آشنایی با فرم بندی در چاپ کتاب

ما در این مقاله قصد داریم به بررسی فرم بندی در چاپ کتاب بپردازیم. یک کتاب برای آن که به چاپ برسد، باید مراحل متعددی را پشت سر بگذارد. یکی از این مراحل فرم بندی است. اصطلاح فرم بندی را کسانی که در حوزه چاپ کار می کنند، می شناسند. فرم بندی در واقع به روند چیدمان کتاب به هنگام چاپ شدن اشاره دارد. فرم بندی باعث می شود، صفحات صحیح چاپ شوند. با ما در ادامه مقاله همراه باشید، تا شما را بیشتر با این اصطلاح آشنا کنیم.

منظور از فرم کتاب چیست؟

بیاید قبل از اینکه وارد بحث فرم بندی در چاپ کتاب شویم، کمی درباره فرم بحث کنیم. منظور از فرم یک حامل تصویری است. در فرم بندی شما طرحی را که مد نظر دارید، منتقل می کنید. بعد از اینکه شما طرحتان را منتقل کردید، در مرحله بعد آن را چاپ می کنید. اکثر نویسنده ها قبل از اینکه برای چاپ کتاب خود اقدام کنند، به فرم بندی آن فکر می کنند. سایت 724 چاپ به شما عزیزان این امکان را می دهد، فرم کتاب را قبل از چاپ، خودتان تعیین کنید. تمامی قیمت های چاپ خانه آنلاین 724 به روز است.

اصطلاح فرم بندی در چاپ کتاب چیست؟

اگر بخواهیم به طور ساده این اصطلاح را توضیح دهیم، فرم بندی در واقع به نحوه چیدمان صفحات کتاب هنگام چاپ گفته می شود. کسانی که در حوزه چاپ کتاب فعالیت دارند، قبل از چاپ یک کتاب صفحات را بر اساس دستورالعمل های خاصی کنار هم قرار می دهند.

بیشتر بخوانید : معرفی انواع قطع کتاب

برای اینکه بتوانید، صفحات یک کتاب را فرم بندی کنید، باید از نرم افزارهای مخصوص استفاده کنید. امروزه از نرم افزارهای مختلفی مثل Corel Draw و In Design برای فرم بندی کتاب استفاده می کنند. البته امروزه بیشتر افراد برای چاپ کتاب های خود به صورت آنلاین اقدام می کنند.

 سایت 724 چاپ یکی از برترین چاپ خانه های آنلاین در کشور است. سایت 724 چاپ برای گرفتن سفارش و محاسبه هزینه سیستم خودکار دارد، این سایت یکی از اولین چاپ خانه های آنلاینی است که قیمت کتاب را به صورت کامل محاسبه می کند.

فرم بندی در چاپ

 

فرم بندی در همه کتاب ها یکی است؟

فرم بندی کتاب در هنگام چاپ می تواند، متفاوت باشد. به طور مثال کتابی که دارای صفحات بیشتری است، فرم بندی متفاوت تری نسبت به کتاب کم حجم دارد. البته برخی از افراد، هستند که دوست دارند، کتاب آن ها تک رو چاپ شود، این موضوع هم بر روی چیدمان کتاب هنگام چاپ تاثیر می گذارد. تمامی عواملی که گفتیم بر روی فرم بندی کتاب در هنگام چاپ تاثیر دارد، ولی یکی از عواملی که تاثیر به سزایی در فرم بندی کتاب دارد، سایز کاغذ است.

 امروزه بیشتر کتاب و کاتالوگ ها را در ابعاد مختلف  A4 و A5 چاپ می کنند. سفارش آنلاین کتاب امروزه به نویسندگان کمک بزرگی کرده است، چرا که در مدت زمان کوتاهی می توانند، کتاب خود را به چاپ برسانند. سایت 724 چاپ کتاب های شما عزیزان را در کوتاه ترین به چاپ می رساند. 724 چاپ قبل از اینکه کتاب شما عزیزان را به چاپ برساند، به خاطر اینکه شما به این مجموعه اعتماد کرده اید، یک جلد رایگان از کتاب تان را چاپ می کند، و برای شما ارسال می کند.

