معرفی کتاب عدالت اثر مایکل سندل

مقدمه ای از کتاب عدالت اثر مایکل سندل

مایکل سندل از نویسندگان مشهور نیویورک تایمز است که در 5 مارس 1953 به دنیا آمد. مایکل سندل نویسنده ای آمریکایی و فیلسوف سیاسی می باشد که در دانشگاه هاروارد به مدت 30 سال تدریس می کرد. عدالت، جلد جدید مایکل سندل است که تفکر اخلاق عمومی را به نمایش می گذارد که همین امر او را به یکی از پرطرفدار ترین سخنرانان جهان تبدیل کرده است.

درباره مایکل سندل

مایکل سندل، مکتبی جمع گرایی در حیطه فلسفه غربی تعلق دارد که خودش با همچین عنوانی موافق نیست. مایکل سندل در دانشگاه هاروارد کتاب عدالت را تدریس می کرد و دیگر کتاب های مرتبط را نیز به نقد می کشید. مهارت بالای سندل در تدریس سبب شد در سال 1999 استاد تمام دانشگاه هاروارد شود و مورد تقدیر انجمن علوم سیاسی آمریکا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید : معرفی رمان سووشون اثر سیمین دانشور

ویژگی کتاب عدالت اثر مایکل سندل

کتاب عدالت اثر مایکل سندل را می توانید از طریق سایت 724 چاپ را با مترجمی حسین افشار، علی بازیاری شورابی و محمدرضا فرهادی پور دانلود کنید.کتاب عدالت از ابتدا به صورت واحد درسی در دانشگاه هاروارد تدریس می شد و در سال 2008 به انتشار رسید. خواندن این کتاب به فهم شما در اعتقادات ، اخلاقیات و سیاست کمک می کند. سندل در کتاب عدالت اثر مایکل سندل به اهمیت فلسفه در مسائل سیاسی و اجتماعی افراد در جامعه اشاره کرده است.

خواننده با خواندن این کتاب می تواند گفت و گوی مستحکم تر در اجتماع داشته باشد. با وجود مثال های درون کتاب، ذهن شما به چالش کشیده می شود و به سمت واقعیت سوق می دهد.

تاثیر کتاب عدالت بر شخصیت خواننده

عدالت اثری سرزنده، تفکر برانگیز، خردمندانه و دگرگون کننده است که برای تمامی افرادی که می خواهند شهروندی خوب باشند کتاب ضروری می باشد و به درک و دیدگاه شما می افزاید، هر شهروندی دوست دارد در جامعه ای باشد که عدالت در آن برقرار است. در طول تاریخ مبحث عدالت مورد نقد و بررسی بسیاری از افراد قرار گرفته است، که مشکل اساسی در این است که هر شخصی از عدالت تعریف مختلفی دارد.

دیدگاه های مختلف در باره ی کتاب عدالت

در کتاب عدالت اثر مایکل سندل با نظریات گوناگون فیلسوفان مواجه می شویم که خواننده در ابتدا به این فکر میکند که چرا عدالت به درستی برپا نمی شود؟مبحث فلسفه کانت، که از سخت ترین بخش کتاب عدالت است خواننده را بیشتر به خود جلب می کند. فلسفه قوی بخش کانت جذابیت خاصی برای خواننده دارد که رعایت آن نیز سخت می باشد. مایکل سندل فلسفه اخلاق را با ادغام آن در بحث های مدنی دگرگون می کند، اصرار سندل بر موارد اخلاق خواننده را بر سر اشتیاق می آورد. خواندن کتاب عدالت اثر مایکل سندل دعوتی مست کننده برای جدا شدن و بررسی چگونگی رسیدن به مفاهیم درست و غلط است.نکته قابل توجه مایکل سندل در کتاب  این است که وی به دنبال برنده شدن در بحث نیست، او به موضوع این چنین نگاه می کند که چگونه یک شهروند ممکن است به بهترین شکل در عرصه ی عمومی مشارکت نماید.

