راهنمای جامع تبدیل پایان‌نامه به کتاب

راهنمای جامع تبدیل پایان‌نامه به کتاب

تبدیل پایان‌نامه به کتاب علاوه بر این‌که امتیاز ویژه‌ای در رزومه محقق محسوب خواهد شد، باعث می‌شود تا مطالبی که برای جمع‌آوری آن‌ها زمان زیادی گذاشته‌اید، در دسترس عموم قرار گیرد. از جهت دیگر، چاپ کتاب از پایان‌نامه به بالابردن سطح علمی و منابع تحقیقاتی کشور نیز کمک می‌نماید. برای همین در آزمون دکتری نیز یک امتیاز ویژه‌ برای این موضوع در نظر گرفته خواهد شد. اگر نمی‌دانید که چگونه پایان‌نامه خود را تبدیل به کتاب کنید، در ادامه این مطلب همراه چاپخانه 724-چاپ باشید تا با چند راهکار ساده برای تبدیل پایان‌نامه به کتاب آشنا شوید.

مزایای تبدیل پایان‌نامه به کتاب

با تبدیل کردن به کتاب می‌توانید از مزایای متعددی بهره‌مند گردید.  مزایای اصلی چاپ کتاب از پایان‌نامه عبارت‌اند از:

  • کسب امتیاز برای ترفیع شغلی و استخدام
  • کسب ۲ نمره برای پایان‌نامه مخصوص دانشجویان دانشگاه آزاد
  • کسب امتیاز بیشتر در مصاحبه دکتری‌تان
  • تعلق امتیاز ویژه از معاونت پژوهشی-تحقیقی دانشگاه
  • در دسترس قرار گرفتن مطالب علمی برای عموم

هزینه پایین چاپ کتاب در مقایسه با چاپ مقاله از پایان‌نامه

ما در چاپخانه 724-کتاب کاملاً با اهمیت تبدیل پایان‌نامه به کتاب آشناییم و شرایط مناسبی را برای چاپ کردن کتاب پایان‌نامه برای دانشجویان عزیز فراهم نموده‌ایم. متخصصین مجموعه 724-چاپ از آغاز تا پایان مراحل چاپ کتاب در کنار شما خواهند بود.

بیشتر بخوانید: پایان نامه و مقاله

آیا چاپ کتاب برای دانشجویان دکتری امتیاز محسوب می‌شود؟

در آزمون دکتری، مجموعاً ۴۰ امتیاز به بخش آموزشی و پژوهشی تعلق می‌گیرد که از این امتیازات تنها ۴ نمره به شکل مستقیم به تألیف کتاب اختصاص می‌دهند. به‌این‌ترتیب با تألیف کتاب از پایان‌نامه خود می‌توانید ۴ نمره در مصاحبه دکتری در هر رشته‌ای کسب نمایید. اما افرادی که تجربه حضور در آزمون مصاحبه دکتری را دارند به‌خوبی می‌دانند چاپ کتاب به‌صورت غیرمستقیم در نظر اساتید مصاحبه‌کننده تأثیر  بسزایی می‌گذارد.

در حال حاضر خیلی از اساتید چاپ کتاب را نسبت به چاپ مقاله ارجحیت می‌دهند. متأسفانه به این دلیل که سالانه تعداد بسیار زیادی مقاله بی‌کیفیت در ایران به چاپ می‌رسند. اما برای چاپ کتاب باید از فیلترهای متعددی عبور کنید. به‌این‌ترتیب توانمندی دانشجویی که توانسته کتابی را به چاپ برساند از نظر اساتید بیشتر از دیگر دانشجویان خواهد بود.

تبدیل پایان‌نامه به کتاب

معیارها و اصول تبدیل پایان‌نامه به کتاب

همه دانشجوها می‌توانند پایان‌نامه خود را به کتاب تبدیل کنند. بااین‌حال برای اینکه امتیاز بیشتری از چاپ کتاب خود به دست آورند و بتوانند از حمایت‌ انتشارات برای تبدیل پایان‌نامه خود به کتاب بهره‌مند شوند، باید معیار و اصول تبدیل پایان‌نامه به کتاب را در نظر داشته باشند:

  • پایان‌نامه بار علمی بالایی داشته باشد.
  • پایان‌نامه باید نمره بالای ۱۸ داشته باشد.
  • موضوع پایان‌نامه بکر و موردنیاز منطقه باشد.
  • موضوع موردنظر قابلیت فروش داشته باشد.

