بررسی کتاب شور زندگی اثر ایرونیگ استون

اگر از خواندن کتاب های هیجان انگیز و فوق العاده به وجد می آیید، کتاب شور زندگی اثر ایروینگ استون بهترین انتخاب است. این کتاب داستان زندگی جالب ون گوگ، نقاش هلندی را بازگو می کند.این کتاب جز کتاب های پرفروش و محبوب است که داستان زندگی ونسان ون گوگ را در قالب داستانی کلاسیک تعریف می کند. در این کتاب شاهد خواندن ماجرای زندگی یک نقاش ماهر هستیم که در زندگی مشکلات زیادی از جمله: فقر، تنگدستی، شکست، ناامیدی و دیوانگی را از سر گذرانده است.

در بخش پشتی کتاب این جملات نوشته شده است:

در این کتاب ون گوگ نقاش نه تنها به عنوان یک هنرمند مطرح می‌شود بلکه به عنوان شخصیتی که زندگی پرآشوب، پر تکاپو و پر عذابش را در قالب داستانی مملو از شور و احساس و عاطفه ارائه می‌کند – آنچه نمونه‌اش را در کمتر زمانی می‌توان یافت.

در ادامه مطالب قصد داریم کتاب شورزندگی، اثر ایروینگ استون را بررسی کنیم. پس تا پایان مطالب با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید : معرفی کتاب مرگ قسطی اثر سلین

درباره زندگی ون گوگ در کتاب شور زندگی

محتوای اصلی این کتاب درمورد زندگی ونسان ون گوگ است که از ماجرا را از سن 21سالگی تا 37 سالگی اش تعریف می کند. قالب این کتاب داستانی کلاسیک است.ونسان ون گوگ سرانجام در سن 37 خودکشی کرد. دلیل خودکشی وی بی چیزی، تنگدستی و اختلالات روانی بود. تئو برادر ون گوگ است که نقش مهمی در زندگی او داشته است، ون گوگ برای برادرش نامه های زیادی نوشته بود که منبع مهمی برای نوشتن این کتاب به حساب می آید.همانطور که گفتیم ماجرای زندگی ون گوگ از سن 21 سالگی آغاز می شود. وی در این سن زندگی مرفه و راحتی داشت، شغل مناسبی داشت و گمان بر این بود که پله های ترقی و پیشرفت را پشت سر خواهد گذاشت. ناگهان دفتر زندگی اش ورق خورد و زندگی سختی های بی امانی را برای او بوجود آورد.طبق داستان زندگی ون گوگ، یک فیلم در سال 1956 ساخته شد، ولی پیشنهاد ما بر این است ابتدا کتاب را مطالعه فرمایید سپس فیلم را تماشا کنید که هیجان بیشتری دارد.

کتاب شور زندگی

 

بررسی کتاب شور زندگی

ماجرای زندگی ون گوگ که در کتاب شور زندگی جمع آوری شده، داستانی تلخ اما فوق العاده بی نظیر را رقم زده است.پس از خواندن کتاب متوجه شخصیت محبوب تئو، برادر ون گوگ می شوید. ون گوگ در طول زندگیش هیچ محبوبیت و مشهوریتی بدست نیاورد و در تمام سطوح زندگی اش به برادرش متکی بوده است.تئو همیشه نسبت به ون گوگ امیدوار بود و او را تحت حمایت خود قرار می داد. شاید همین حمایت ها و محبت های تئو بود که ون گوگ تا 37 سالگی عمر کرد، واگرنه زودتر از این ها به زندگی اش پایان می داد.

شاید اگر پیش از مطالعه کتاب، نگاهی به نقاشی های ون گوگ بیندازید با خود بگویید این که هیچ زیبایی ندارد! چگونه چنین فردی را نقاش نامیده اند؟! اما پس از خواندن کتاب نظرتان کلا تغییر خواهد کرد. شما می فهمید که ون گوگ با تحمل چه شرایط سخت و عذاب آوری آن نقاشی ها را کشیده، آنگاه با نگرشی متفاوت و تازه زیبایی های نقاشی او را کشف می کنید.بطور متوسط همه مراحل زندگی ون گوگ با تنگدستی و بیچارگی همراه بوده است ولی همین فقر باعث شد وی نقاشی های فوق العاده ای را برجای گذارد.هر فردی باید کتاب شور زندگی را بخواند تا به نکته های ارزشمند درون آن دست یابد.