بیشتر بخوانید : معرفی کتاب هنر شفاف اندیشیدن اثر رولف دوبلی

اهمیت و گستردگی موضوعات کتاب عدالت

این کتاب مبحثی فلسفی دارد که با آشنایی پیشین با فلسفه می تواند تاثیر مطلوبی روی فرد بگذارد که با خواندن کتاب به یادگیری فلسفه فرد کمک می کند. فلسفه ای که اخلاق را مورد تاثیر قرار می دهد.کتاب عدالت چه باید کرد، دیدگاه گسترده ای در مبحث عدالت به خواننده می دهد که در طی خواندن کتاب به عقاید فلسفه فیلسوفان در مورد عدالت پی می برید.

به دلیل اینکه سندل در جامعه ی آمریکا زیست کرده است، تمرکز وی بر روی جامعه آمریکا است و مثال های جهانی و فراگیر کمی در کتاب وجود دارد. ناگفته نماند که عدالت در هر جامعه ای بر اساس معیارهای آن کشور و جامعه در نظر گرفته می شود.

معرفی کتاب عدالت اثر مایکل سندل

 

اهمیت فلسفه و کتاب عدالت اثر مایکل سندل

با مطالعه کتاب ذهن خواننده را به چالش می کشد که چگونه می توان با عقل و استدلال راه خود را در حوزه بحث برانگیز عدالت و بی عدالتی، برابری و نابرابری، حقوق فردی و خیر همگانی بگشاییم؟سبک لذت بخش کتاب شما را به خواندن کتاب سوق می دهد، مهم نیست دیدگاه شما چیست کتاب شما را مجبور می کند تا در مفروضات خود تجدید نظر کنید و درکیات و مفاهیم ذهن شما را به چالش می کشد تا راه های پذیرفته شده را زیرسوال ببرید و روشی بهتر برای انجام سیاست و راهی غنی تر برای زندگی شما فرا می خواند.با خواندن این کتاب پی می برید که فلسفه چگونه می تواند به ما کمک کند تا سیاست، اخلاق و اعتقادات خود را درک کنیم. اقدام مثبت، ازدواج هم جنس گرایان، سقط جنین، خودکشی با کمک پزشک از مسائلی است که در کتاب به خط کشیده شده است. پرسش های درون کتاب مهم ترین مسائل امروزی جامعه را به تصویر می کشد که خواننده را به فکر کردن وا می دارد.

بیشتر بخوانید : معرفی کتاب در باب حکمت زندگی اثر شوپنهاور

مروری بر کتاب عدالت

سندل در کتاب تحسین شده اش درباره ی مسائل پیچیده و بحث هایی که در جوامع امروزی و به صورت روزمره با آن مواجه هستیم ارائه می دهد. یکی از معروف ترین استاد معلم فلسفه جهان است که ثابت کرده است بدون توهین به شعور دیگران می توان فلسفه را وارد جامعه عمومی کرد. در این کتاب سندل نظریه های جرمی بنتام، ایمانوئل کانت، جان استوارت میل، رابرت نوزیک، جان رالز و ایده های ارسطو را با وضوح و بی واسطه توضیح می دهد.این کتاب نمی خواهد نشان دهد که چه کسی در تاریخ تفکر سیاسی بر چه افرادی تاثیر گذاشته است، بلکه از خوانندگان دعوت می کند دیدگاه های خود درباره عدالت را در معرض بررسی انتقاغدی قرار دهند تا بفهمند که چه می اندیشند و چرا چنین اندیشه ای دارند. ساموئل موین درباره ی سندل چنین بیان کرده است که برای مایکل، عدالت یک ورزش تماشاگر نیست.

به صورت کلی اگر خواهان کتاب های فلسفی هستید و از نبودن عدالت شاکی هستید کتاب عدالت اثر مایکل سندل را مطالعه نمایید و به فهم و درکیات خود در سطحی بالا بیافزایید.

فهرست کتاب عدالت چه باید کرد اثر مایکل سندل:

چه کاری درست است؟

اصل بیشترین سعادت

آیا مالک خویشتنیم

بازار و اخلاق

آنچه اهمیت دارد انگیزه است

دفاع از برابری

در دفاع از تبعیض مثبت

چه کسی مستحق چه چیزی است؟

چه چیزی به یکدیگر مدیونیم؟

عدالت و خیر همگانی

چاپ کتاب با بهترین قیمت در ۷۲۴ چاپ

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)