بررسی کتاب جاناتان مرغ دریایی اثر ریچارد باخ

آگاهی هر فرد، بزرگتری سرمایه وی در زندگی است. آگاهی از راه های مختلفی به دست می آید، مانند: کتاب خواندن، گفت و گو با انسان های فرهیخته و آگاه، ریسک کردن، خود را به چالش کشیدن و هزاران راه دیگر. همه ی ما در ذهن خود قبول داریم اگر فردی مطالعه کند و کتاب های فراوانی بخواند، فردی آگاه و باتجربه است.با خواندن کتاب، شما وارد فضای جدیدی می شوید بی آنکه از خانه خارج شوید. هر کتاب با محتوایی متفاوت باعث می شود شما وارد چالش بشوید و ذهن خود را تقویت کنید.در ادامه مطلب قصد داریم درباره کتاب جاناتان مرغ دریایی که اثر نویسنده بزرگ ریچارد باخ است صحبت کنیم. پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

چاپ کتاب

بررسی کتاب جاناتان مرغ دریایی

بسیاری از افراد از ریسک کردن می ترسند. شرایط را چه خوب و چه بد تحمل می کنند. از اینکه اطراف را تغییر دهند می ترسند و همیشه در یک مسیر مشخص حتی غلط حرکت می کنند.اما بالعکس برخی افراد تحمل نمی کنند، بلکه تغییر می دهند. از ریسک کردن نمی ترسند. شرایط را باب میل خود تغییر می دهند و مسیر زندگی را بطوری که دوست دارند پیش می برند.کتاب جاناتان مرغ دریایی برای افرادی مناسب است که تغییر را به تحمیل ترجیح می دهند. این کتاب هدایتگری است برای اینکه شرایط را برای رسیدن به اهداف تنظیم کنیم و از چیزی نهراسیم.کتاب جاناتان مرغ دریایی یکی از معروف ترین و بهترین کتاب ها در دنیای کتاب شناخته شده است. این کتاب جز پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز بوده که به مدت سی و هفت هفته، در لیست اول فهرست باقی ماند.این کتاب در تغییر نگرش شما به زندگی بسیار اثرگذار خواهد بود.

کتاب جاناتان مرغ دریایی

 

نام اصلی این کتاب jonathan Livingston seagull  است که در سال 1970 به انتشار رسید. محتوای اصلی کتاب درمورد رسیدن به نهایت پرواز و زندگی است.شخصی بنام راسل مونسون این کتاب را تصویرسازی کرده است. ماجرای جاناتان مرغ دریایی برای نخسین بار بصورت یک داستان کوتاه در مجله فلایینگ به انتشار رسید و بعدا بصورت کتاب گردآوری شد. در اولین سال انتشار این کتاب، بیشتر از یک میلیون نسخه در تمام آمریکا خریداری شد.مطالب کتاب جاناتان مرغ دریایی به 3 بخش تقسیم شده است. در سال 2014 بخش چهارم با تعداد 17 صفحه به آن افزوده شد. این کتاب معروف طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد و تا کنون به زبان های مختلفی ترجمه شده است.

بیشتر بخوانید : معرفی کتاب دنیای سوفی اثر یوستین گردر

چکیده کتاب جاناتان مرغ دریایی

جاناتان نام مرغ دریایی است که از جمع آوری غذا خسته شده است. تحمل زندگی ساده و تکراری مرغ های دریایی برای او سخت و کلافه کننده است. جاناتان تلاش می کند هر روز توانایی جدیدی را یاد بگیرد و قدرت پروازش را افزایش دهد. عدم پیروی جاناتان از قوانین باعث شد که او را از گله مرغ های دریایی اخراج کنند. او پس از خروج از گله تلاش کرد استعدادهای بیشتری را یاد بگیرد و توانایی هایش را افزایش دهد. اتفاقات و چالش های زیادی برای جاناتان پیش می آید که ادامه ماجرا را تکمیل خواهدکرد.

ترجمه فارسی کتاب جاناتان مرغ دریایی

این کتاب پرطرفدار تا کنون بارها به زبان فارسی ترجمه شده است. برای اولین بار این کتاب در ایران با عنوان پرنده ای به نام آذرباد که ترجمه سودابه پرتوی بود به بازار عرضه شد. پس از این شخص، افراد دیگری بنام های فرشته مولوی و هرمز ریاحی این کتاب را به فارسی برگرداندند.

