عوامل تاثیر گذار در کیفیت چاپ یک طرح

مقاله ای که پیش روی شماست درباره ی عوامل تاثیر گذار در کیفیت چاپ یک طرح است، اگر شما هم دوست دارید این عوامل را بشناسید پس مطالب امروز را از دست ندهید.

امروزه دستگاه های چاپ کتاب زیادی یا ویژگی های مختلف طراحی و تولید شده اند، هر یک از آن ها با توجه به کارایی و اندازه ای که دارد مختص به محیط خاصی می باشد اما چیزی که در این میان اهمیت دارد کیفیت طرح چاپ شده است، اگر می خواهید طرح یا طرح هایی را با بیشترین کیفیت به چاپ برسانید پیشنهاد می کنیم به سایت 724 چاپ مراجعه کنید، آن ها با استفاده از بروز ترین و پیشرفته ترین دستگاه ها به چاپ انواع طرح ها می پردازند، آدرس سایت آن ها https://724chap.com می باشد.

اما آیا با خود فکر کرده اید که چه عواملی می تواند بر کیفیت چاپ یک طرح کتاب تاثیر گذار باشد؟! پاسخ سوال خود را در ادامه مطالعه کنید.

عوامل تاثیر گذار در کیفیت چاپ یک طرح کدام ها هستند؟

با توجه به آمارهایی که در خصوص عوامل تاثیر گذار در کیفیت چاپ یک طرح به دست آمد نشان داد که بسیاری از عواملی که ما از کنار آن ها ساده عبور می کنیم و شاید به نظر مهم نباشند می توانند روی کیفیت چاپ نتیجه ی منفی داشته باشند از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اندازه ی طرح باید مناسب باشد

اولین و مهم ترین چیزی که روی کیفیت چاپ کتاب تاثیر مستقیم دارد، اندازه و سایز مناسب طرح است، هنگامی که در حال ایجاد یک سند جدید در یک نرم افزار برای چاپ طرح هستید باید اندازه ی چاپی را متناسب با سند انتخاب کنید در غیر اینصورت انتظار کیفیت بالا را نباید داشته باشید در یک کلام باید بگوئیم که ابتدا سند را با ابعاد متناسب انتخاب و سپس به طراحی بپردازید.

کیفیت چاپ یک طرح

  • رزولوشن باید مناسب باشد

رزولوشنی که معمولا برای تمامی کارت ها مثل ست اداری، تراکت، بروشور و… مورد استفاده قرار می گیرد dpi300 است در واقع این میزان را به عنوان یک استاندارد می شناسند، هر چه ابعاد بیشتر باشد باید از این میران کاسته شود در غیر اینصورت کیفیت خوبی از طرح پس از چاپ کتاب به دست نخواهد آمد.

  • فرمت خروجی نرم افزار مهم است

گاهی با این که تصویری متناسب با کیفیت مورد قبول انتخاب می شود اما نتیجه ی خوبی از کار به دست نمی آید دلیل آن این است که فرمت خروجی نرم افزار سازگاری خوبی نداشته است. لازم به ذکر است در صورتی که از نرم افزارهایی که ساختار برداری دارند خروجی رستر گرفته شود، طرح به هنگام چاپ کتاب کیفیت خود را از دست خواهد داد.

بیشتر بخوانید : چاپ افست چیست؟

  • تصاویر باید با کیفیت باشند

تصاویر هم به اندازه سایر موارد ذکر شده می تواند بر کیفیت چاپ تاثیر داشته باشد، هر چه کیفیت تصاویر بالاتر باشد مسلما طرح های چاپ شده نیز با کیفیت تر خواهند بود.

  • کاغد باید مناسب چاپ کتاب باشد

کاغذها خود کیفیت ها و ویژگی ها مختلفی از جمله ضخامت، رنگ، میزان جذب، بافت و… دارد، توجه به این موارد می تواند روی نتیجه تاثیر مثبت داشته باشد، پس کاغذی را انتخاب کنید که کیفیت داشته باشد.

  • به تکنیک چاپ کتاب توجه کنید

منظور از تکنیک چاپ کتاب این است که بدانید طرحی که قرار است به چاپ برسد برای چه کاری یا چه اشخاصی است، با بررسی هدف خود در واقع به نوعی به تکنیک چاپ توجه داشته اید. به طور مثال اگر قرار است روی چرم، پلاستیک و… طرحی را چاپ کنید باید تکنولوژی افست را به کار ببرید، این در حالیست که اگر می خواهید یک طرح در کمترین زمان ممکن چاپ شود باید از چاپ دیجیتالی استفاده کنید.

آیا قدرت، خلاقیت و نوآوری می تواند بر کیفیت چاپ یک طرح تاثیر داشته باشد؟

در قسمت های قبلی هر آن چه از عوامل تاثیر گذار بر کیفیت چاپ یک طرح ذکر شد به نرم افزار و عوامل مجازی مربوط می شد که انسان ها باید به آن ها دقت می کردند اما مواردی که در این جا می خواهیم ذکر کنیم مختص به انسان و ذهن اوست که می تواند بر کیفیت چاپ یک طرح تاثیر مستقیم داشته باشند، از جمله آن ها می توان موارد زیر را نام برد:

  • تاثیر گذاری اولیه در یک نگاه

یک طراح باید از تمام زوایا به قضیه نگاه کند و سپس به طراحی بپردازد طراحی او باید به گونه ای باشد که مخاطب را در نگاه اول به خود جذب کند. افرادی که در کار خود خلاقیت و نوآوری دارند همیشه طرح هایی خلق کرده اند که توجه همگان را به خود جلب می کند.

کیفیت چاپ یک طرح

  • متفاوت بودن

سعی کنید هنگام طراحی به طرح های دیگران نگاه نکنید یا از آن ها الهام نگیرید، ذهن خود را پرورش دهید تا طرح های متفاوتی خلق کند، در یک کلام شبیه به دیگران نباشید و برای خود سبک خاصی در پیش بگیرید.

بیشتر بخوانید : چاپ دیجیتال چیست؟

  • توجه به استایل طرح

یک طرح نباید مجموعه از خط و خطوط نامفهوم و گنگ باشد چرا که می تواند تاثیر منفی روی چاپ یک طرح کتاب داشته باشد، استایل طرح از مهم ترین عوامل موثر بر کیفیت طرح می باشد.

  • توجه به ترکیب و هارمونی

اگر قرار است برای یک شرکت خاص لوگویی طراحی کنید یا شعار خاصی را همراه با لوگو چاپ کنید باید بین این دو یک هارمونی ایجاد کنید، بسیاری از افراد به دلیل نداشتن خلاقیت نمی توانند این دو را با هم ترکیب کنند به همین دلیل کیفیت طرح چاپ شده را به زیر می کشند.

  • توجه به رنگ بندی طرح

توجه به رنگ بندی نیز می تواند به اندازه ی سایر موارد ذکر شده اهمیت داشته باشد، پیشنهاد می کنیم پیش از این که بخواهید بین رنگ های انتخاب شده یک هارمونی ایجاد کنید روانشناسی رنگ ها را مطالعه و سپس بر اساس آن ها اقدام به طراحی کنید.

چاپ کتاب با بهترین قیمت در ۷۲۴ چاپ

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)