چه زمانی ویرایش دست‌نوشته خود را متوقف کنید

چه زمانی باید از ادامه ویرایش دست‌نوشته خود دست بکشید

وقتی نوشتن و ویرایش دست‌نوشته شما تکمیل شد، ممکن است آن را بارها و بارها بخوانید، دائماً تغییراتی ایجاد کنید یا قطعات کوچکی از متن را مرتب کنید یا نثری که هرگز به نظرتان عالی نمی‌شود را بازنویسی کنید. انگار که هرگز کامل و بی‌نقص نخواهد بود. درست حدس زدید بی‌نقص نخواهد شد مگر اینکه آن را رها کنید.

بازنگری بی‌پایان و غیرضروری محتوایتان، برای شما یا خوانندگان بالقوه‌تان سود چندانی نخواهد داشت. در یک نقطه، شما باید متوقف شوید، و سخت است که بدانید چه زمانی به آنجا رسیده اید. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید وقتی نمی توانید دستنوشته‌تان را به حال خودش رها کنید.

  • کیفیت
  • دیدگاه (شما، نه کتاب)

بیشتر بخوانید: 3 نکته برای جلوگیری از تکرار کلمات در نویسندگی

حاصل ادامه ویرایش دست‌نوشته

وقتی کتاب را بازخوانی می‌کنید و برای صدمین بار محتوای خود را تنظیم می‌کنید، ویرایش‌هایی را که انجام می‌دهید در نظر بگیرید. آیا آنها کتاب شما را بهتر می کنند یا فقط آن را متفاوت می کنند؟ ویرایش برای کیفیت یک چیز است، اما زمانی که تغییرات شما دیگر معنی ندارد، ممکن است به نسخه خطی خود و خوانندگان  آسیب بزرگی بزنید.

کیفیت و آهنگ نثر شما از اهمیت بالایی برخوردار است، اما اگر اکثر ویرایش های شما از یک فرهنگ لغت آمده است، آنچه استیون پینکر در مورد این ارجاعات به ظاهر مفید گفته است را در نظر بگیرید: “با پتانسیل مخرب این ابزار فریفته نشوید!”

ویرایش دست‌نوشته

از ویرایش دست‌نوشته کمی فاصله بگیر

در مرحله ای از فرآیند، باید نحوه مشاهده محتوای خود را تغییر دهید. برای مدتی از آن فاصله بگیرید.

آیا خود را نویسنده می دانید یا خواننده؟ فاصله گرفتن برای چند هفته یا یک ماه می تواند به شما دیدگاه جدیدی نسبت به دستنوشته‌تان بدهد. با نگاه کردن به متن به عنوان یک خواننده، می توانید تشخیص دهید که آیا تغییراتی که ایجاد می کنید واقعاً به بهبود متن کمک می کند یا خیر.

در نهایت، آیا بنظرتان کتاب شما آماده است؟ هر چقدر که به محتوا نزدیک باشید، سخت‌تر می‌توانید به عقب برگردید و بی‌طرف به آن نگاه کنید. همچنین چاپ کتاب – یا حداقل آماده کردن آن برای انتشار – استرس زیادی دارد. اما ناامید نباش؛ کتابتان را به یک ویراستار بسپارید، ویراستار به شما کمک می کند تا ارزیابی کنید که آیا ویرایش دست‌نوشته شما در حد هدف است یا خیر.

چاپ کتاب با بهترین قیمت در ۷۲۴ چاپ

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)