نکاتی برای تکمیل اولین پیش نویس خود

نکاتی برای تکمیل اولین پیش نویس خود

هر نویسنده ای به شما خواهد گفت: نوشتن یک فرآیند طولانی و دشوار است. پس از اینکه ایده هایی را برای موضوع مورد نظر خود ایجاد کردید و سپس طرح کلی خود را کامل کردید، وقت آن است که نویسندگی را شروع کنید تا چاپ کتاب خود را رقم بزنید. شما می‌دانید که قصد دارید در مورد چه چیزی بنویسید و می‌خواهید بیان، علائم‌گذاری، ریتم و توضیحات شما کامل باشد. شاید انجام همه این کارها برایتان ترسناک باشد. ممکن است بارها و بارها فصل اول یا حتی چند پاراگراف اول خود را بنویسید و بازنویسی کنید. شاید احساس کنید که گیر کرده‌اید.

اولین پیشنهاد ما این است که در اولین پیش نویس خود به جزییات نپردازید. فقط انجامش بده. فرصت های زیادی بعدا برای تغییر و تنظیم خواهید داشت. هنگام شروع اولین پیش نویس، این سه نکته را در نظر داشته باشید:

  • لازم نیست کامل باشد
  • قطعات گم شده وجود خواهد داشت
  • روی ارائه ایده های خود تمرکز کنید

بیشتر بخوانید: شابک چیست؟

قرار نیست کامل و بی‌نقص باشد

لازم نیست اولین پیش نویس شما کامل باشد. تکرار می کنیم: لازم نیست اولین پیش نویس شما کامل باشد. اشتباهات تایپی، کلمات غلط املایی ، استفاده نادرست از دستور زبان و علائم نگارشی و جملات تکراری وجود خواهد داشت . اشکالی ندارد. اینها همه چیزهایی هستند که بعداً می توان آنها را اصلاح کرد.

اگر وقت خود را صرف بهبود هر جمله، بخش و فصل کنید، به احتمال زیاد ماه ها در همان فصل گیر خواهید کرد. پس فقط بنویس، به حرکت رو به جلو ادامه دهید.

پیش نویس

بعداً می‌توانید محتوای گمشده را اضافه کنید

همانطور که روی اولین پیش نویس کار می کنید، به یک پاراگراف، بخش یا فصلی رسیدید که برای نوشتن در مورد آن چیزی در ذهن ندارید. ردش کنید! می توانید بعداً اضافه کنید.

جا انداختن قسمت‌هایی در اولین پیش نویس اصلا مشکلی ندارد. شما می توانید با مرور مطالب خود، بخش‌های جاافتاده، مقدمه و یا نتیجه گیری را اضافه کنید و متن پیش‌نویس را یک دست کنید و اگر یک فصل کامل را جاانداخته‌اید و آن را ندارید، می‌توانید بعداً آن‌ها را نیز اضافه کنید. همچنین می توانید متغیرهایی را برای مثال ها و تصاویر بگذارید. نوشتن یک فرآیند بازگشتی است و بسیاری از تیکه‌های پازل را می توان پس از تکمیل اولین پیش نویس اضافه کرد.

بیشتر بخوانید؟ فیپا چیست؟

ایده های خود را روی کاغذ بیاورید

هدف اصلی اولین پیش نویس شما فقط ایجاد چیزی جدید است. شما نمی توانید چیزی را که وجود ندارد کامل کنید، پس آن را ایجاد کنید. از افکارتان بیرون بیاورید.

ایده‌ها در ذهنتان پراکنده‌اند و ممکن است بعد از نوشتن به همان شکلی که در ابتدا تصور کرده بودید به نظر نرسند، اما برای اولین پیش نویس، اهمیتی ندارد. نوشتن کتاب کار سختی است. به جای اینکه آنقدر به خودتان فشار بیاورید که از همان ابتدا باید کامل و بی‌نقص باشد، می‌توانید روی آنچه مهم است تمرکز کنید: اتمام اولین پیش‌نویس.

به اولین پیش نویس خود همانطور فکر کنید که به طرح کلی خود فکر می کنید: این فقط ابزار دیگری در این فرآیند است که به راهنمایی شما کمک می کند. این یک مرحله ضروری است و به شما کمک می کند به جایی که می خواهید برسید. لازم نیست اولین پیش نویس خود شگفت انگیزترین نوشته ای که تا به حال انجام داده اید باشد، اما از دیدن ایده های خود بر روی کاغذ شگفت زده خواهید شد. پس از تکمیل این کار، می‌توانید تمام تنظیمات، اصلاح، بهبود، افزودن و بازنویسی مورد نظر خود را در هنگام ورود به مرحله ویرایش انجام دهید. و با هر پیش نویس، نوشته شما قوی تر و بهتر می شود.

 

منبع:

https://greenleafbookgroup.com/learning-center/book-creation/tips-for-completing-your-first-draft

چاپ کتاب با بهترین قیمت در ۷۲۴ چاپ

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]
0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)