جمع‌آوری مطالب برای نوشتن کتاب جدید خود

شاید نصف راه را رفته باشید: جمع‌آوری مطالب برای نوشتن کتاب جدید خود

هنگامی‌که متعهد به نوشتن کتاب جدید شدید، کار ایجاد مطالب کافی برای اثبات ایده‌های خود و نوشتن کتاب جدید و ساختن یک اثر دویست صفحه‌ای و چاپ کتاب می‌تواند دلهره‌آور به نظر برسد. با این‌حال، اگر شما صاحب نظر در حوزه کاری خود هستید و مصمم شده‌اید که ایده‌های خود را در رسانه‌ها یا شیوه‌های ارتباطی دیگر به جهانیان ارائه دهید، شاید در این فرآیند بیش ازآنچه تصور می‌کنید جلو باشید.

اگر قبلاً در مورد موضوعات اصلی که امیدوارید در کتابتان و نوشتن کتاب جدید مطرح کنید، در پست‌های وبلاگ، سخنرانی‌ها، یا حتی رسانه‌های اجتماعی، فقط به‌عنوان چند نمونه نوشته‌اید یا درباره آن صحبت کرده‌اید، شاید اولین کاری که باید انجام بدهید ایجاد مطالب جدید نباشد، بلکه باید مطالبی را که از قبل در اختیار دارید جمع‌آوری کنید. به‌احتمال زیاد، این روند نه‌تنها به شما کمک می‌کند تا نه‌تنها تعیین کنید و تأکید کنید که کدام موضوعات مهم هستند، بلکه به کشف صدای خود، مخاطبان و موارد دیگر نیز کمک می‌کند.

به‌عبارت‌دیگر، اگر در جای دیگری می‌نویسید یا صحبت می‌کنید، روند کتاب نویسی شما، و نوشتن کتاب جدید بسیار ساده‌تر شده است.

بیشتر بخوانید: فواید کتاب و کتابخوانی

پست‌های وبلاگ در نوشتن کتاب جدید

وبلاگ نویسی فرصتی برای تعامل با خوانندگان، ایجاد حس اجتماعی و آزمایش ایده‌های جدید فراهم می‌کند. اگر از قبل یک وبلاگ دارید، احتمالاً در حال حاضر یک موضوع کلی دارید که چارچوبی برای نوشتن کتاب جدید شما ارائه دهد – خواه تجارت و اقتصاد، زنان در محل کار، سلامت و تندرستی، یا امثال آن‌ها. با در نظر گرفتن این موضوع، نگاهی به آرشیو خود بیندازید و ببینید چه ایده‌ها و روایت‌های معینی بیشتر در پست‌های شما ارائه می‌شوند و کدام پست‌ها با استقبال مخاطبان شما مواجه شده‌اند. این تمرین به‌تنهایی ممکن است برای شروع ساختار نوشتن کتاب جدید شما ، یا حداقل چند فصل اصلی، کافی باشد.

نوشتن کتاب جدید

سخنرانی‌های موثر در نوشتن کتاب جدید

شرکت در جلسات سخنرانی می‌تواند مزیت بزرگی در جمع‌آوری مطالب برای نوشتن کتاب جدید باشد. اولاً، حداقل یک طرح کلی آماده خواهید داشت. از نظر سازمانی، ساختار یک سخنرانی می‌تواند ساختار یک کتاب ترسیم کند با یک مقدمه، چند ایده اصلی، مثال‌هایی که از آن ایده‌ها پشتیبانی می‌کنند و یک نتیجه‌گیری. ممکن است بتوانید از آن ساختار و ایده‌های کلیدی خود به‌عنوان پیش‌نویس تقریبی فهرست مطالب استفاده کنید. اگر چندین سخنرانی آماده کرده‌اید، می‌توانید به دنبال راه‌هایی برای ترکیب آن مطالب برای عمق بخشیدن به محتوای خود باشید.

یک امتیاز برای ارائه سخنرانی: شما این فرصت را دارید که بازخورد مخاطبان را در مورد اینکه کدام‌یک از ایده‌های شما بیشتر طنین‌انداز است، دریافت کنید. این نوع بازخورد به شما در راه جمع‌آوری بهترین مطالب کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: مراحل چاپ کتاب

رسانه‌های اجتماعی و نوشتن کتاب جدید

وقتی نوبت به جمع‌آوری مطالب برای کتابتان می‌رسد، ممکن است فکر کنید توییت‌های کوتاه و بی‌معنی شما یا پست‌های فیس‌بوک در مقایسه با محتوای عمیق‌تر وبلاگ‌ها یا سخنرانی‌هایتان ارزش زیادی نداشته باشد. بااین‌حال، بررسی پست‌های خود در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به شما کمک کند تا مشخص کنید که شما و مخاطبانتان بیشتر به چه چیزی برای نوشتن کتاب جدید علاقه دارید.

فکر می‌کنید بیشتر در مورد چه موضوعاتی پست می‌گذارید؟ کدام پست‌ها بیشترین واکنش مثبت یا منفی را دریافت کردند؟ اگر به‌طور منظم در رسانه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنید ، توجه به آنچه در بین دنبال‌کننده‌های شما پربازدید می‌شود می‌تواند بینش ارزشمندی در مورد نوع محتوایی که مردم می‌خواهند با آن تعامل داشته باشند برای نوشتن کتاب جدید به شما ارائه دهد. این به نوبه خود می‌تواند سودهای زیادی را در این راه به همراه داشته باشد.

آیا از مقالاتی  که مطرح کرده‌اید می‌توان به‌عنوان تحقیق برای تقویت ایده‌های شما استفاده کرد؟ رسانه‌های اجتماعی اغلب از ما می‌خواهند که مفاهیم پیچیده را در کمترین کلمات ممکن خلاصه کنیم: یک توییت از سال‌ها پیش ممکن است به‌عنوان یک جمله موضوعی برای معرفی فصل جدید برای بخشی از کتاب شما مناسب باشد.

هنگامی‌که مطالب خود را جمع‌آوری کردید، ذهنیت بهتری در مورد مسیری که می‌خواهید کتابتان را ببرید خواهید داشت. بااین‌حال، مانند یک پازل، ممکن است تمام قطعات مناسب را داشته باشید، هنوز باید آن‌ها را کنار هم بچینید تا محصول نهایی خود را بسازید. شما مجبور نیستید آن چالش را تنهایی بپذیرید. این چیزی است که ما بخاطرش اینجا هستیم! سرویس‌های تحریریه 724 چاپ اغلب با مرحله توسعه پروژه شروع می‌شود که به شما امکان می‌دهد همه آن مطالب را برای ویراستاری بفرستید تا آن‌ها را بررسی کند و شما را در ایجاد روایت بزرگ‌تر راهنمایی کند.

چاپ کتاب با بهترین قیمت در ۷۲۴ چاپ

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)