معرفی کتاب خشم و هیاهو ، ویلیام فاکنر

معرفی کتاب خشم و هیاهو

در این مقاله به معرفی کتاب خشم و هیاهو، ویلیام فاکنر می پردازیم این کتاب یکی از کتاب های برجسته و شاهکار ادبیات قرن ۲۰ آمریکا می باشد.

درباره کتاب خشم و هیاهو

کتاب خشم و هیاهو در سال ۱۹۲۹ به انتشار رسید بخش اول کتاب بسیار دشوار بود و خواننده را از خواندن بقیه داستان باز می داشت این کتاب در سال های انتشار فروش خوبی نداشت.کتاب در سال ۲۰۱۲ با چاپ رنگی چاپ شد و باعث شد علاقه خوانندگان جلب شود و منتقدان پیچدگی فنی و جاه طلبی رمان را فهمیده و از تعریف کرده، کتاب خشم و هیاهو امروزه یکی از بهترین کتاب های قرن جدید به حساب می آید.

هزینه چاپ کتاب

خلاصه رمان خشم و هیاهو

راوی بخش اول داستان بنجی است او ناتوانی ذهنی دارد و شخصیت او مشخص نیست. بنجی بین زمان گذشته و حال تفاوت قائل نمی شود و برای همین وقتی از گذشته حرف می زند انگار در زمان حال است و همین باعث می شود خواندن بخش اول با دشواری همراه باشد.راوی بخش دوم داستان کوئنتین است درست است که کوئنتین از نظر ذهنی سالم است ولی او هم مانند بنجی بین گذشته و حال گیر کرده است او می خواهد خودکشی کند و کار های را برای آماده شدن برای خودکشی انجام می دهد مثل خرید وزنه برای غرق کردن خود و بازدید از پل رودخانه چارلز که در آن نزدیکی است.بخش سوم مربوط به جیسون بوده این بخش بر خلاف دو بخش قبل ساده بوده و به فعالیت های جیسون در زمان حال می پردازد که مربوط به فروشگاه لوازم کشاورزی و خانه کامپسون می شود که در آن کار می کند.بخش سوم بر خلاف بخش های قبل به صورت سوم شخص تعریف می شود و بیشتر درباره دلسی می باشد دلسی، نوکر خانواده کامپسون می باشد و نویسنده به کارهای معمولی او در خانه می پردازد.

معرفی کتاب خشم و هیاهو ، ویلیام فاکنر

 

شخصیت های رمان خشم و هیاهو

جیسون کامپسون: جیسون کامپسون رئیس خانواده است و در سال ۱۹۱۲ بر اثر اعتیاد به الکل در گذشت. آقای کاپسون پدر بنجی، کدی و جیسون چهارم است.

کارولین کامپسون: کارولین کامپسون همسر آقای کامپسون و مادر ۴ فرزند کامپسون است.

بنجی کامپسون: کوچک ترین بچه کامپسون وقتی فهمیدند که از لحاظ دهنی ناتوان است اسمش را به بنیامین تغییر دادند بنجی راوی بخش اول کتاب است.

کوئنتین کامپسون: کوئنتین پسری باهوش و حساس هست وقدیمی ترین کودک کامپسون او راوی بخش دوم داستان است.

جیسون کامپسون چهارم: جیسون کوچکترین کودک کامپسون هست او راوی بخش سوم داستان است.

کدی کامپسون: کدی کامپسون تنها دختر کامپسون است و در واقع کاندیس نامش است.

خانم کوئنتین: خانم کوئنتین توسط کامپسون ها بزرگ می شود و دختر نامشروع کدی است.

دلسی: دلسی نوکر خانواده کامپسون هست او زنی با اراده و تقوا است.

روزکوس: روزکوس شوهر دلسی هست و از روماتیسم شدید رنج می برد او بنده کامپسون ها هست.

بیشتر بخوانید : رمان برادران کارامازوف اثر داستایفسکی

درباره ویلیام فاکنر

ویلیام فاکنر در می سی سی پی در یک خانواده ثروتمند به دنیا آمد او وقتی ۶ سال داشت خانواده او به آکسفورد در می سی سی پی رفتند در آنجا پدر بزرگش دارای چندین مشاغل بود و بیشتر عمر ویلیام فانکر در آنجا سپری شده بود.ویلیام فاکنر ابتدا شعر می نوشت و بعد در سال ۱۹۲۵ اولین رمان خود را منتشر کرد بسیاری از داستان های او در مکانی خیالی در می سی سی پی هست. فاکنر در سال ۱۹۴۹ برنده جایزه نوبل ادبی شد و یکی از مهمترین نویسندگان آمریکایی به حساب می آید. او بر اثر حمله قلبی در ۶۴ سالگی در گذشت.

