سه سوال قبل از نوشتن کتاب که باید از خود بپرسید

شروع  یک مکالمه: سه سوالی که باید قبل از نوشتن کتاب از خود بپرسید

کتاب گفتگوی بین نویسنده و خوانندگانش است. بسیاری از مردم رویای نوشتن کتاب را در سر می پرورانند، اما چگونه می توان فهمید که آیا واقعاً آماده شروع کار بر روی نوشتن کتاب خود و چاپ کتاب هستید؟ برای شروع یک مکالمه، باید بدانید که چه می‌خواهید بگویید.

فکر کردن در مورد پروژه خود مانند یک بحث می تواند به شما کمک کند تا با برخی از بزرگترین چالش هایی که هنگام شروع نوشتن با آن روبرو هستید مقابله کنید: تعیین پیام، مخاطبان و بازار کتاب و هزینه چاپ کتاب ، قبل از شروع ضروری است. با پرسیدن این سه سوال از خود می‌توانید بفهمید که وقت آن رسیده است بنویسید یا نه.

  1. چه چیزی می خواهم بگویم؟
  2. چرا باید من بگویم؟
  3. چرا اکنون باید گفته شود؟

با نوشتن کتاب چه می خواهی بگویی؟

فهمیدن اینکه دقیقاً چه می‌خواهید بگویید به شما کمک می‌کند بفهمید که پیام، هدف و ارزش کتاب شما چیست.

بسیاری از نویسندگان سفر نوشتن خود را تنها با یک ایده مبهم از هدف خود آغاز می کنند. آنها ممکن است موضوعی مانند “فرهنگ در شرکت‌ها” یا “فروش” را انتخاب کرده باشند اما اینها فقط موضوعات کلی برای بحث هستند. آنها سکوی پرتابی برای رسیدن به محتوای منحصر به فرد شما هستند.

هنگامی‌که موضوع کلی خود را مشخص کردید، باید تعیین کنید که می‌خواهید در مورد آن چه بگویید. به‌طور دقیق چه چیزی را به خواننده خود پیشنهاد می‌کنید؟ شاید بخواهید به خوانندگان خود از تجربه ده‌ها ساله خود بگویید که چگونه مجموعه‌ای از تغییرات خاص منجر به رشد فرهنگ شرکت شد. شاید بخواهید با تمرکز بر جنبه خاصی از تعامل با مشتری، به مردم آموزش دهید که چگونه می‌توانند بر فروش مسلط شوند. همه خواهان موفقیت نامحدود هستند، اما چگونه خواننده را به آنجا هدایت خواهید کرد؟

هر چه دقیق‌تر، بهتر.

نوشتن کتاب

چرا باید شما با نوشتن کتاب بگویید؟

تعیین اینکه چرا شما فرد مناسبی برای بحث در مورد موضوع خود و نوشتن کتاب هستید، دو چیز بسیار ارزشمند را به شما نشان می‌دهد: نقاط قوت و مخاطبانتان .

هر نویسنده‌ای دیدگاه منحصر به‌ فردی دارد به نوشتن کتاب خود می‌آورد .برخی متخصص در زمینه خود هستند با انبوهی تجربه، برخی دیگر ایده‌های نوآورانه‌ای دارند که آن‌ها را از دیگران متمایز می‌کنند. چه چیزی در مورد تجربه‌تان ، شما را به متخصص اصلی موضوع خود تبدیل می‌کند؟ شما تعیین می‌کنید که چه چیزی را در نوشتن کتاب به خواننده بدهید. نوشتن کتاب شما چه چیزی به آن‌ها می‌دهد که نمی‌توانند از نویسنده دیگری یا از یک منبع رایگان در اینترنت دریافت کنند؟

واقف بودن به تخصص منحصر به فردتان به شما کمک می‌کند تا خوانندگانتان را شناسایی کنید. به محض اینکه فهمیدید چه چیزی را می‌خواهید بگویید، تازه  می‌توانید شروع به فکر کردن در مورد افرادی کنید که به پیام شما واکنش نشان خواهند داد. اکنون می‌توانید با آن‌ها صحبت کنید، یاد بگیرید که چه می‌خواهند و کار را شروع کنید.

چرا آلان باید گفته شود؟

دانستن اینکه آیا کتاب شما به‌موقع و مرتبط است، به شما کمک می‌کند تصمیم بگیرید که آیا اکنون زمان مناسبی برای کتاب شما است یا خیر. به‌عنوان متخصص  در موضوع خود، از گفتگوهای فرهنگی جاری پیرامون آن، روندها و دغدغه‌های مربوطه بسیار آگاه هستید. چگونه این دانش می‌تواند در حال حاضر به درد خوانندگان شما بخورد؟

بسیاری از نویسندگان با سال‌ها تجربه درزمینهٔ خاصی به سراغ نوشتن کتاب‌ می‌روند. اگرچه تجربه می‌تواند خرد عمیقی در مورد شیوه‌های کسب‌و‌کار ارائه دهد، اما صحبت کردن در مورد آنچه درگذشته مؤثر بوده لزوماً به خوانندگان شما در آینده کمک نمی‌کند. چه چیزی دانش شما را به زمان حال مرتبط می‌کند؟ چگونه به خواننده کمک می‌کند تا به دغدغه فعلی خود یا – حتی بهتر از آن – دغدغه‌ای که ممکن است در آینده  داشته باشند، بپردازد؟

بیشتر بخوانید: طراحی جلد کتاب

چاپ کتاب با بهترین قیمت در ۷۲۴ چاپ

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)