نکات نوشتن کتاب ، مهمترین نکات تخصصی برای شروع کتاب

نکات نوشتن کتاب

بسیاری از مردم رویای نوشتن و چاپ کتاب را در سر می پرورانند، اما بدون برنامه کاربردی واضح، تعداد کمی حتی اولین کلمه را خواهند نوشت. در اینجا در مورد چگونگی شروع و نکات نوشتن کتاب از ویراستاری با بیش از یک دهه تجربه در صنعت انتشار و صدها نسخه خطی آورده شده است.

زمینه خود را تعریف کنید

اگر به بازار کسب و کار و رهبری می پردازید، آیا رویه مدیریتی یا فلسفه کسب و کار متفاوتی دارید که در حرفه خود  قبلا با آن برخورد نکرده باشید؟ اگر بتوانید پیام کتاب را در یک توضیح مختصر سه تا پنج جمله ای خلاصه کنید، نوشتن یک کتاب بسیار ساده تر خواهد بود! یک نظریه ساده و محکم پایه ای را تشکیل می دهد که می توانید ایده ها و استدلال های پشتیبانی کننده پیام خود را بر اساس آن بنا کنید. لطفی به خود کنید و با توجه به نکات نوشتن کتاب ، طرح اصلی کتابتان را تا زمانی که کامل شود اصلاح کنید.

آیا یک روایت داستانی جذاب ایجاد کرده اید که نمی توانید صبر کنید تا با بقیه به اشتراک بگذارید؟ تکمیل و بهبود طرح برای آثار داستانی به اندازه اصلاح طرح اصلی کتاب غیرداستانی پردازش نیاز دارد. آیا طرح کلی طرح دارید؟ قهرمان شما چه کسی است و چه چیزی او را به سمت جریان کتاب سوق می دهد؟ آنها چه هدف یا نتیجه نهایی را دنبال می کنند؟ اگر بتوانید به این سوال اساسی پاسخ دهید، در راه ساختن عناصر اساسی طرح خود خواهید بود.

بیشتر بخوانید: افزایش مهارت نویسندگی

نکات نوشتن کتاب پیرامون داستان

با ایجاد پایه و اساس، می توانید شروع به تعریف و ساختن پشتیبان نکات نوشتن کتاب خود کنید.

برای آثار غیرداستانی، به ویژه در ژانر کسب و کار و رهبری، مهم است که سه تا پنج نکته را (نکات نوشتن کتاب) که به بهترین وجه از استدلال شما حمایت می کنند، شناسایی کنید. سپس شروع به گسترش آن نکات کنید و همیشه به پیام اصلی کتابتان رجوع کنید تا اطمینان حاصل کنید که از موضوع اصلی آن دور نخواهید شد. تعریف و توضیح پیام خود و ایجاد سه تا پنج نکته پشتیبانی کننده باید محتوای کافی برای یک پیش‌نویس به اندازه یک کتاب استاندارد به شما بدهد. (55000 کلمه معیار خوبی برای ادبیات غیرداستانی در ژانر تجاری و رهبری است.)

برای داستان، قدرت موضوعات پیرامونی یک داستان را دست کم نگیرید. این یکی از نکات نوشتن کتاب است. بهترین آثار داستانی تارهای درهم تنیده ای از زمان و روابط را می بافند. اما زمانی که درگیر نوشتن دیالوگ و ایجاد پیشینه و درونمایه هستید، مدیریت این موارد می تواند بسیار دشوار باشد. بنابراین، یک طرح کلی برای خود تنظیم کنید تا روایت خود را بر اساس آن بسازید. و فراموش نکنید که شمایل و احساسات دوره زمانی خود را تعریف کنید. آیا شما داستان های تاریخی می نویسید؟  کامل تحقیق کنید چون خوانندگان گروهی آگاه هستند. شما نمی خواهید داستان شگفت انگیز شما تحت الشعاع نابهنگاری های ناخواسته قرار گیرد.

نکات نوشتن کتاب

نکات نوشتن کتاب و فراز و نشیب های روایت

نحوه‌های روایت فقط مختص به کتب داستانی نیستند. برای نویسندگان ضروری است که خوانندگان را در سفری از ابتدا تا انتها راهنمایی کنند. شاید شما یک داستان موفقیت داشته باشید که با درس هایی که در کتاب‌های کسب و کار و رهبری نقاط مشترکی دارد. از آن برای ایجاد یک روایت جذاب استفاده کنید و خواننده خود را به سفری کاملاً داستانی شده ببرید. با به اشتراک گذاشتن داستان خود نه تنها پیام خود را تقویت می کنید، بلکه اعتبار خود را نیز تقویت می کنید.

بیشتر بخوانید: سه سوال قبل از نوشتن کتاب که باید از خود بپرسید

یک توصیه نهایی در نکات نوشتن کتاب

به یاد داشته باشید، نوشتن کتاب یک فرآیند مولد است و شما باید به آن متعهد باشید. مانند کوشش و تلاش در هر زمینه‌ای، تمرین شما را موثرتر و کارآمدتر می کند. پس از تمرین دوری نکنید. قلم را روی کاغذ بیاورید (بله، برخی از نویسندگان هنوز این کار را انجام می دهند!) یا با لپ تاپ خود در یک برنامه منظم وقت بگذارید. آیا می توانید هر روز صبح قبل از شروع روز کاری خود یک ساعت وقت بگذارید؟ یا شب‌ها که بقیه خانه‌تان خواب هستند خلاق‌تر هستید؟ یک روال ایجاد کنید و هر روز زمانی را برای خلق  کتاب خود، صفحه به صفحه اختصاص دهید. می توانیم به شما اطمینان دهیم، این نکات نوشتن کتاب نتیجه می‌دهد.

 

منبع

https://greenleafbookgroup.com/learning-center/book-creation/expert-tips-to-begin-writing-your-book

چاپ کتاب با بهترین قیمت در ۷۲۴ چاپ

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]
0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)