بیشتر بخوانید : معرفی کتاب مردی در تبعید ابدی اثر نادر ابراهیمی

درباره ایروینگ استون

ایروینگ استون یکی از نویسنده های مشهور آمریکایی است که رمان هایی درباره زندگی افراد معروف در گذر تاریخ نگاشته است.

از دیگر آثار او می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شور زندگی
  • همسر جاویدان
  • همسر ریئس جمهور
  • شور ذهن
  • رنج و سرمستی
  • عشق جاوید است
  • گنج یونانی
  • ژرفای افتخار

برشی از کتاب شور زندگی

ببین ونسان، هیچ وقت در مورد هیچ چیز نمی‌تونی کاملا مطمئن باشی. فقط باید شجاعتشو داشته باشی تا اون کاری رو که فکر می‌کنی درسته انجام بدی. ممکنه بعدها بفهمی که اشتباه کردی ولی لااقل آن چه را که فکر می‌کردی درسته انجام دادی و این مهمه.

ونسان، در هر آدمی نوعی کمال، به چشم می‌خوره، هر کس شخصیت مخصوص به خودشو داره و اگه فرد بتونه اونو کشف کنه آخر کارش خوب از آب در میاد.

در نامه‌هایی که از خانواده‌اش دریافت می‌نمود، آنان رفتار او را زننده و نامعقول توصیف می‌کردند. پدرش می‌نوشت که او با بی عاری خود زندگی بی هدفی را در پیش گرفته و تمام سنت‌های مقبول اجتماعی را زیر پا گذاشته است. می‌خواست بداند ونسان کی می‌خواهد شغلی برای خودش انتخاب کند، زندگی خود را تامین کند، فردی مفید برای جامعه باشد و به عنوان یک انسان بتواند در کار این جهان شریک باشد.

ناگهان متوجه چیزی شد که مدت‌ها بود آن را دریافته بود. تمامی این حرف‌ها در مورد خداوند تنها عذر و بهانه‌ای بچه گانه بود. حیله‌هایی از روی استیصال که انسانی تنها و ترسیده در یک شب سرد، تاریک و بی انتها، آن‌ها را برای خود زمزمه می‌کند. خدایی وجود نداشت. به همین سادگی، خدایی وجود نداشت. تنها چیزی که وجود داشت سرگشتگی و ابهام بود و بس؛ ابهامی رقت بار، عذاب آور، ظالم، فریب کارانه، کور و بی پایان.

آرزوی نیل به موفقیت دیگر از وجود ونسان رخت بربسته بود. او نقاشی می‌کرد زیرا مجبور بود نقاشی کند، زیرا این کار او را از عذاب روحی نجات می‌داد، زیرا نقاشی افکار او را متفرق می‌ساخت. او قادر بود بدون همسر، خانه و فرزند زندگی بگذراند، قادر بود بدون عشق، دوستی و سلامتی سر کند، قادر بود بودن سرپناه، آسایش و غذا سر کند، حتی قادر بود بدون خداوند نیز سر کند. اما نمی‌توانست بدون آن چه که بزرگ‌تر از خود او بود، آنچه تمام زندگی اش بود سر کند، و ان قدرت و توانایی خلق کردن بود.

هر کتابی که می خوانید یک پیام برای شما خواهد داشت. پیام کتاب شور زندگی تلاش در اوج سختی هاست. شاید بعضی از قسمت های کتاب شما غمگین و ناراحت نشوید، ولی نباید اجازه دهید که مانع فهم پیام اصلی شود.

کتاب شور زندگی

 

مشخصات کتاب

  • کتاب شور زندگی
  • نویسنده: ایروینگ استون
  • ترجمه: مارینا بنیاتیان
  • انتشارات: نشانه
  • تعداد صفحات: ۷۲۵
  • قیمت چاپ چهارم: ۳۶۰۰۰ تومان

چاپ کتاب با بهترین قیمت در ۷۲۴ چاپ

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 2]
0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)