چگونه یک کتاب خودیاری بنویسیم: بایدها و نبایدها

بایدها و نبایدها درباره اینکه چگونه یک کتاب خودیاری بنویسیم

نکات نویسندگی در نوشتن کتاب خودیاری

وقتی نوبت به نوشتن یک کتاب خودیاری می رسد، به راحتی می توان از مرز نوشتن کتاب خاطرات عبور کنید. به هر حال، درس هایی که می خواهیم به دیگران انتقال دهیم، اغلب از تجربه‌های شخصی سرچشمه می‌گیرند. با این وجود، چند قانون برای نوشتن کتاب های خودیاری وجود دارد که می تواند به شما کمک کند از اشتباه رایج ترکیب کردن عناصر خاطره نویسی جلوگیری کنید.

برای نوشتن کتاب خودیاری، آن را صریح و مشخص کنید

این کار را انجام دهید: ناحیه خاصی از بهبود فردی را هدف قرار دهید. اصل ماجرا این است که مشخص کنید چه محتوایی می‌خواهید به خوانندگان کتاب ارایه دهید. موضوعی مانند تغییر عادت، رها کردن اضطراب یا ترس و یا بهبود اعتماد به نفس را انتخاب کنید.

این کار را انجام ندهید: به طور کلی در مورد شادی، دستیابی به اهداف یا معنویت صحبت کنید. نوشتن بر روی موضوع‌های مبهمی مانند «اهداف زندگی» توصیه‌های مفید کمی به خوانندگان شما ارائه می‌کند – به علاوه، بازار از کتاب‌هایی با این موضوعات اشباع شده است.

بیشتر بخوانید: انتخاب بهترین عنوان برای کتاب

اعتبار خود را به اشتراک بگذارید

این کار را انجام دهید: از تجربه و اعتبارتان استفاده کنید تا خود را به عنوان یک متخصص در زمینه مربوط به کتابتان معرفی کنید. برای موفقیت در فروش کتاب خودیاری بسیار مهم است که گواهی، مدرک یا حرفه ای در زمینه هایی مانند درمان، روانشناسی یا درمان جامع داشته باشید. از طرف دیگر، داشتن تجربه قابل توجهی به عنوان یک مشاور زندگی یا مربی حرفه ای یا داشتن یک کسب‌و‌کار موفق مرتبط با محتوای شما می تواند مفید باشد.

این کار را انجام ندهید: کتابی خودیاری بنویسید که صرفاً بر اساس غلبه بر یک مشکل شخصی باشد. ناشران و مصرف‌کنندگان عموماً علاقه‌ای به خواندن کتابی از نویسنده‌ای که تنها اعتبارش تجربه شخصی است، ندارند.

کتاب خودیاری

آن را نظام‌مند نگه دارید

این کار را انجام دهید: محتوا کتاب خودیاری را در یک مسیر واضح به سمت هدف نهایی برای خواننده قرار دهید. به عنوان مثال، کتاب می‌تواند  به سه بخش تقسیم شود: 1) تصدیق مشکل و تدوین یک برنامه، 2) اجرای طرح و غلبه بر مشکل، 3) پیگیری و پایبندی به برنامه. باید حرکت رو به جلو و ایده هایی وجود داشته باشد که راه حلی ایجاد کند.

این کار را انجام ندهید: ایده‌هایی بدون چارچوب درباره خودسازی و موفقیت دهید بدون هیچ نظم و پیشرفتی. نوشتن به این روش کمک کمی به خواننده در حل مشکلی که کتاب را برای آن خریده است، می کند.

به خوانندگان برنامه کاربردی بدهید

این کار را انجام دهید: توصیه‌های واضح و کاربردی مانند فهرست مواردی که در پایان هر فصل باید انجام دهند، ارائه دهید که بر اساس محتوا است و نیاز به مشارکت خواننده دارد. این امر ضروری برای یک کتاب خودیاری موفق است. مردم کتاب‌های خودیاری را می‌خرند تا بتوانند تکنیک‌هایی برای بهتر شدن بیاموزند. به عنوان مثال، اگر از خوانندگان خود می خواهید به سؤالات پاسخ دهند، مطمئن شوید که به آنها راهنمایی می کنید که چگونه پاسخ های خود را تفسیر کنند یا بر اساس نتایج چه کاری انجام دهند.

این کار را انجام ندهید: به خوانندگان خود سؤالات و عباراتی مبهم ارائه دهید مانند: “درباره زمانی فکر کنید که سختی کشیدید و چگونه بر آن غلبه کردید” یا “قدرت مثبت اندیشی به شما کمک می کند تا به رویاهای خود برسید، و کتاب خودیاری خود را بنویسید و چاپ کتاب خود را انجام دهید.”

چاپ کتاب با بهترین قیمت در ۷۲۴ چاپ

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)