بررسی فونت به عنوان نکته ای مهم در چاپ کتاب

ما در این مقاله قصد داریم به بررسی فونت به عنوان نکته ای مهم در چاپ بپردازیم. اگر شما یک نویسنده هستید، حتما این مقاله را مطالعه کنید، چرا که فونت چاپ کتاب بر روی خواننده تاثیر به سزایی دارد. ما به شما کمک می کنیم فونتی مناسب با موضوع کتاب تان انتخاب کنید. برای چاپ  یک کتاب باید فونت، سایز فونت و نوع فونت را با توجه به عواملی مثل موضوع، سن مخاطبان و طرح کتاب انتخاب کرد. با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

فونت مناسب چاپ را چگونه انتخاب کنیم؟

یکی از عواملی که در فروش کتاب شما تاثیر دارد، فونت چاپ است. هرچه عنوان و جلد کتاب جذاب تر  باشد، مخاطب بیشتری دارد. فونت مناسب در نظر مخاطب هنگام خرید کتاب بسیار تاثیر دارد. یکی از تاثیراتی که فونت بر روی مخاطب می گذارد، جریان بصری منسجم است. فونت جذاب و گیرا، ذهن مخاطب را منحرف نمی کند، همچنین باعث می شود خواننده تمرکز بیشتری را بر روی متن کتاب داشته باشد.

اگر یک نویسنده هستید، باید این نکته را بدانید که مخاطب شما چه کسی است. نویسنده باید بداند که هدفش از نوشتن چیست، چرا که با توجه به همه این موارد می تواند، فونت مناسب را برای چاپ انتخاب کند. انتخاب فونت نوشتار مناسب روی جلد کتاب یکی از نکات مهم است، که باید رعایت شود. هر فونتی را نمی توان برای هر موضوعی استفاده کرد.

بررسی فونت به عنوان نکته ای مهم در چاپ کتاب

 

برای عنوان کتاب چه فونتی مناسب است؟

عنوان یک کتاب باید فونتی برجسته و سایزی بزرگ داشته باشد. فونتی را که برای عنوان کتاب انتخاب می کنید، باید گیرا و خوانا باشد. سایز و برجستگی فونت عنوان نباید به گونه ای باشد که زیبایی جلد کتاب را تحت تاثیر قرار دهد. برای انتخاب فونت مناسب عنوان، دستورالعمل هایی وجود دارد، این دستورات بدین شرح هستند:

  • برای عناوین اصلی بخش های کتاب باید فونت چاپ را انتخاب کنید که چهار برابر فونت متن کتاب باشد.
  • برای عناوین فرعی که در کتاب است، باید فونتی را انتخاب کنید که هم اندازه فونت متن کتاب باشد. فونتی که معمولا برای عنواین فرعی استفاده می شود، نازنین است.
  • برای عناوینی که فرعی تر هستند، معمولا از فونت هایی استفاده می کنند که دو عدد از اندازه فونت اصلی متن کتاب کوچکتر باشد. فونت چاپ مناسب عنوان فرعی تر معمولا یاقوت است.
  • برای عناوین داخلی کتاب معمولا قلم هایی را انتخاب می کنند، که هم اندازه فونت اصلی کتاب باشد. فونتی که برای عناوین داخلی استفاده می کنند، بدر است.

امروزه سفارش چاپ کتاب بیشتر به صورت آنلاین صورت می گیرد. چاپ خانه آنلاین 724 چاپ، یکی از برترین و معتبرترین سایت های آنلاین چاپ کتاب است. شما عزیزان می توانید در هنگام ثبت  سفارش خود، ویژگی های مدنظر کتاب خود را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید : معرفی انواع قطع کتاب

فونت چاپ برای کلمات انگلیسی کتاب

اگر کتابی که نوشته اید دارای لغات انگلیسی است، باید از فونت هایی استفاده کنید که مناسب لغات انگلیسی است. معمولا برای چاپ لغات انگلیسی از فونت Times new roman استفاده می کنند. معمولا سایز این فونت را دو سایز کوچکتر از متن اصلی کتاب در نظر می گیرند. شما عزیزان می توانید برای چاپ کتاب های خود به صورت آنلاین اقدام کنید. چاپ خانه آنلاین 724 به شما عزیزان در صورت ثبت سفارش، مجوز رایگان چاپ کتاب نیز می دهد.

