نحوه خاطره نویسی، بایدها و نبایدها

نکات خاطره نویسی

کتاب‌های خاطرات در تاثیرگذاری بر روی خواننده یکی از قدرتمندترین کتاب‌های موجود در بازار هستند. اساس خاطره نویسی در دستان نویسنده‌ای نهفته است که داستانی ارزشمند برای گفتن داشته باشد، خواه در مورد یک دستاورد یا چالش‌های زندگی. اما در حالی که نویسندگان خاطرات اغلب درس‌های زندگی زیادی برای به اشتراک گذاشتن دارند، مهم است که به دنیای نوشتن کتاب‌های خودیاری منحرف نشوند.

این بایدها و نبایدها را دنبال کنید و به خوبی در راه نوشتن کتابی خواهید بود که بتواند پا به پای بهترین های چاپ کتاب بازار رقابت کند.

برای خاطره نویسی ، یک داستان بگویید

این کار را انجام دهید: یک فراز و نشیب داستانی ایجاد کنید. با وجود اینکه قصه زندگی شماست، هنوز باید برخی از عناصر و ساختار داستانی را داشته باشد تا آن را جذاب کند. در نظر بگیرید که چگونه داستان خود را بر اساس عناصری که می‌خواهید بر آن تأکید کنید بگویید.

این کار را انجام ندهید: تمام جزئیات زندگی خود را در خاطرات خود بگنجانید. اگر روی رابطه خود با خواهر و برادرتان تمرکز می کنید، جزئیات غیر ضروری را حذف کنید مانند: سال های دانشگاه یا سفرتان به جنوب با دوستان، مگر اینکه مستقیماً به داستان مربوط شود.

بیشتر بخوانید: شروع یک داستان جذاب

خاطره نویسی

خاطره نویسی ، نشان دهید، راجبش نگویید

این کار را انجام دهید: الهام باید از داستان باشد. اگر در حال نوشتن خاطرات تاثیر گذارتان هستید، این داستان، شخصیت ها و عمل است که باید احساسات را تحریک کند. ماهیت الهام بخش کتاب در داستان نوشته شده است.

این کار را انجام ندهید: به خواننده بگویید چرا داستان تاثیرگذار است. جملاتی از این قبیل نگویید: “در غلبه بر بیماری خود، بالاخره متوجه شدم که چقدر قوی هستم.” به خوانندگان خود نشان دهید که چه احساسی داشتید و اجازه دهید از داستان سرایی شما به درس هایی که آموخته‌اید پی ببرند. این یک تمایز مهم بین کتاب‌های خودیاری و خاطره‌نویسی است و بخشی کلیدی که نویسندگان ناخواسته این دو را با هم ترکیب می‌کنند.

بیشتر بخوانید: ایده های الهام بخش

در خاطره نویسی ، آنچه منحصر به فرد است را پررنگ‌تر کنید

این کار را انجام دهید: نقطه عطف کتابتان را پیدا کنید و بر عنصری از داستان خود تأکید کنید که آن را منحصر به فرد و قابل فروش می کند. گفتن در مورد کشمکش و تلاش‌هایتان کافی نیست. در کتاب‌های دیگر در این ژانر تحقیق کنید و مقایسه کنید که جه چیز متفاوتی در داستان شما هست  و زاویه ای را برای کتاب پیدا کنید که جدید و متفاوت از آنچه که وجود دارد.

این کار را انجام ندهید: یک کتاب کلی در مورد غلبه بر یک موقعیت دشوار بنویسید. به عنوان مثال، به جای کتابی در مورد اعتیاد، کتابی در مورد غلبه بر اعتیاد به الکل بنویسید در حالی که خانواده بسیار سختگیری داشتید.

چاپ کتاب با بهترین قیمت در ۷۲۴ چاپ

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)