چرا کتاب جاناتان مرغ دریایی را پیشنهاد می کنیم؟

باید بگوییم این کتاب جز کتب معمولی شمرده نمی شود، بلکه یکی از الهام بخش ترین کتاب های قرن ماست. این کتاب نسبتا کوتاه می خواهد به ما بگوید چارچوب ها را بشکنید و به سمت آرزوهایتان پرواز کنید. نویسنده این داستان، یعنی ریچارد باخ می خواهد به مخاطب منتقل کند که حرف های تکراری و قوانین ثابت زندگی را زیر پا بگذارید و به سمت تعالی حرکت کنید. اگر شما جز آن دسته افرادی هستید که می خواهید به آرزوهایتان برسید ولی محدودیت های زندگی مانع پیشرفتتان شده، حتما این کتاب را مطالعه کنید.

این کتاب در دسته بندی کتاب های داستان های آمریکایی قرار گرفته که برای گروه سنی بزرگسالان مناسب است. این کتاب را می توانید در مدت زمانی کمی بخوانید، زیرا نسخه چاپی تنها دارای 144 صفحه است. اگر وقت کافی برای مطالعه ندارید ولی دوست دارید کتاب معروف و اثرگذاری را مطالعه کنید، بهتر است از جاناتان مرغ دریایی غافل نشوید.

کتاب جاناتان مرغ دریایی

 

برشی از کتاب جاناتان مرغ دریایی

فکر کرد بنابراین، این آسمان است و اجباراً با خودش تبسمی کرد. ارزیابی آسمان در چنین لحظه‌ای که فرد وارد آن می‌شد اصلاً شایسته نبود.

ازآنجایی‌که او اکنون از زمین، بالای ابرها و به همراه دو مرغ دریایی درخشان می‌آمد متوجه شد بدن خودش نیز به درخشندگی آن‌ها می‌شود. در حقیقت همان جاناتان جوان که همیشه در پشت چشمان طلایی‌اش زندگی کرده بود آنجا بود با این تفاوت که شکل بیرونی‌اش تغییریافته بود.

بدنش شبیه اندام یک مرغ دریایی بود با این تفاوت که اکنون خیلی بهتر از اندام قبلی‌اش با آن پرواز می‌کرد. با خود گفت: چراکه نه، با نصف تلاش به‌سرعت و موفقیتی دو برابر از بهترین روزها در روی زمین دست خواهم یافت. اکنون پرهایش با سفیدی و تلالو خاصی می‌درخشید و بال‌هایش چون ورقه‌های نقره‌ای صیقل یافته‌ای نرم و کامل بودند. او شادمانه با وارد آوردن نیرو به این بال‌های تازه به پی بردن مواردی درباره‌ی آن‌ها پرداخت.

در سرعت دویست و پنجاه مایل در ساعت احساس کرد به حداکثر سرعت رسیده است. در سرعت دویست و هفتادوسه مایل با خودش فکر کرد اینک با آخرین سرعتی که می‌تواند در حال پرواز است و این موضوع او را تا حدی مأیوس کرد.

برای اندام جدید محدودیت توان انجام کار وجود داشت و هرچند خیلی سریعتر از حد پرواز اندام قبلی‌اش بود اما هنوز هم محدودیتی بود که تلاش عظیمی را برای شکستن رکوردش می‌طلبید.

به فکر فرو رفت…

ابرها از هم باز شدند و همراهانش با گفتن فرودت مبارک جاناتان در هوای رقیقی ناپدید گشتند.

مطمئنا شما هم پس از خواندن این بخش از کتاب، مشتاق به خواندن این کتاب شده اید.

برای تهیه این کتاب می توانید از سایت چاپ، 724 چاپ استفاده کنید که این کتاب را بطور کامل در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

بیشتر بخوانید : بررسی کتاب شور زندگی اثر ایرونیگ استون

مشخصات کتاب

  • جاناتان مرغ دریایی
  • نویسنده: ریچارد باخ
  • ترجمه: کاوه میرعباسی
  • انتشارات: نی
  • تعداد صفحات: ۹۴
  • قیمت: ۸۰۰۰ تومان

چاپ کتاب با بهترین قیمت در ۷۲۴ چاپ

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]
0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)