معرفی 8 کتاب برتر برای جوانان

آیا کتاب های مناسب برای جوانان را می دانید؟

مهم ترین تصمیمات زندگی هر فرد که او را به سمت آینده بهتری سوق  می دهد در جوانی گرفته می شود، از این رو لازم است که جوانان از آگاهی و بینش کافی برخوردار باشندتا بتواند تصمیماتی درست اتخاذ کند، مطالعه یکی  از راه هایی است که می تواند سطح اگاهی جوانان را افزایش دهد، خواندن برخی کتاب ها می تواند  نقش زیادی در رشد تفکر آن ها داشته باشد لذا بهتر است در دنیای الکترونیکی امروزی اجازه ندهیم که جوانانمان از خواندن کتاب و مطالعه دوری کنند.

هدف از خواندن کتاب به خصوص برای قشر جوان یادگیری دانسته ها و معلوماتی است که از تجربه افراد دیگر در طولانی مدت به دست آمده است.

در این مقاله قصد داریم کتاب های مناسب برای جوانان که لازم است حتما آن ها را بخوانند به شما معرفی کنیم پس با ما همراه باشید:

  • جاناتان مرغ دریایی

کتاب جاناتان مرغ دریایی که در زمره داستان های کوتاه قرار دارد توسط ریچارد باخ نوشته شده است، این کتاب گویی داستان زندگی تمامی انسان ها را بیان می کند که بدون هیچگونه ترس و واهمه ای به سوی زندگی خود ساخته گام بر می دارند و در جامعه انسانی در جنبش اند.

  ریچارد باخ آمریکایی در سال 1970 این کتاب معروف خود را منتشر کرد اگرچه داستان این کتاب کوتاه است اما دارای جملاتی دقیق و با معنا می باشد که خواننده در ابتدا تصور می کرد که داستان کتاب در مورد پرواز  است در صورتی که با نگاهی عمیق پی خواهد برد که داستانی در مورد سخت کوشی و تسلیم نشدن در برابر اهداف و رسیدن به رویاها و آرزو ها است.

کتاب جاناتان مرغ دریایی

 

هزینه چاپ کتاب

  • ناطور دشت

این کتاب که توسط نویسنده امریکایی به نام جروم دیوید سالینجر نوشته شده است درباره زندگی پسری جوان است که تلاش می کند که سختی های زندگی را پشت سر بگذارد تا جایگاه اصلی خود را در این دنیا کشف کند، این کتاب که جمله اول آن با “ناطور دشت داستان آدمی است شبیه من و خودت”، یکی از اثرگذارترین داستان های امریکایی است.

  • جین ایر

اثری که در قرن نوزدهم میلادی توسط یکی از نویسندگان زن به نام شارلوت برونته نوشته شده است و در سال 1847 در کشور انگلیس چاپ شد. داستانی عاشقانه که با مشکلات فراوانی همراه است، شخصیت اصلی این داستان دختر جوانی است که با پشت سر گذاشتن چالش های سختی که با آن روبرو شده است به دنبال پیدا کردن جایگاهی است که در این دنیای پر از مشقت به او تعلق دارد.

داستان دختری یتیم و بیچاره که تنها چیزی که می تواند به او کمک کند تحصیلات و ذهن مبتکرش است، جین ایر یکی از کتاب های مناسب برای جوانان است که لازم است حتما آن را بخوانند تا به واسطه و تاثیرات این کتاب بتوانند با بکارگیری ذهنیتشان به خلاقیت ها و توانایی های ذهنی خود پی ببرند.

  • کیمیاگر

کتاب کیمیاگر اثر پائولو کوئیلو، یکی از بهترین- جذاب ترین و تاثیرگذارترین اثراتی است که در دنیای ادبیات وجود دارد، پائولو در این کتاب، داستان پسر جوانی به نام سانتیاگو را بازگو می کند که به شغل چوپانی مشغول است، او این شغل را تنها به دلیل این که به سفر و شناخت جهان علاقه دارد انتخاب کرده است.

داستان اصلی این کتاب از آنجا شروع می شود که گوسفندان خود را به ویرانه ای که قبلا گویا کلیسا بوده می برد و در آنجا خواب عجیبی می بیند که در آن خواب پسربچه ای او را با خود به اهرام مصر برده و از او می خواهد که گنجی را که در آنجا مخفی شده است پیدا کند.

رمان کیمیاگر

 

پسر جوان بعد از بیداری و تعبیر خوابش به دنبال کشف سرنوشت و رویاهای خودش می رود که در این مسیر اگرچه با افراد زیادی آشنا می شود و چالش های سختی را پشت سر می گذارد اما سرانجام گنجی را که در خواب به او وعده داده بودند پیدا می کند، این کتاب را می توان از دو دیدگاه فلسفی و عرفانی نگریست.

این کتاب در 150 کشور دنیا به چاپ رسید و به 50 زبان نیز ترجمه شده است.

  • انسان در جستجوی معنا

اگر به دنبال این هستید که آنچه را که در زندگی یاد گرفته اید بیشتر کنید و از آنچه که در زندگی وجود دارد درک بیش تری داشته باشید به شما پیشنهاد می کنم کتاب انسان در جستجوی معنا را مطالعه کنید.

نویسنده این کتاب شخصی است به نام ویکتور فرانکل، که در کتاب خود خاطراتی از وضعیتی که در زمان جنگ جهانی دوم داشته است بازگو کرده است.

  • کتاب بیشعوری

نویسنده این کتاب به نام خاویر کرمنت معتقد است که خطرناک ترین بیماری که بشر با آن روبرو می شود بیشعوری است، وی با چاپ کتاب سعی در درمان بیشعوری دارد و در مقدمه کتابش چنین آمده است : ” چه بی‌شعور باشید و چه درگیر با بی‌شعورها، با انتخاب این کتاب دست‌کم راهنمای خوبی انتخاب کرده‌اید و راه را عوضی نرفته‌اید “

نقد و بررسی کتاب بیشعوری

 

  • کتاب قهوه سرد آقای نویسنده

این کتاب که بیانگر داستانی عاشقانه و معمایی است، یکی از پرفروش ترین کتاب مناسب جوانان است، این اثر موفق شده هر چند به مدت اندک توجه اهالی ادب را به سمت خود جلب نماید.

  • کتاب من او

نویسنده رضا امیر خانی، داستانی تاریخی که در سال 78 منتشر شد، این کتاب رمانی عاشقانه- تاریخی و سیاسی است که به دلیل استقبالی که از آن شد در چندین نوبت دیگر نیز به چاپ رسید و توانست در میان پرفروش ترین کتاب ایرانی جای بگیرد.

این کتاب در دسته کتاب های مناسب برای جوانان قرار دارد از این رو توصیه می کنیم که حتما آن را مطالعه کنید.

چاپ کتاب با بهترین قیمت در ۷۲۴ چاپ

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]
0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)