معرفی 5 انتشارات بزرگ دنیا

5 انتشارات بزرگ دنیا

درآمد فقط یکی از ناشران خارجی در سال گذشته نزدیک به ۲.۵ میلیارد دلار تخمین زده شد و این در حالی است که درآمد کل ناشران نمایشگاه کتاب تهران حدود ۱۱۰ میلیارد تومان (۲۹ میلیون دلار) در سال گذشته اعلام شد.

 در ادامه این مطلب به بررسی 5 ابر ناشر جهان می‌پردازیم. با 724 چاپ همراه باشید.

معرفی 5 انتشارات بزرگ دنیا

  1. پیرسون https://www.pearson.com

 

انتشارات پیرسون بزرگ‌ترین شرکت رسانه‌های گروهی چندملیتی در سطح دنیا به شمار می‌رود که درزمینهٔ نشر مجله و کتاب، همچنین در مدیریت مدارس فعالیت دارد. انتشارات پیرسون در سال ۲۰۱۲، در زمینه‌های ذکرشده بالغ‌بر ۹ میلیارد دلار سود به همراه داشت.

ساموئل پیرسون شرکت پیرسون را سال ۱۸۴۴ تأسیس نمود و در حال حاضر بیش از ۵۰ کشور از خدمات آموزشی آن بهره می‌برند. شرکت پیرسون مالک ۴۷ درصد سهام گروه انتشارات پنگوئن، ۵۰ درصد از بی اسکای بی، ۱۰۰ درصد از مجله فایننشال تایمز و ۵۰ درصد از گروه اکونومیست به‌حساب می‌آید. دفتر مرکزی این شرکت در شهر لندن واقع شده است و سهام آن در بازار بورس نیویورک و بورس لندن قابل معامله است.

رومان‌های برتر دنیا در لیست کتاب‌های پیرسون می‌درخشند. در حال حاضر، این انتشارات در پی بازسازی آموزش و ایجاد راهبرد تحقیق جهانی است. پیرسون، بر آن دسته موضوعاتی متمرکز است که این انتشارات را به‌عنوان رهبر فکری در جنبه‌های اصلی آموزش و یادگیری در سطح جهان نشان خواهد داد. به همین سبب، هدف انتشارات پیرسون ایجاد گفت‌وگو درزمینهٔ آموزش و پروش خواهد بود. صندوق آموزش‌وپرورش مقرون‌به‌صرفه پیرسون در جولای 2012 پایه‌گذاری شده و به دنبال سرمایه‌گذاری در مدارس انتفاعی و خدمات آموزشی به نفع دانش آموزان نیازمند در سراسر دنیا است.

معرفی 5 انتشارات بزرگ دنیا

  1. تامسون رویترز https://www.thomsonreuters.com

 

60 هزار کارمند

ریشه‌های تأسیس تامسون کورپوریشن به سال 1934 بازمی‌گردد زمانی که روی هربرت تامسون (Roy Herbert Thomson) در انتاریو روزنامه تیمینز دیلی (Timmins Daily press) را تأسیس کرد. تامسون رویترز، شرکت چند ملیتی است که در سال 2010 از سوی اینتربرند، به‌عنوان باارزش‌ترین برند در کانادا شناخته‌شده.

در حال حاضر دفتر مرکزی شرکت تامسون رویترز در منهتن در ایالات‌متحده آمریکا قرار دارد و سهام آن در بازار بورس نیویورک و بازار بورس تورنتو قابل معامله است. دفاتر تامسون رویترز در ۱۰۰ کشور جهان فعالیت می‌کنند و شمار کارکنان این شرکت به بیش از ۶۰ هزار نفر می‌رسد.

تامسون رویترز در آوریل ۲۰۱۶، معیارهای مبادلات ارزی معامله‌گر را از شرکت دولتی استریت کسب کرد و در سال ۲۰۱۷ کسب‌وکارهای اووکس و کلارینت را از شرکت سپرده‌گذاری دی تی سی سی (DTCC) خریداری نمود و هم‌اکنون از بزرگ‌ترین ناشران جهان به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: صفحه آرایی کتاب

معرفی 5 انتشارات بزرگ دنیا

  1. پنگوئن https://www.penguin.co.uk

 

ناشر کتاب‌های فاکنر، جویس، مالرو و…

پنگوئن یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های انتشاراتی جهان است که در سال 1927 توسط دونالد کلاپفر و بنت کرف تاسیس شد. دونالد و بنت بعد از خرید کتابخانه مدرن نیویورک، پنگوئن را تأسیس و هدف آن را انتشار کتاب‌هایی به‌صورت تصادفی در کنار کار کتابخانه عنوان کردند. در سال 1934 اولین مجوز چاپ رمان «اولیس» جیمز جویس برای این نشر صادر گردید. درواقع رمان اولیس، منجر به راه‌اندازی پنگوئن شد. این انتشارات در طول دو دهه بعد تبدیل به ناشری توانمند شد.

