چگونه انگیزه های باورپذیر برای شخصیت های منفی داستانمان ایجاد کنیم

انگیزه های باورپذیر برای شخصیت های منفی داستان

ابرقهرمانی مانند بتمن بدون ابرشروری مانند جوکر  وجود نخواهد داشت. شرورها با ایجاد موانعی برای قهرمان شما، داستان شما را غنی می کنند. همانطور که خواسته ها و  انگیزه های باورپذیر قهرمان داستان شما باید  واضح باشد، شخصیت شرور شما نیز باید انگیزه های مشخصی داشته باشد تا به خواننده کمک کند تا علت اصلی شرارت  آن ها  را بهتر درک کند.

بیشتر بخوانید: افزایش مهارت نویسندگی

5 نکته برای نوشتن انگیزه های باورپذیر بدطینتانه

یک شرور واقعی انگیزه های روشنی دارد. انگیزه های آنها به ما کمک می کند تا اهداف خواسته ها و ویژگی های شخصیتی آنها را بهتر درک کنیم. اگر در حین تلاش برای تعیین انگیزه شخصیت شرور خود، با محدودیت مواجه شدید، این نکات را دنبال کنید تا به روشن شدن اهداف آنها کمک کند:

  1. برای توضیح انگیزه شخصیت شرور خود از  پیش درآمدی از زندگی او  استفاده کنید

 جالب‌ترین  شخصیت های منفی، داستان های قانع‌کننده‌ای دارند که توضیح می‌دهد چگونه در وهله اول به آدم‌های بد تبدیل شدند. در  سری فیلم های کمیک انتقام جویان (Avengers) ،ابرشرور  داستان تانوس  (Thanos) است. در طول فیلم ما آگاه میشویم که تانوس قبلاً در سیاره  تایتان زندگی می کرد، دنیایی که  به خاطر جمعیت زیاد و کمبود منابع ویران شد.او معتقد است که بقیه کیهان نیز به سرنوشت مشابهی دچار می‌شوند، بنابراین نقشه‌ای را  می پروراند: نیمی از تمام شکل‌های حیات در جهان را نابود می‌کند، در نتیجه بقیه را از همان سرنوشتی که برای سیاره زادگاهش رخ داد، در امان نگه ‌دارد. به این ترتیب انگیزه تانوس برای انجام کارهای شیطانی از طریق پیشینه و دیدگاه او در مورد بشریت توضیح داده می شود.

  1. نوع ارتباط شروران را با قدرت و سلطه جویی شرح دهید

 بیشتر تبهکاران تمایل به کسب قدرت دارند. برخی از شرورها فقط می خواهند بر شخصیت اصلی شما  چیره شوند. دیگران می خواهند جهان را به دست بگیرند و به قدرت نهایی دست یابند. هنگام  خلق علت بزرگ شرارت باید رابطه  شخصیت منفی خود را با قدرت تجزیه و تحلیل کنید. چرا مرد بد داستان شما به دنبال قدرت است؟ آیا آنها سعی در اثبات چیزی دارند؟ آیا آنها سعی دارند زخم یا کمبود دوران کودکی را بپوشانند؟ آنها امیدوارند با دستیابی به قدرت چه کاری انجام دهند؟

انگیزه های باورپذیر

  1. به شخصیت منفی داستان خود یک ارتباط قوی با قهرمان داستان بدهید

 بهترین شرورها به نوعی با قهرمان داستان پیوند ناگسستنی دارند. یکی از دلایلی که باعث می شود ولدمورت یک شرور  عالی باشد، رابطه قوی او با هری پاتر، قهرمان و شخصیت اصلی داستان است. پس از اینکه ولدمورت سعی می کند هری را در کودکی بکشد و ناکام می ماند، درگیر انتقام گیری می شود و دربقیه  مجموعه کتابهای هری پاتر تلاش خود صرف برای پایان دادن به کاری می کند که شروع کرده است. بنابراین، انگیزه های آنتاگونیست اصلی مستقیماً با قهرمان داستان مرتبط است و در نهایت شرارت او در طول  داستان به دلیل تمایل او برای شکست هری پاتر تقویت می شود.

بیشتر بخوانید: 7 نکته برای شروع یک داستان جذاب

  1. مطمئن شوید که ضدقهرمانشما نقاط  ضعفی  دارد

یک شرور خوب باید  حس یک شخص واقعی  را بدهد و افراد واقعی آسیب پذیری هایی دارند. آسیب‌پذیری‌های آن‌ها ممکن است درونی باشد، مانند غرور فراوان یا تمایل به اعتماد به افراد غیرقابل اعتماد. نقاط ضعف نیز می‌توانند بیرونی  همباشند: در ارباب حلقه‌ها ، سائورون به شدت ضعیف می‌شود اگر حلقه  فرمانروایی را در دست نداشته باشد. این آسیب‌پذیری‌ها علتی درداستان سرایی دارند: اگر شرور شما شکست ناپذیر باشد، پس هدف قهرمان داستان برای شکست دادن آنها هرگز محقق نمی‌شود. این ضعف‌ها می‌توانند انگیزه‌های خوبی برای شخصیت شرور شما باشند، زیرا  ممکن است کارهای بدی که در طول داستان انجام می‌دهند ریشه در تمایل به غلبه بر ویژگی‌های شخصیتی آسیب‌پذیرشان داشته باشد.

  1. اساس و ریشه شرارتشان راستین باشد

 تعداد کمی بدون هیچ علتی شرور هستند. تبهکارانی که بعنوان جامعه ستیز یا مغز متفکران جنایتار ظاهر می شوند،  معمولاً انگیزه های باورپذیر دارند که ریشه در سختی های  زندگی دارند که  همه  هر روز با آن روبرو می‌شویم.  شاید در ابتدا آنها به یک  مرد خوب  بودند که توسط حرص و طمع فاسد شدند. شاید جنبه تاریک آنها را بتوان با ترس از دست دادن عزیزانشان توضیح داد. دلیل آنها برای انجام اعمال شیطانی هرچه که باشد، انگیزه های باورپذیر شخصیت های شرور و ضدقهرمانان شما باید  ملموس و قابل درک باشد. اگر خوانندگان بتوانند بذرهایی از خود را در آنتاگونیست شما تشخیص دهند، احتمالاً درگیر داستان و شخصیت شخصیت شرور شما خواهند بود.

بیشتر بدانید: محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب

چاپ کتاب با بهترین قیمت در ۷۲۴ چاپ

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4.5]
0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)