معرفی کتاب در باب حکمت زندگی اثر شوپنهاور

مقدمه ای از کتاب در باب حکمت زندگی اثر شوپنهاور

در این مقاله از خصوصیات و نقد و بررسی های افرادی که این کتاب را مطالعه کرده اند سخن می گوییم که خواندن این کتاب را به شما پیشنهاد می کنیم همچنین می توانید نسخه الکترونیکی کتاب در باب حکمت زندگی را از طریق سایت 724 چاپ دریافت نمایید.

درباره آرتور شوپنهاور

این نویسنده در 22 فوریه در لهستان چشم به جهان گشود. مادر شوپنهاور نویسنده بود اما رابطه وی با مادرش بسیار جالب نبود.شوپنهاور در سن 17 سالگی به علت خودکشی، پدر خود را از دست داد.شوپنهاور شخصیتی بی اعتماادی غالب را تمام زندگی اش داشت و الگوی وی در تمام زندگی اش فیلسوف بزرگ کانت بود..این نویسنده کتاب های درباره ی اراده در طبیعت، جهان اراده و نمایش است، دو مسئله بنیادین فلسفه اخلاق،در باب حکمت  زندگی و درباره آزادی اراده آدمی که اولین کتابی بود که موفق به دریافت جایزه شد و دو جایزه ی دیگر را از آکادمی کپنهاک دریافت کرد که بر سر زبان ها افتاد و در فلسفه شهرت یافت. از دیگر آثار وی، دنیا این جوری است، هنر همیشه بر حق بودن، 38 راه برای پیروزی در هنگامی که شکست خورده اید و در باب طبیعت انسان می توان نام برد.

ترجمه کتاب در باب حکمت زندگی اثر شوپنهاور

کتاب در باب حکمت زندگی توسط محمد مبشری که تنها مترجم این کتاب است، که می توانید از طریق سایت 724 چاپ خریداری نمایید.

معرفی کتاب در باب حکمت زندگی اثر شوپنهاور

درباره کتاب در باب حکمت زندگی

کتاب در باب حکمت زندگی کتابی فلسفی که نوشته آرتور شوپنهاور است که به موضوعاتی مانند قدرت اراده ی فردی، تمایل به کارهای غیرمنطقی، اخلاقیات، زنان، مذهب و ارتباط با خود و دیگران را شرح داده است. همچنین راه های گوناگونی را برای رسیدن به بالاترین لذت و موفقیت را بررسی می کند. با وجود اینکه این کتاب فلسفی است اما بسیار راحت و به سادگی قابل درک است. کتاب در باب حکمت زندگی نسبت به دیگر آثار فلسفی نثری روان دارد زیرا از مثال های ساده و عینی استفاده می کند. یکی از جذابیت های کتاب در باب حکمت زندگی استفاده از شوخ طبعی در متن کتاب است که شور خواندن آن را برای خواننده دو چندان کرده است.نیرویی اولیه در تمامی انسان ها وجود دارد که پرقدرت تر از انرژی های درونی است که عقل، اخلاقیات و منطق را به همین مسیر می کشاند.

بیشتر بخوانید : معرفی کتاب هنر شفاف اندیشیدن اثر رولف دوبلی

از نظر فیلسوف شوپنهاور این نیرو تمایل به زندگی است. انسان به دنبال نیرویی است که زنده بماند و زندگی بکند، که این یک نیروی دائمی است که تا زمان مرگ انسان زنده می ماند. شوپنهاور فلسفه انسان چگونه زندگی کند تا سعادتمن شود را فلسفه سعادت نامیده است که در کتاب در باب حکمت زندگی به آن پرداخته است.بسیاری از خوانندگان این کتاب را نقد و بررسی کرده اند که در این کتاب گاهی به صحبت از زندگی با دیدگاهی مثبت می پردازد. دیدگاه هر یک از افراد با توجه به مطالعه و دانایی با یکدیگر متفاوت است، همچنین با مطالعه کتاب با طرز دیدگاه یک انسان عاقل و عالم از لحاظ نظری اطلاعات کسب نمایید.

کلیات کتاب در باب حکت زندگی اثر آرتور شوپنهاور

وی از فیلسوفانی همچون گوته، کانت، ارسطو و نیچه الگو گرفته است. شوپنهاور در کتاب در باب حکمت زندگی از سعادت انسان در زندگی سخن می گوید که برخلاف اعتقاد وی بر پیروزی شر بر خیر است.شوپنهاور کتاب را در 6 فصل به قلم آورده است که در فصل اول دیدگاه ارسطو را درباره ی زندگی انسان بیان می کند.وی در این فصل از استقلال فردیت انسان در تمامی شرایط ها سخن می گوید، درباره ی اینکه هر چقدر شرایط محیط نا به هنجار یا مطلوب باشد این خود فرد است که با عقل و منطق خویش می تواند شرایط درونی خوب یا بد خود را تعیین نماید.

کتابخوانی

نظریه شوپنهاور درباره آنچه هستیم!

