باید و نباید ها در مورد استفاده از عکس نویسنده برای جلد کتاب

آیا عکس خودم برای جلد کتاب استفاده کنم؟

وقتی صحبت از استفاده یا عدم استفاده از عکس نویسنده برای جلد کتاب می شود، پاسخ این است ، بستگی دارد، اما احتمالاً نه. در اینجا چند نکته پیرامون استفاده از عکس نویسنده برای جلد کتاب مطرح می‌گردد که باید هنگام تصمیم گیری در این موضوع برای چاپ کتاب خود در نظر بگیرید.

به رسمیت شناختن

خوانندگانی که از کنار قفسه کتابفروشی عبور می‌کنند یا در نتایج جستجوی آنلاین جستجو می‌کنند، وقت خود را صرف مطالعه جلد شما نمی‌کنند، بلکه به آن نگاه مختصری می‌اندازند. این بدان معناست که جلد کتاب شما فقط در چند ثانیه باید توجه آنها را جلب کند. اگر چهره شما چهره ای نیست که مردم در چند ثانیه آن را تشخیص دهند، این احتمال وجود دارد که خوانندگان به اندازه کافی مکث نکنند تا بیشتر به کتاب توجه کنند. اگر می‌خواهید به مخاطبانی دست پیدا کنید که از قبل نداشتید، باید مد نظرتان باشد که طراحی جلد کتاب به گونه‌ای باشد که خواننده فورا با آن ارتباط برقرار کند و اگر از عکس نویسنده برای جلد کتاب استفاده نمایید، ممکن است شما را نشناسند و به سرعت فرض کنند که کتاب مناسب آن‌ها نیست.

عکس نویسنده برای جلد کتاب

ژانر

از خود بپرسید که آیا استفاده از عکس نویسنده برای جلد کتاب های ژانر شما کاری عادی است یا خیر. شکستن قالب همیشه چیز بدی نیست، اما وقتی آن را با عکسی ترکیب می‌کنید که فوراً قابل تشخیص نیست یا چهره‌ای نیست که مخاطبان هدف شما با ژانر مرتبط بدانند، این ریسک بزرگ بوجود می‌آید که مخاطبان کتاب شما را نخرند و یا در کتاب فروشی‌ها خارج از آن دسته قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با مراحل چاپ کتاب در ۷۲۴ چاپ

پیام

به محتوایی که با کتاب خود می فروشید فکر کنید. اما در صورتی که نام تجاری و محصول شما تصویر شخصی شما باشد (به اپرا وینفری فکر کنید)، استفاده از عکس نویسنده برای جلد کتاب به مصرف کننده عادی می گوید که کتاب درباره شما و داستان شماست و ممکن است پیام واقعی محصول شما از بین برود اگر از عکس خود استفاده نکنید، بهترین کار استفاده از عکس شما با بیوگرافی نویسنده، وب سایت و رسانه های اجتماعی شما است.

چاپ کتاب با بهترین قیمت در ۷۲۴ چاپ

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)