معرفی بهترین کتاب های روانشناسی شخصیت

آیا تمایل دارید که بر رفتار خود کنترل داشته باشید و از طریق خودشناسی با بحران هایی که در زندگی ممکن است با ان مواجه شوید خاتمه دهید؟ آیا تاکنون کتاب های روانشناسی شخصیت را مطالعه کرده اید؟ اگر دوست دارید مطالعه خود در این زمینه را آغاز کنید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین کتاب های روانشناسی شخصیت را به شما معرفی کنیم:

چرا نیاز به مطالعه کتاب های روانشناسی شخصیت را داریم؟

شخصیت هر آدمی شامل مجموعه ای از رفتارها و کنش ها می شود که که هر کدام از آن ها در افراد مختلف با هم فرق دارد و منحصر به خود آن شخص می باشد.

هر انچه که در شکل گیری شخصیت ادمی نقش داشته باشد می تواند موجب افزایش خودآگاهی نیز شود، با بالا رفتن سطح خوداگاهی می توانیم بر روی رفتلارهایمان کنترل بهتری داشته باشیم و اگر بتوانیم رفتارمان را کنترل کنیم قطعا شخصیتمان نیز شکل بهتری به خود خواهد گرفت. از این رو با توجه به مطالب ذکر شده می توان به اهمیت مطالعه کتاب های روانشناسی شخصیت پی برد.

بهترین کتاب های روانشناسی شخصیت به قرار ذیل است:

  • کتاب سکوت

این کتاب به قدرت افراد دروان گرا اشاره می کند، اغلب مردم افرادی را که درون گرا هستند به عنوان انسان های خجالتی و کم حرف می شناسند که معتقدند برقراری ارتباط با آن ها به سختی ممکن می شود، عدم اگاهی درست و صحیح در مورد افراد درون گرا موجب شده است تا این افراد در برخورد با سایر افراد اذیت شوند، اگر شما نیز در زمره افراد درون گرا قرار دارید قطعا به خوبی این مسئله را درک خواهید کرد.

سوزان کین نویسنده کتاب سکوت به صورت دقیق و کامل شخصیت افراد درون گرا را مورد بررسی قرار  داده است، و  به خوبی شرح داده است که درون گرایی را نمی توان یک ضعف به شمار آورد بلکه در صورتی که بتوان به درستی این تیپ شخصیت را بشناسید و از ویژگی های درونی آن درک درستی داشته باشید می توان از آن ها رهبران قدرتمند و اندیشمندان بزرگی ساخت.

هزینه چاپ کتاب

 

کتاب سکوت

کین در این کتاب خطاب به افراد درون گرا تاکید می کند که نیازی نیست که با این ویژگی شخصیتی که دارند به مبارزه بپردازند و یا این که خود را در موقعیت های سخت و آزار دهنده ای قرار دهند تا بتوانند از این طریق فردی اجتماعی و برون گرا شوند شما تنها کافی است در موقعیت مناسب با تیپ شخصیتی خودتان قرار بگیرید و ویژگی های درونی و شخصیتی خودتان را پذیرا باشید.

  • کتاب آیین دوست یابی

یکی از مهم ترین و بهترین کتاب های روانشناسی شخصیت به شمار می آید، این کتاب نوشته دیل کارنگی است که اولین بار در سال 1936 به چاپ رسید.

کارنگی در این کتاب نحوه آداب معاشرت با انسان ها و طریقه تاثیر گذاری بر دیگران را آموزش می دهد، او تلاش کرده است تا به خواننده بفهماند که در زمان برخورد با سایر افراد چگونه از طریق رعایت خطوط قرمز تاثیرگذاری بیشتری بر روی آن ها داشته باشد. انچه که در این کتاب بسیار جلب توجه می کند واقع بینی نویسنده است او در این کتاب ویژگی های انسان ها را کاملا درست و واقعی توصیف می کند.

کتاب آیین دوست یابی

 

  • کتاب اعتماد به نفس

شاید برایتان پیش امده باشد که در جمعی قرار گرفته باشید و با وجود مهارتی که برای انجام کاری داشته اید از انجام ان خودداری کرده باشید، آیا ان لحظه با خود فکر کردید که دلیل ترسی بی مورد برای انجام آن کار چیست؟ آیا با خود اندیشیده اید که چرا نمی توانید در بسیاری از مواقع توانایی هایتان را آنگونه که باید نشان دهید؟

پاسخ به این سوال بسیار ساده است دلیل تمامی این موراد، به اعتماد به نفس شما ارتباط دارد، اعتماد به نفس چیزی است که بسیاری از افراد آرزو دارند که ای کاش به اندازه کافی از آن بهره مند بودند، باربارا دی آنجلیس نویسنده کتاب اعتماد به نفس، به صورت جامع و دقیق بر روی این ویژگی های شخصیتی دست گذاشته است و در این کتاب از طریق تجربه خود در این زمینه به خواننده می فهماند که چگونه این عنصر شخصیتی می تواند در حین مهم بودن ساده نیز باشد.

کتاب اعتماد به نفس

 

آنجلیس سعی دارد در 5 فصل این کتاب تمامی مباحثی را که به اعتماد ارتباط دارد را به صورت دقیق و جامع برای خواننده شرح دهد.

دی آنجلیس در 5 فصل کتاب خود به این 5 سوال پاسخ داده است:

  • اعتماد به‌ نفس چیست؟
  • چگونه از تخریب خویشتن دست بشوییم و به رؤیاهای خود اعتماد کنیم؟
  • چگونه اعتمادبه‌نفس را از همین حالا در خود تقویت کنیم؟
  • چرا نداشتن اعتماد به نفس عادتی است که ترک آن دشوار است؟
  • چگونه انواع اعتماد به نفس را در خود ایجاد کنیم؟

شما با خواندن کتاب اعتماد به نفس به راحتی می توانید پاسخ این سوالات را پیدا کنید و اعتماد به نفس خود را تقویت کنید.

  • کتاب نیروی حال

اکهارت تول نویسنده کتاب نیروی حال، سعی دارد این موضوع را در کتاب خود به خواننده القا کند که در حال زندگی کند. قطعا برای همگی ما پیش آمده است که گاهی به دلیل غرق شدن در افکار نتوانسته ایم از لحظاتی که در حال سپری شدن است لذت کافی را ببریم. در چنین شرایطی آرزو می کنیم که کمی از بار زندگی روزمره رها شویم و به دنیای اطرافمان توجه بیشتری داشته باشیم. از این رو خواندن کتاب نیروی حال را به شما توصیه می کنم

این کتاب موفق شده است که دیدگاه میلیون ها انسان در جهان را درباره زندگی تغییر دهد، در واقع اکهارت تول به نوعی به شما آموزش می دهد چگونه برای لذت بردن از زندگی ذهن تان را خاموش کنید و به دنیای اطرافتان دقت کنید.

نویسنده در کتاب به وضوح اعلام می کند که خود دورانی دچار افسردگی شده به گونه ای که در دوران جوانی به انزوا کشیده شده است اما روزی به یکباره با نوعی دگرگونی روحی روبرو شده که این دگرگونی موجب گشته تا به سمت یادگیری تعالیم معنوی برود و امروز تبدیل به یک معلم معنوی شود.

چاپ کتاب با بهترین قیمت در ۷۲۴ چاپ

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)