ویلیام فانکر با داشتن استعداد و هوش دبیرستان را رها کرد او از مادر و مادربزرگش که خواننده و هنرمند بودند تاثیر گرفت و موفق شد  ۱۹ رمان و انواع فیلم نامه و داستان را بنویسد.خشم و هیاهو در دوره پس از بازسازی آمریکایی جنوبی نوشته شده است در این زمان جنوب با غیاب برده داری ارزش های خود را داشت باز تعریف می کرد و بعضی از خانوداه های دارای زمین  که از خانواده های قدیمی بودند از بودن در این روند خودداری کرد ولی آن ها به ارزش ها و سنت های خود پایبند بودند.

رمان خشم و هیاهو مستندی از سقوط این خانواده ها بوده، کامپسون ها فرزندان مستقیم اشراف زراعت اند و آن ها وارث سنت ها و ارزش های خود می باشند که اغلب آن ها از زیر این مسئولیت در می رفتند اما کوئنتین این مسئولیت را به دوش می کشد.نویسنده داستان را غیر خطی تعریف کرده و همین باعث می شود در دسته نویسندگان مدرن قرار بگیرد. این رمان نام خود را از نمایشنامه مکبث، ویلیام شکسپیر گرفته است.

چرا ویلیام فاکنر این رمان را نوشت؟

ویلیام فاکنر علاقه خاصی به فرهنگ بخشی از جنوب آمریکا داشت این بخش از آمریکایی جنوبی، ایالات هایی که به برده داری و کشاورزی وابسته بودند را شامل می شود و بسیاری از رمان های او درباره زندگی خانواده های اشرافی در زمان جنگ داخلی وبعد از آن بود که ثروت خود را از دست داده بودند.ویلیام فاکنر شهر یوکناپاتاوفا را با، روح مردان بزرگ و نامدار گذشته، ژنرال هایی که از گذشته خودشان احساس سر بلندی می کنند، عمارت های قدیمی و جوامع مردسالار توصیف می کند در رمان های او خانواده ها دخترانی بی آبرو و پسرانی شکست خورده دارند و میان سیاه پوست ها و سفید پوست ها به خاطر برده داری جنگ است.

معرفی کتاب خشم و هیاهو ، ویلیام فاکنر

 

سینما و کتاب خشم و هیاهو

اولین فیلم ساخته شده بر اساس این کتاب فیلمی به کارگردانی مارتین ریک بود که در سال ۱۹۵۹ ساخته شد و کمی داستان فیلم با رمان فرق داشت. فیلم دیگری که بر اساس این کتاب ساخته شده است به کارگردانی جیمز فرانکو در سال ۲۰۱۴ بود.

جملاتی از کتاب خشم و هیاهو

به نظر من پول ارزشی ندارد، ارزشش به چه جور خرج کردنش است. مال هیچ کس نیست، پس این چه کاری است که آدم بخواهد آن را جمع کند. همینجا کسی هست که با فروختن خنزر پنزر به کاکاسیاه‌ها پول کلانی بهم زده، توی اتاقی قد یک خوکدانی زندگی می کنه. پنج شش سال پیش مریض شد. طوری وحشت برش داشت که عضو کلیسا شد و یک مبلغ مذهبی چینی را از قرار سالی پنج هزار دلار برای خود خرید، اغلب فکر می‌کنم اگر او بمیرد و متوجه بشود بهشت مهشتی در کار نیست چقدر کفری می‌شود. بهتر است همین حالا بمیرد و پول را هدر ندهد.

بدبختی آدمی آن وقتی نیست که پی ببرد هیچ‌چیز نمی‌تواند یاری اش کند – نه مذهب، نه غرور، نه هیچ چیز دیگر – بدبختی آدمی آن وقتی است که پی ببرد به یاری نیاز ندارد.

باد از جنوب شرقی می‌آمد. دمادم به گونه‌اش می‌وزید. انگار احساس می‌کرد که وزش مداوم آن به درون کاسه سرش نفوذ می‌کند، و ناگهان با احساس خطر دیرینه‌ای ترمز کرد و کاملا آرام در جای خود نشست.

بیشتر بخوانید : معرفی رمان آنا کارنینا اثر لئو تولستوی

مشخصات رمان

  • کتاب خشم و هیاهو
  • نویسنده: ویلیام فاکنر
  • ترجمه: صالح حسینی
  • انتشارات: نیلوفر
  • تعداد صفحات: ۴۳۰
  • قیمت: ۲۸۰۰۰ تومان

چاپ کتاب با بهترین قیمت در ۷۲۴ چاپ

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]
0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)