یا این که خودتان با مجموعه از این کتاب ها مواجه شده اید که هر کدام از آن ها دیدگاه خاصی را مورد هدف قرار داده است،  هر کتابی ممکن است به نوبه خود در زمره ضروری ترین کتاب های برای مطالعه به شمار آید، اما با این وجود برخی کتب در اولویت قرار دارند و می توان آن ها را به عنوان کتاب هایی شاخص برای مطالعه برشمرد.

زمانی که شما تصمیم به خواندن کتاب می کنید همه چیز به همین آغاز بستگی دارد باید کتاب هایی را برای مطالعه انتخاب کنید که در شما نگرش و انگیزه ایجاد کند، حال ممکن است شما از خود این سوال را نیز بپرسید که چه کتابی را بخوانم، یا این که از خواندن چه کتابی شروع کنم؟ لازم است که بدانید همانگونه که کتابخوانی مهم است، کتاب خوب خواندن هم بسیار مهم و حائز اهمیت است و نباید آن را نادیده بگیرید.

اگر شما نیز در دسته افرادی قرار دارید که می خواهید کتاب خواندن را شروع کنید ما در این مقاله پیشنهاد کتاب برای مطالعه امده ایم، تا در این زمینه به شما کمک کنیم البته ذکر این نکته نیز بسیار حائز اهمیت است که پیشنهاد کتاب برای مطالعه تنها برای زمانی که در مرحله ابتدایی شروع کتابخوانی هستید می تواند به شما کمک کند در ادامه مسیر خودتان به وضوح پی خواهید برد که چه کتابی براساس نگرشی که دارید برای مطالعه مناسب است.

هزینه چاپ کتاب

تا پایان مقاله پیشنهاد کتاب برای مطالعه با ما همراه باشید:

  • کتاب قلعه حیوانات

این کتاب که اثر جورج اورول است در همان زمانی که خواندن را شروع می کنید شاهد درگیری خواهید بود. جورج اورول در این کتاب به گونه ای دست به قلم برده است که خواننده را جذب می کند و از لحظه ای که کتاب را در دست می گیرید تا پایان آن حاضر نخواهید بود آن را رها کنید.نویسنده در این کتاب، داستان حیواناتی را بیان می کند که در یک مزرعه زندگی می کنند و از ظلم صاحب مزرعه به ستوه آمده اند، که این حیوانات تصمیم به طغیان گرفته و خودشان اداره مزرعه را به دست می گیرند.

هنگامی که خواننده این کتاب را به پایان می رساند علاوه بر این که محتوای داستان همیشه در ذهن وی باقی می ماند بلکه حتی اسم کتاب را نیز هرگز فراموش نخواهد کرد.

  • کتاب صد سال تنهایی

کتاب صد سال تنهایی اثر گابریل گارسیا مارکز نویسنده معروف کلمبیایی است، این کتاب برنده جایزه نوبل ادبیات در سال 1982 میلادی شد و یکی از مشهورترین آثار مارکز به شمار می آید.این کتاب در دسته رمان های تاریخی قرار دارد که به سبک رئالیسم جادویی نوشته شده است، و در آن سرگذشت ششش نسل از یک خانوداه کلمبیایی بیان شده که در برگیرنده روایت هایی در خصوص عشق- جنگ- فقر- کهنسالی می باشد که موجب گیرایی هر چه بیشتر داستان شده است .

اگر به دنبال پیشنهاد کتابی برای مطالعه هستید ما به شما این رمان را پیشنهاد می دهیم که حتما آن را جز اولین کتاب ها برای مطالعه قرار دهید.

کتاب صد سال تنهایی

 

  • دنیای سوفی

اگر می خواهید خواندن کتاب های فلسفی را شروع کنید ما در مقاله پیشنهاد کتاب برای مطالعه، کتاب سوفی را به شما معرفی می کنیم.کتاب سوفی اثر یوستین گردر می باشد که با نثر بسیار ساده ای نوشته شده است، گردر در این کتاب داستان زندگی یک دختر کوچک کنجکاو را بیان می کند که سعی در کشف دنیای اطراف خود دارد.خواننده به خواندن این کتاب با مفاهیم و نظریه های فلسفی که سالیان بسیار دور تا به امروز روایت شده است آشنا می شود.دنیای شخصیت اصلی داستان بسیار جذاب بیان شده است که خواننده را مجذوب می کند که خواندن را ادامه دهد.

  • کتاب جنایات و مکافات

این کتاب اثر نویسنده معروف روسی فئودور داستایفسکی است که در کتاب هایش آثار ادبیات کلاسیک به چشم می خورد.

این نویسنده روسی در شخصیت پردازی رمان هایش قدرت فوق العاده ای دارد و آثار بسیار ارزشمندی از وی به جا مانده است. بسیاری از منتقدان عقیده دارد که بهترین اثر به جای مانده ار داستایفسکی جنایات و مکافات است، این رمان در مورد دانشجویی است که در کنار اصول و انگیزه های تبحرانه ای که دارد مرتکب قتل خواهد شد و در این میان زنی رباخوار و خواهرش نیز که به صورت کاملا تصادفی در این صحنه حضور پیدا می کنند را نیز قتل می رساند.نویسنده در این داستان به تاثیرات که قتل بر روی قاتل می گذارد اشاره می کند و کاملا ماهرانه و استادانه حالاتی روانی او را بیان می کند.

کتاب جنایات و مکافات

 

  • هنر شفاف اندیشیدن و هنر خوب زندگی کردن

در واقع این عنوان دو کتابی است که توسط رولف دوبلی نوشته شده است، این کتاب در حقیقت فهرستی از مهارت ها و ذکر نکاتی در مورد تفکر بهتر است، برخی معتقدند این دو اثر روبلی نوعی جعبه ابزار کامل و دقیق برای تصمیم گیری بهتر است.فصل های این دو کتاب کوتاه بوده به گونه ای که خواننده در زمان مطالعه احساس خستگی نخواهد کرد و سبک داستان گویی رولف دوبلی به گونه ای است که خواننده را تاپایان کتاب با خود به همراه می برد.

  • کتاب کوری

اثر نویسنده معروف پرتقالی به نام ژوزه ساراماگو است، این رمان در سال 1995 میلادی به چاپ رسید و موفق شد در سال 1998 میلادی جایزه نوبل ادبیات را دریافت کند، کوری در این کتاب داستان جامعه ایی را روایت می کند که به صورت کاملا ناگهانی به مرضی عجیب مبتلا می شوند و مردمان جامعه بر اثر این عارضه چشمان خود را از دست می دهند و تنها هاله ای سفید رنگ را در برابر چشمان خود می بینند، در حقیقت ساراماگو از طریق تلمیح- تمثیل و مفهوم که در این داستان به کار برده است تا حدودی وارد مبحث روانشناسی اجتماعی- سیاسی می شود.

در واقع کوری که در این کتاب برای افراد جامعه اتفاق می افتد واقعی نیست نویسنده از این طریق به کور شدن عقل و فهم اشاره می کند.

چاپ کتاب با بهترین قیمت در ۷۲۴ چاپ

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)