شیوه‌نامه و فرمت تبدیل پایان‌نامه به کتاب

تبدیل پایان‌نامه به کتاب از شیوه‌نامه و فرمت خاصی پیروی می‌کند که باید توسط همه نویسندگان رعایت گردد. ما در چاپخانه 724-چاپ به‌خوبی با این شیوه‌نامه‌ها آشنا هستیم و در زمان چاپ کتاب از پایان‌نامه از این فرمت‌ها پیروی خواهیم کرد. فرقی ندارد که قصد چاپ کتاب یا چاپ سررسید را در چاپخانه 724-چاپ داشته باشید، درهرصورت تلاش می‌کنیم تا با رعایت شیوه‌نامه، محصول باکیفیتی را در اختیار مخاطبان قرار دهیم. به‌طورکلی نکات اصلی مربوط به فرمت تبدیل پایان‌نامه به کتاب عبارت‌اند از:

  • در فایل پایان‌نامه باید کلمات پایان‌نامه، مقاله، تحقیق، پژوهش و … به کلمه کتاب تبدیل گردد.
  • تغییر عبارت استاد راهنما به استاد مشاور.
  • تغییر چکیده پایان‌نامه به پیش گفتار.
  • ویرایش بخش‌های مربوط به نتیجه‌گیری.
  • در پایان‌نامه از اطلاعات موردی استفاده می‌شود اما برای تبدیل به کتاب باید از اطلاعات کلی استفاده شود.
  • سایز کتاب چاپ‌شده از پایان‌نامه ترجیحاً وزیری انتخاب شود.
  • ایجاد فهرست مطالب مناسب برای کتاب.

مراحل تبدیل پایان‌نامه به کتاب

اگر قصد دارید پایان‌نامه را به کتاب تبدیل کنید، پیش از آغاز روند چاپ کتاب باید چند مرحله پیش‌زمینه را پشت سر بگذارید. نخستین قدم مطالعه کامل پایان‌نامه توسط اساتید برجسته مرتبط با رشته پایان‌نامه است. سپس باید نقاط برجسته پایان‌نامه مشخص گردد تا از آن‌ در کتاب استفاده شود. بعد از حذف بخش‌های اضافی و غیرضروری نوبت به ویرایش و تکمیل مطالب باقی‌مانده از پایان‌نامه می‌رسد. در آخر فایل نهایی کتاب برای چاپخانه ارسال خواهد شد. به این مرحله می‌توان گفت مرحله استخراج کتاب از پایان‌نامه. شما می‌توانید خودتان به‌تنهایی این کار را انجام دهید یا از خدمات یک چاپخانه بهره‌مند شوید. ازاینجا به بعد تقریباً برای چاپ همه کتاب‌ها روال یکسانی دارد:

  1. اختصاص شابک
  2. ویراستاری
  3. صفحه‌ آرایی
  4. طراحی جلد
  5. صدور فیپا
  6. صدور مجوز پیش از چاپ
  7. چاپ و صحافی

تبدیل پایان‌نامه به کتاب

در تمامی این مراحل کارشناسان حرفه‌ای چاپخانه 724-چاپ در کنار شما هستند و راهنمایی‌های لازم را در اختیارتان می‌گذارند. همچنین اگر با اصطلاحات مربوط به حوزه چاپ آشنا نیستید و برای مثال با سؤالاتی مانند فیپا چیست برخورد کرده‌اید، می‌توانید از طریق دریافت مشاوره در چاپخانه 724-کتاب پاسخ تمامی سؤالات خود را دریافت کنید.

هزینه چاپ کتاب از پایان‌نامه

به‌طورکلی هزینه چاپ کتاب به فاکتورهای مختلفی مانند نوع صحافی، تعداد صفحات، جنس صفحات داخلی، سایز کتاب، نوع چاپ و غیره بستگی دارد. درنهایت تیراژ و تعداد کتاب‌های چاپ‌شده نیز بر هزینه نهایی تأثیر می‌گذارند. همکاران ما در چاپخانه 724-چاپ راهنمایی ضروری برای انتخاب جنس صفحات، نوع صحافی و نوع چاپ در اختیار شما قرار می‌دهند. تعداد صفحات نیز به حجم مطالب پایان‌نامه شما بستگی خواهد داشت. درنهایت شما و ناشر می‌توانید بر اساس پیش‌بینی خود از میزان فروش کتاب، تیراژ آن را نیز انتخاب نمایید. در بیشتر مواقع برای کتاب‌هایی که از پایان‌نامه چاپ می‌شوند، تیراژ ۱۰۰۰ عددی را انتخاب می‌کنند. شما می‌توانید با انتخاب فاکتورهای مدنظر خود، هزینه چاپ کتاب را به‌صورت آنلاین در چاپخانه 724-چاپ محاسبه نمایید و درنهایت سفارش خود را در هر جای ایران که باشید ثبت کنید.

چاپ کتاب از پایان‌نامه در سراسر ایران

چاپ کتاب از پایان‌نامه یا تبدیل پایان‌نامه به کتاب، یک راهکار عالی برای حفظ مطالب علمی و اشتراک آن‌ها با عموم مردم است. از طرفی یک امتیاز ویژه در مصاحبه دکتری و آزمون‌های استخدامی به‌حساب می‌آید و نشان‌دهنده توانایی‌های علمی فرد است. شما می‌توانید با استفاده از خدمات چاپخانه 724-چاپ در سریع‌ترین زمان ممکن، با کمترین هزینه ممکن در مقایسه با سایر همکاران، پایان‌نامه خود را تبدیل به کتابی باکیفیت کنید. در مجتمع 724-چاپ تمامی مراحل از اولین مرحله یعنی استخراج کتاب از پایان‌نامه تا چاپ نهایی و انتشار کتاب توسط متخصصین و به‌وسیله دستگاه‌های پیشرفته انجام می‌گیرد.

چاپ کتاب با بهترین قیمت در ۷۲۴ چاپ

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)