معرفی 5 رمان برتر برای مطالعه در دوران کرونا

معرفی رمان های برتر

می توان به کتاب خواندن به چشم یک تفریح تماشا کرد، تفریحی سرشار از لذت که هر چقدر در آن بیشتر غرق می شوی به همان اندازه بیشتر از آن لذت می برید، البته خواندن هر کتابی نمی تواند به این اندازه که بیان کردیم لذت بخش باشد، کتابی که بتوان در زمان مطالعه آن را با تمام وجود درک کنید، داستانی عاشقانه گویی که خود عاشق شده ای و حس زیبایی و یا حتی درد عشق را در قلبت احساس کنی، داستان مرگ و تولد شخصیت های داستان، با آن ها خوشحال و غمگین شوی، در واقع می توان گفت زمانی را که در حال کتاب خواندن هستید گویی که دارید با آن شخصیت ها زندگی می کنید، و یا اینکه مطالعه کتاب های فلسفی که می تواند تلنگری باشد برای طرز فکری که قبلا داشته اید، کتاب های روان شناسی که موجب می شود به درون خودت بیشتر توجه کنی و شروع به کند و کاو کنی و….

بسیار لذت بخش و زیبا خواهد بود که تنها با در دست گرفتن یک کتاب خواندنی وارد دنیای دیگری شویم و به دور دست ترین مکان ها از دنیا سفر کنیم، و همه آنچه را آنگونه که نویسنده بیان کرده ببینیم، هنگامی که خودمان را در جای شخصیت داستان قرار می دهیم و می توانیم عشق- دوستی- بی عدالتی- و… را تجربه کنیم.

در این مقاله قصد داریم چند کتاب خواندنی را به شما معرفی کنیم پس با ما همراه باشید:

  • ستاره ها را بشمار

رمانی زیبا نوشته لوئیس لوری، که موفق به دریافت مدال نیوپری در سال 1990 شد، داستان این رمان درباره یک دخترک دانمارکی 10 ساله به نام آن ماری و دوستش الن است، این دو دوست در زمان جنگ جهانی دوم در شهر کپنهاگ زندگی می کردند، در زمانی که نازی ها قصد داشتند که یهودی ها را به اردوگاه های اجباری بفرستند خانواده آن ماری از خانواده الن و دیگر یهودیان شهر محافظت می کنند، در واقع لوری در این رمان قصد دارید اعلام کند که هیچگونه تفاوتی در میان انسان ها نمی تواند موجب جدایی دوستان واقعی از هم شود و عشق همیشه بر نفرت پیروز خواهد بود.

کتاب ستاره ها را بشمار

 

اگر به دنبال یک کتاب خواندنی هستیدکه با خواندن آن بتوانید معنای عشق و محبت را درک کنید ما به شما کتاب ستاره ها را بشمار را توصیه می کنیم.

  • بیگانگان

کتاب بیگانگان نوشته اس.ای. هیتون می باشد، نویسنده زمانی را که فقط شانزده سال داشت و دیگر خواندن برخی رمان های پوچ عاشقانه نمی توانیت برایش لذت بخش باشد شروع به نوشتن این کتاب کرد، این داستان در مورد حقایقی از نوجوانانی است که در اواسط قرن بیستم در آمریکا زندگی می کنند.

این رمان در چاپ کتاب خود موفق شده است که چندین جایزه را در بخش رمان های بزرگسالان دریافت کند، داستان چند پسر خشن خیابانی که در ایالت اوکلاهاما زندگی می کنند، و در تلاش اند که در بحبوحه فشار و خشونتی که قرار دارند زنده بمانند و این گروه برای این منظور به همدیگر نیز کمک می کنند و می توان گفت به نوعی هوای یکدیگر را نیز دارند.

هیتون در این داستان می خواهد چنین اعلام کند که بزرگ شدن هر گز نمی تواند آسان باشد و در داستان تجربیاتی مانند دوستی- عشق- و درد از دست دادن را به وضوح بیان کرده و ان را به خواننده القا می کند.

کتاب بیگانگان

 

  • تار شارلوت

اثری از ای. بی. وایت، در این رمان داستان حیوانات سخن گو را می خوانید، این کتاب خواندنی هم رده سنی کودکان و هم بزرگسالان را به خود جذب می کند و با در دست گرفتن آن دوست دارید تا پایان کتاب در جایتان بنشینید و ان را تمام کنید. این کتاب موفق به دریافت جایزه لائورا اینگالز وایلدر شده است.

تار شارلوت از زبان خوکی به نام ویلبر و دوستانش شارلوت عنکبوت و تمپلتون موش است، با خواندن این کتاب دروازه های تخیل به رویتان باز می شود و این سئوال را در ذهن خواننده ایجاد می کند که آیا واقعا حیوانات نمی توانند حرف بزنند؟ این رمان خواننده را با پرسش های جدی تری روبرو خواهد کرد به عنوان مثال اگر حیوانات قادر به سخن گفتن بودند باید چگونه با آن ها رفتار می کردیم؟ اگر حیوانات قادر بودند که ترس و شادی هایشان را ابراز کنند آیا انسان عادلانه با آن ها برخورد می کرد؟ وایت در این کتاب خواندنی قصد دارد که خواننده زیباهای طبیعت و چرخه زندگی را درک کند و به ارزش تمامی مخلوقاتی ببرد.

کتاب تار شارلوت

 

  • پایان رابطه

کتاب پایان رابطه نوشته گراهام گرین می باشد، کتابی که حقایق ارزشمندی را بازگو می کند که خواننده در زمان خواندن ان این حس در او ایجاد می شود که فورا این حقایق را کشف و تجربه کند، ولی در داستان صبور بودن را آموزش می دهد.

این رمان در مورد داستان یک رابطه کوتاه میان موریس بندریکس و سارا مایلز است، حال و هوای داستان را در زمان جنگ جهانی دوم بیان می کند تلاش و جدال یک فرد برای عشق و نفرت-  و دستیابی به حقیقت می تواند بسیار تاثرانگیز باشد.

این رمان بیانگر این است هر انچه را که از سر عشق ممکن است انجام دهیم می تواند در سرنوشتمان تاثیرگذار باشد و زندگی را با لذت و یا حتی در مواردی با خطر مواجه سازد ممکن است عشق پایدار نباشد ولیکن درس هایی را که به ما می آموزد پایدار و ابدی است.

  • آن در گرین گیبلز

نویسنده این کتاب ال. ام. مونتگومری است که داستان دختر یازده ساله یتیمی را بازگو می کند به نام آن شرلی، که یک خواهر و برادر میانسال سرپرستی او را قبول می کنند البته این خواهر و برادر ابتدا برای این که بتوانند امور مزرعه خود را انجام دهند درخواست یک پسر از پرورشگاه دارند ولیکن پرورشگاه به اشتباه آن شرلی را به گرین گیبلز جایی که این خواهر و برادر زندگی می کنند می فرستد، که در نهایت او را به فرزندی قبول می کنند.

این رمان قدرت تخیل دخترک یتیمی را بازگو می کند که با وجود تمام ناملایماتی که با ان روبرو بوده و پشت سر گذاشته قلبی مهربان و روحی پرشور و قوی دارد.

چاپ کتاب با بهترین قیمت در ۷۲۴ چاپ

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)