4 روش برای انتخاب بهترین جلد کتاب

انتخاب بهترین جلد کتاب

بهترین جلد کتاب بدون شک قوی ترین ابزار بازاریابی در اختیار نویسنده است. این عاملی است که به احتمال زیاد خواننده را وادار می کند متوقف شود، دوباره نگاه کند و کتاب را بردارد.

جلد فرصتی برای نویسنده است تا ایده های موجود در صفحات را به صورت یک دفعه منتقل کند و باید توجه خواننده بالقوه را بقاپد. و من بر کلمه قاپیدن تأکید می کنم، زیرا خوانندگانی که از کنار قفسه کتابفروشی عبور می کنند یا در نتایج جستجوی آنلاین پیمایش می کنند، وقت خود را صرف مطالعه جلد شما نمی کنند – آنها به آن نگاه اجمالی می کنند. و چند ثانیه بیشتر وقت ندارید که توجه آنها را جلب کنید.

زیبایی جلد کتاب به تنهایی کافی نیست همچنین باید باب بازار باشد. یک نویسنده هنگام تعیین بهترین جلد برای کتاب خود باید به چندین جنبه فکر کند، مخاطب هدف، به رسمیت شناختن و برندیگ آن، اما بهترین راه برای شروع این است که چهار سؤال مهم را بپرسید:

بیشتر بخوانید: جلد گالینگور

آیا تصویرسازی جذابی برای انتخاب بهترین جلد کتاب دارد؟

می‌توان از عکس‌ها، تصاویر، و حتی طرح‌های مبتنی بر متن برای ایجاد تصویری روی بهترین جلد کتاب استفاده کرد که هدف آن جلب خواننده است. نکته کلیدی در این است که بر زیبایی شناسی تمرکز نکنید، بلکه بر روی تعامل تمرکز کنید. این بدان معناست که وقتی یک خواننده به جلد شما نگاه می کند، جذب می شود. آنها کنجکاو می شوند که بدانند که در داخل کتاب چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

به عنوان مثال می توان به فریفتگی (Aberrations) نوشته پنه لوپه پرژکوپ اشاره کرد، عنوانی داستانی درباره گذشته پنهان یک زن. در جلد کتاب از رنگ‌های زیبا استفاده می‌شود، اما دو چیز وجود دارد که آن را متمایز می‌کند: گل رز آبی است، رنگی که در طبیعت وجود ندارد، و در زیر گل رز، نه گل دیگری، بلکه حلقه‌های قرمز مو می‌بینید.

کلمه Aberrations به معنای چیزی است که از حد انتظار دور است و جلد کتاب این پیام را می‌رساند. خواننده را  کنجکاو می‌کند که بداند. چرا آن رز آبی است؟ اون موی کیه؟ چرا کمی درهم است؟ چه اتفاقی برای او افتاده است؟ خواننده مجذوب جلد می‌شود و سپس آن را برمی دارد.

بهترین جلد کتاب

آیا تصویر بهترین جلد کتاب متمایز است؟

ژانرهای خاصی از کتاب ها دارای عناصر طراحی خاصی هستند. با این حال، در یک قفسه شلوغ، اگر جلد کتاب شما منحصر به فرد باشد، بسیار کمک می کند.

کتاب معکوس کردن حواس (Reversing The Senses) از مارتین هابارد کتابی درباره کسب‌و‌کار است که به خوانندگان می آموزد که به منابع داخلی خود برای دستیابی به موفقیت دست بیابند.در بهترین جلد کتاب از رنگ های گوناگون و ترسیم چهره‌ها به صورت آینه‌ای و متقارن تشکیل شده است که در بین کتاب های کسب و کار غیر متعارف است. این تصویر چشمگیر توجه شما را به خود جلب می کند و خواننده را برای لحظه‌ای به درنگ می‌اندازد و در نظر می گیرد که دیدگاه کتاب ممکن است به اندازه بسته بندی استثنایی باشد. و سپس آن را برمی دارند.

آیا متن روی بهترین جلد کتاب خیره کننده است؟

متن روی بهترین جلد کتاب نیز یک عنصر ضروری است که باید در نظر داشته باشید. یک قانون خوب که باید رعایت کنید این است که جلد را چند متر دورتر قرار دهید و ببینید که آیا می توانید به راحتی متن را بخوانید. آیا حروف به اندازه کافی بزرگ هستند؟ آیا کنتراست کافی وجود دارد؟ آیا متن روی قسمتی از جلد ظاهر می شود که با تصویر تداخل ندارد؟ عنوان باید خیره کند و یک خواننده باید بتواند آن را در یک نگاه بخواند.

بیشتر بخوانید: طراحی جلد کتاب

بازی با متن روی جلد نیز می تواند راهی برای افزایش درگیری مخاطب باشد. به عنوان مثال، درباره جنگا(About Jenga) نوشته لزلی استکات کتابی تاریخی درباره کارآفرینی پشت بازی فکری Jenga است. متن سفید پررنگ روی پس‌زمینه مشکی یکدست، عنوان را به‌شدت قابل مشاهده می‌کند، اما با قرار دادن زیرنویس با فونت کوچک‌تر در بالای یک عنصر گرافیکی، خواننده را تشویق می‌کند تا کمی نزدیک‌تر نگاه کند تا بفهمد موضوع کتاب چیست. و سپس آن را برمی دارند.

آیا بهترین جلد کتاب به طور دقیق محتوا را منعکس می کند؟

عنصر نهایی و بسیار مهمی که باید در نظر گرفت، ارتباط بین بهترین جلد کتاب و محتوای کتاب است. بسیار حیاتی است که وقتی خواننده نظرش جلب می‌شود، و کتاب شما را برمیدارد، موضوع واقعی همان چیزی باشد که او انتظار دارد و به دنبالش است. اگر با جلدی پر زرق و برق که واقعاً منعکس کننده کار شما نیست مخاطبان اشتباهی را برای کتاب خود جذب کنید، در نهایت با خوانندگان ناامید زیادی مواجه خواهید شد. در چاپ کتاب ، جلد کتاب را مطابق با محتوای خود نگه دارید و تا مرتکب اشتباه نشوید.

چاپ کتاب با بهترین قیمت در ۷۲۴ چاپ

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)