فونت چاپ برای کتاب

امروزه فونت های زیادی برای نوشتن کتاب و مجلات موجود است. برخی از این فونت ها را شما می توانید به صورت کاملا رایگان استفاده کنید، برخی را نیز باید خریداری کنید. فونت هایی که خریداری می شوند، دارای لایسنس هستند. همه فونت هایی که امروز در اینترنت است، مناسب چاپ کتاب نیست. فونت هایی که بی نظیر و منحصر به فرد هستند، توسط طراحان تولید می شوند. فونت هایی که طراحان تولید می کنند، زیاد خوانا نیست، این فونت ها مناسب چاپ نیستند.

چه سایزی مناسب فونت کتاب است؟

سایز مناسب فونت چاپ کتاب 12 یا 11 است. سایز نهایی فونت کتاب شما معمولا با آنچه که شما انتخاب می کنید، متفاوت است. کتاب داستان باید خوانا باشد، چرا که مخاطب آن ها کودکان هستند. سایز فونت چاپ جلد کتاب کودک باید بزرگ و برجسته باشد، بیشتر نویسندگان برای خوانا بودن و راحتی چشم کودکان سایز متن کتاب را 14 انتخاب می کنند.

بررسی فونت به عنوان نکته ای مهم در چاپ کتاب

 

سایز فونت در برنامه های مختلف

سایز فونت چاپ در برنامه های مختلف تفاوتی ندارد، چرا که سایز فونت برنامه های ورد و این دیزاین یکی است. تنها عاملی که باعث می شود، سایز متن شما تغییر کند، سن مخاطب و موضوع کتاب شما  است.  فونت کتاب های رمان، درسی، عربی، فارسی با هم متفاوت است. سایز فونت کتاب شما باید به گونه ای باشد که چشم خواننده را اذیت نکند و با آن هماهنگی داشته باشد.شما عزیزان می توانید با سفارش چاپ کتاب خود در چاپ خانه آنلاین 724 کتاب های چاپ شده خود را با کیفیت مناسب در کم ترین زمان تحویل بگیرید. چاپخانه آنلاین 724 را می توانید، در رسانه های پرطرفداری مثل جام جم آنلاین، شرق و فردا مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید : چاپ دیجیتال چیست؟

فونت چاپ روزنامه

تایپوگرافی هایی هستند که برای تزئینات کوچک در صفحه استفاده می شوند. یکی از این تایپوگرافی ها serif است.  امروزه بیشتر روزنامه ها برای چاپ خود از این تایپوگرافی استفاده می کنند. از ویژگی های خوب این تایپوگرافی خوانا بودن آن است. خواننده های روزنامه در همه سن ها هستند، پس باید برای چاپ آن از فونتی استفاده کرد که به راحتی خوانده شود.

تایپوگرافی san-serif هم امروزه برای چاپ بسیاری از کتاب ها استفاده می شود، اما این  تایپوگرافی ظرافت serif را ندارد. یکی از ویژگی های خوب این دو تایپوگرافی فونت های متنوع آن ها است. امروزه برخی از رمان نویسان برای فونت چاپ رمان خود از تایپوگرافی serif-sansserif استفاده می کنند. این تایپوگرافی مناسب متن هایی طولانی است، چرا که چشم خواننده را اذیت نمی کند.شما عزیزان می توانید سفارش چاپ کتاب های خود را در سایت معتبر 724 چاپ ثبت کنید. 724 چاپ یکی از معتبر ترین چاپ خانه های آنلاین کشور است که دارای سیستم خودکار محاسبه است. چاپخانه آنلاین 724 به پاس اعتماد مشتری هایش قبل از چاپ  کتاب در تولید انبوه یک جلد را به طور رایگان برای مشتری ارسال می کند. انتخاب از شما خدمات از ما.

چاپ کتاب با بهترین قیمت در ۷۲۴ چاپ

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)