پنگوئن همچنین سردبیران افسانه‌ای ازجمله هری مول، رابرت لینسکات و ساکس کامینز را استخدام نمود، همچنین به دنبال آن‌ها نویسندگانی مانند سینکلر لوییس و رابرت پین وارن به صحنه آمدند و در سال ۱۹۹۸، پنگوئن به نشری جهانی تبدیل شد.

در سال ۲۰۰۸، پنگوئن برای سازمان‌دهی مجدد همراه با تغییرات گسترده در بخش مدیران و کارکنان اعلام آمادگی کرد و سه بخش راه‌اندازی شد: گروه انتشاراتی رندوم هاوس، نوف دابل دی و کرون. رندوم هاوس از سال ۱۹۷۴، توزیع‌کننده نشر شامبلا بوده است که اکنون انتشار کتاب‌های رزولی، نشنال جئوگرافیک، مطبوعات استرفورس و بسیاری از مشهورترین مطبوعات دنیا را به عهده دارد.

معرفی 5 انتشارات بزرگ دنیا

  1. رید الزویر https://www.elsevier.com

 

20 هزار عنوان کتاب

در سال ۱۸۸۰، انتشارات الزویر به‌منظور نشر آثار ادبی کلاسیک و دایره المعارف وینکلرپرنس راه‌اندازی شد. شرکت الزویر پس از جنگ، موفق به راه‌اندازی مجله هفتگی الزویر شد که بسیار سودآور بود و به‌سرعت گسترش یافت.

رید الزویر، انتشاراتی هلندی است که درزمینهٔ اطلاعات پزشکی، علمی، قانونی و تجاری فعالیت می‌کند و یکی از 500 انتشارات موجود در فهرست فایننشال تایمز به شمار می‌رود. شرکت ریدالزویر در سال 1993 با ادغام شرکت الزویر و شرکت رید اینترنشنال، ناشر کتب تجاری و مجلات تأسیس شد. بخشی از سهام این شرکت در بازار بورس یورونکست آمستردام، بازار بورس لندن و نیویورک قابل معامله است.

این شرکت در بیش از 180 کشور جهان فعالیت دارد و حدود 55 درصد از درآمد آن از ایالات‌متحده آمریکا، 25 درصد از اروپا و 20 درصد از سایر نقاط جهان است. در سال 2000، دوسوم درآمد آن حاصل از چاپ بود اکنون فقط 13 درصد از درآمد گروه ریدالزویر را چاپ دربر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: طراحی جلد کتاب

معرفی 5 انتشارات بزرگ دنیا

  1. ولترز کلوور https://www.wolterskluwer.com/

 

فعالیت در 150 کشور جهان

ولترز کلوور، شرکت چاپ و انتشارات هلندی و خدمات اطلاع‌رسانی جهانی است. در سال ۱۸۳۶ ژان ولترز انتشارات اسکولبوک را در هلند تأسیس کرد و در سال ۱۸۵۸، نشر نووردوف انتشارات راه‌اندازی شد سپس دو چاپخانه به هم پیوستند. این ادغام منجر به تأسیس ولترز کلوور، دومین انتشارات بزرگ بعد از الزویر در هلند شد.

پس از ادغام، ولترز کلوور در سال ۱۹۸۹ با خرید انتشارات ایپسوا، کیزر، تکنی پابلیکیشن و تله کنسول گسترش یافت، ولترز کلوور حضور خود را به اسپانیا، غرب آلمان و فرانسه گسترش داد و در سال ۱۹۸۹، ۴۴ درصد از درآمد شرکت از بازارهای خارجی ایجاد میشد.

تعداد کارکنان این شرکت، اکنون بیش از 19000 نفر در سراسر جهان است و در سراسر اروپا، آمریکای شمالی، آسیا، اقیانوسیه و آمریکای لاتین فعالیت می‌کند. دفتر مرکزی این شرکت در شهر آلفن آن درین (Alphen aan den Rijn) هلند قرار دارد. سهام شرکت ولترز کلوور در بازار بورس یورونکست آمستردام قابل معامله است. در سال ۲۰۱۷ درآمد ولترز کلوور به ۲.۱۷۴ میلیون یورو افزایش یافت. ولترز کلوور اکنون به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های چاپ و نشر در سراسر جهان به شمار می‌آید.

چاپ کتاب با بهترین قیمت در ۷۲۴ چاپ

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)