یعد از فصل اول به سه ویژگی اصلی که موجب نابودی سرنوشت انسان می شود در فصل های دوم، سوم و چهارم اشاره می کند. در فصل دوم انسان را با شخصیتی زیبا، سلانت، پر قدرت، با هوش بالا، با اخلاق و با تفکر بالا در می یابیم. او در این فصل از سوال مهمی که در دوران تحصیل خود در کتاب دین و زندگی نیز با آن آشنا هستیم شروع می کند، هویت واقعی و شخصیت انسان چیست. شوپنهاور معتقد است انسان در نهایت با سعادت و خوشبختی روبرو می شود زیرا این امر را مختص به ذات انسان می داند. شوپنهاور معتقد است هر فردی بدون توجه به شرایط خوب یا بد می تواند زندگی فردی خویش را به سعادت برساند چه بسا این سعادتمندی هم برای اطرافیان موثر است.

در این فصل به اهمیت شادی و شادکامی سخن می گوید که آیا شادی سبب می شود افکار جدی و نگرانی های مهم را فراموش کنیم و به موقع واکنش نشان ندهیم.

نظریه شوپنهاور درباره آنچه از آن ماست!

در فصل سوم به سخن از اپیکور نیاز های هر فردی را به سه بخش تقسیم می کند. این سه بخش به نیازهای طبیعی و لازم، نیازهای طبیعی و غیر لازم، نیاز های غیرطبیعی و غیرلازم تقسیم شده است. وی در تعیین مرز آرزو های عاقلانه هر فرد چنین بیان کرده است که آدمی به نعمت هایی که هرگز به فکر داشتن آن ها نیافتاده است، اصلا نیازی احساس نمی کند. بلکه بدون آن ها هم کاملا راضی است، در حالی که کسی که صد بار بیش تر از دیگری دارد به علت کمبود انچه توقع ان را دارد احساس ناخرسندی می کند.

دیدگاه شوپنهاور درباره انچه می نماییم!

شوپنهاور در فصل های دیگر به  جایگاه و ارزش انسان در نظر دیگران می پردازد. وی به تاثیر تفکر دیگران در سعادت واقعی ما می پردازد، چرا که همه ی ما به نظر دیگران درباره ی خویش اهمیت بسیاری می دهیم. همچنین وی به اندرزها و اصلیت عمل به قواعد آگاهانه می پردازد.شوپنهاور در انتها به تفاوت آدمیت در سنین مختلف می پردازد. وی به اهمیت زمان حال اشاره می کند و می گوید که انسان فکر می کند که در همه حال زمان کافی دارد و تمام نشدنی است اما وقتی پیر می شود به اهمیت زمان پی می برد.

معرفی کتاب در باب حکمت زندگی اثر شوپنهاور

 

جملاتی از متن کتاب در باب حکمت زندگی

مبتذل‌ترین غرور، غرور ملی است. زیرا کسی که به ملیت خود افتخار می‌کند در خود کیفیت با ارزشی برای افتخار ندارد. وگرنه به چیزی متوسل نمی‌شد که با هزاران نفر در آن مشترک است. برعکس، کسی که امتیازات فردی مهمی در شخصیت خود داشته باشد، کمبودها و خطاهای ملت خود را واضح‌تر از دیگران می‌بیند. زیرا مدام با اینها برخورد می‌کند. اما هر نادان فرومایه که هیچ افتخاری در جهان ندارد، به مثابه آخرین دستاویز به ملتی متوسل می‌شود که خود جزئی از آن است. چنین کسی آماده و خوشحال است که از هر خطا و حماقتی که ملتش دارد، با چنگ و دندان دفاع کند. (در باب حکمت زندگی – صفحه ۸۳)

دغدغه فکری مردم عادی فقط این است که وقت بگذرانند، اما دغدغه کسی که استعدادی دارد این است که از آن استفاده کند. (در باب حکمت زندگی – صفحه ۴۲)

تفاوت اساسی میان جوانی و پیری این است که در جوانی زندگی را پیش رو داریم و در پیری مرگ را. اما باید پرسید که کدام یک دشوارتر است. و آیا بطور کلی بهتر نیست که ادمی زندگی را پشت سر گذاشته باشد تا اینکه در پیش رو داشته باشد؟ (در باب حکمت زندگی – صفحه ۲۷۲)

وقایع زندگی ما به تصاویر درون کالایدوسکوپ می‌مانند که با هر چرخش، چیز دیگری را نشان می‌دهد، اما در اصل یک چیز در برابر چشمِ ماست. (در باب حکمت زندگی – صفحه ۲۳۳)

بیشتر بخوانید : معرفی کتاب یک عاشقانه آرام اثر نادر ابراهیمی

مشخصات کتاب در باب حکمت زندگی اثر شوپنهاور

  • عنوان: در باب حکمت زندگی
  • نویسنده: آرتور شوپنهاور
  • مترجم: محمد مبشری
  • انتشارات: نیلوفر
  • تعداد صفحات: ٢٧۴
  • قیمت چاپ هشتم سال ٩۶ : ١٩٠٠٠ تومان

چاپ کتاب با بهترین قیمت در ۷۲۴ چاپ

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)