تجربه کافی برای فرم بندی

برای فرم بندی در چاپ کتاب باید فرد، مهارت کافی را داشته باشد، چرا که برخی از کتاب یا کاتالوگ ها در تعداد زیادی به چاپ می رسند و یک اشتباه در فرم بندی می تواند، خسارت زیادی را وارد کند. در چینش یک کتاب اگر یکی از صفحات به درستی فرم بندی نشود، می تواند تمام کتاب چاپی را خراب کند. شما عزیزان می توانید با سفارش آنلاین در سایت 724 چاپ، تعداد صفحات، بازه صفحات، صحافی کتاب، تعداد فصل های کتاب و قطع کتاب را تعیین کنید. سایت 724 چاپ را می توانید در رسانه های مهمی مثل جام جم آنلاین، شرق و فردا مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید : چاپ افست چیست؟

مراحل فرم بندی در چاپ کتاب

  • طراحی صفحات کتاب در نرم افزارهای چیدمان کتاب مثل ادبی این دیزاین انجام می شود
  • صفحات طراحی شده در مرحله بعدی، طبق یک ترتیب خاص و باتوجه به سایز ماشین چاپ، چیده می شود.
  • کاغذهای چیده شده توسط یک ماشین خاص به نام تاکنی، تا می شود.
  • کاغذهای تا شده در مرحله بعدی به شکل یک فرم بندی کامل در می آید.
  • برای چاپ یک کتاب چندین فرم باید ایجاد شود.
  • در مرحله آخر جلد کتاب مورد نظر تمام فرم ها را در برمی گیرد، و کتاب به وسیله دستگاه برش از سه جهت برش داده می شود.

سایت 724 چاپ خانه آنلاینی است، که کتاب های شما را با بهترین کیفیت به چاپ می رساند. سایت 724 به خاطر اعتماد مشتری، مجوز رایگان هم برای انتشار کتاب به مشتری های خود می دهد. در صورت ثبت سفارش شما در سایت 724 چاپ، شما می توانید، از مزایای این چاپ خانه استفاده کنید.

روش های فرم بندی در چاپ کتاب

امروزه فرم بندی کتاب به سه روش مختلف انجام می شود. این سه روش به شرح زیر هستند:

  • قبل از اینکه نرم افزارهای فرم بندی چاپ کتاب وارد بازار شوند، بیشتر کتاب ها به روش دستی فرم بندی می شدند. در این روش چاپ خانه، به وسیله ساخت ماکت کتاب را فرم بندی می کرد.
  • در این روش نویسنده در کنار ساخت ماکت برای فرم بندی، از نرم فزار این دیزاین نیز استفاده می کند.
  • در روش سوم نویسنده، تنها از نرم افزارهای فرم بندی در چاپ کتاب استفاده می کند. استفاده از این نرم افزارها باعث می شود، فرم بندی دقیق و زیبا باشد.

امروزه بیشتر نویسنده ها به خاطر هزینه چاپ کتاب ، آثار خود را به چاپ نمی رسانند. سایت 724 چاپ یکی از چاپ خانه های آنلاین در کشور است، که تمامی قیمت هایش به روز و به صرفه است. شما عزیزان می توانید، با ثبت سفارش خود در این سایت، کتاب های خود را به صورت رایگان دریافت کنید، چرا که 724 چاپ ارسال محصولات را به صورت رایگان انجام می دهد.

فرم بندی در چاپ

 

انواع فرم بندی کتاب

فرم بندی کتاب امروزه به سه مدل انجام می شود. این سه مدل به شرح زیر هستند:

  • اولین مدل فرم بندی، با منگنه انجام می شود. این مدل از فرم بندی کمتر برای کتاب استفاده می شود، این مدل برای مجلات بیشتر کاربرد دارد. در این مدل صفحات به وسیله منگنه به هم می چسبند.
  • در مدل دوم که بیشتر برای کتاب کاربرد دارد، فرم بندی با چسب انجام می شود. در این روش از فرم بندی صفحات کتاب کنار هم قرار می گیرند، در آخر به جلد چسبانده می شوند.
  • یکی دیگر از روش های فرم بندی کتاب هم وجود دارد که بیشتر برای کتاب های نفیس است، در این روش صفحات ته دوخته می شوند.

 

چاپ کتاب با بهترین قیمت در ۷۲۴ چاپ

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]
0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)