معرفی کتاب هنر شفاف اندیشیدن اثر رولف دوبلی

بررسی کتاب هنر شفاف اندیشیدن اثر رولف دوبلی

امروز در این مقاله با بررسی و تحلیل کتاب هنر شفاف اندیشیدن با شما عزیزان همراه خواهیم بود لطفا برای آشنایی با نویسنده این کتاب و موضوع کتاب مقاله را تا انتها مطالعه کنید؛

معرفی رولف دوبلی نویسنده کتاب هنر شفاف اندیشیدن

رولف دوبلی در ۱۵ جولای ۱۹۶۶ در شهر لوزان سوئیس چشم به جهان گشود. شغل اصلی او تجارت بود اما نویسندگی نیز انجام می داد. او با کتاب هنر شفاف اندیشیدن در سال ۲۰۱۳ به شهرت رسید. رولف فارغ التحصیل رشته فلسفه از دانشگاه سنت گالن است. رولف از موسسان getAbstract پلتفرم فراهم آورنده خلاصه کتاب و هم چنین بنیاد World Minds است. رولف دوبلی به خاطر نوشتن کتاب هنر شفاف اندیشیدن بسیار مشهور شد و طولی نکشید که این کتاب جز پر فروش ترین کتاب های آلمان قرار گرفت. او در این کتاب تلاش می کند که بر اساس مطالعات شخصی خود عمده خطاهای انسانی را شناسایی کند و آن ها را به مخاطب معرفی کند. کتاب هنر شفاف اندیشیدن او به ۴۰ زبان زنده دنیا ترجمه شده است.

بیشتر بخوانید : معرفی کتاب یک عاشقانه آرام اثر نادر ابراهیمی

معرفی کتاب هنر شفاف اندیشیدن

رولف دوبلی نویسنده، رمان نویس و کار آفرین سوئیسی است و در رشته ام بی ای و فلسفه اقتصاد دکترا گرفته است. یکی از معروف ترین و پر طرفدارترین آثار او هنر شفاف اندیشیدن است. محتوای این کتاب شامل مواردی است که تحت عنوان خطاهای ذهنی شناخته می شود. در حقیقت ما در هنگام تصمیم گیری در زندگی خود، بحث و انتخاب کردن ممکن است دچار خطاها و اشتباه هایی شویم که در بعضی از موارد خود ما متوجه این خطا نمی شویم رولف دوبلی با استفاده از تجربه های شخصی خود اقدام به شناسایی و معرفی این خطاها و اشتباهات کرده و برای حل این مشکلات راه حل هایی ارائه می دهد. این کتاب در ۹۹ بخش کوتاه جز به جز خطاهای ذهنی که ذهن به طور نا آگانه و غیر عمدی مرتکب می شود با مثال های قابل لمس و قابل درک بررسی می کند. برخی از بخش ها و جمله های این کتاب به این صورت است؛

معرفی کتاب هنر شفاف اندیشیدن اثر رولف دوبلی

 

  • چرا باید به قبرستان سر بزنی؟ خطا در بقا
  • کم تر از آن چیزی که فکر می کنی در اختیار داری. توهم کنترل
  • چرا آخرین شیرینی موجود در جعبه شیرینی برای تو خوشمزه تر است؟ خطای کمبود
  • چرا ابر ها را به شکل های مختلف میبینی؟ توهم دسته بندی

ما همواره در طول زندگی خود در حال تصمیم گیری و انتخاب هستیم. تصمیم هایی که به کمک قوه عقل و به واسطه ذهن انسان گرفته می شوند. اما سوالی که پیش می آید این است که آیا همه این تصمیم ها درست هستند؟ یعنی فرد در مواجهه با مشکلات و موانع آیا همیشه بهترین تصمیم را اتخاذ می کند؟ پاسخ این سوال قطعا خیر است. انسان با این که دارای قدرت اراده و اختیار می باشد اما موجودی نا آگاه است که در مواجهه با موانع ممکن است تصمیم درست یا اشتباه بگیرد. کتاب هنر شفاف اندیشیدن دوبلی تمام مواردی که موجب اشتباهات ذهنی و خطا در تصمیم گیری می شود را بررسی می کند و برای گرفتن تصمیم درست راه حل هایی ارائه می دهد. امکان ندارد که کتاب هنر شفاف اندیشیدن را بخوانید و طرز فکر شما و خلاقیت ذهنی شما در تصمیم گیری تغییری نکند. اگر بعد از خواندن این کتاب طرز فکر شما تغییر نکرد بدانید حتما خوب با آن ارتباط برقرار نکرده اید و چیزی این وسط درست نیست. البته باید بگوییم نباید از این کتاب انتظار داشته باشید به طور کلی شما را دگرگون کند چرا که این خود نوعی خطای فکری به حساب می آید. این کتاب به شما کمک می کند که درست ترین تصمیم را در هنگام دوراهی های ذهنی بگیرید. در این مقاله به برخی از جمله های این کتاب اشاره می کنیم.

برخی از جملات کتاب هنر شفاف اندیشیدن و تحلیل و بررسی آن ها

1- اگر پنجاه میلیون نفر چیز احمقانه ای بگویند آن چیز کماکان احمقانه است- تایید اجتماعی

در یک رستوران نشسته اید می بینید که همه افراد به گارسون انعام می دهند احتمالا عکس العمل شما هم این است که همر نگ جماعت شوید و شما نیز انعام دهید. در کنسرت نشسته اید ناگهان یک نفر بلند می شود و دست می زند پشت سر او همه جماعت شروع به دست زدن می کنند. این مطلب در کتاب هنر شفاف اندیشیدن آمده است و ضرب المثل “خواهی نشوی رسوا هم رنگ جماعت شو” را نقض می کند. رولف دوبلی می گوید اگر انجام دادن کاری اشتباه باشد حتی اگر تمام دنیا آن را انجام دادند تو مجاز به انجام اشتباه نیستی و آن کار کماکان احمقانه و اشتباه است.

۲- چرا بدبختی بزرگ تر از خوشبختی به نظر می رسد- نفرت از زیان

این مطلب بیان گر این است که آدمی از ضرر و زیان متنفر است به‌گونه ای که ذره ای از بدبختی را بزرگ تر از خوبختی بی نهایت می داند در این راه پیشنهاد رولف این است که اگر می خواهی کسی را در موضوعی متقاعد کنی بر مزایای آن تمرکز نکن و بیش تر سعی کن به او نشان دهی که چگونه از مضرات آن رهایی پیدا کند.

۳- دروغ های کوچک اما شیرین-ناهماهنگی شناختی

در این موضوع شما مرتکب اشتباه می شوید و می دانید که اشتباه کرده اید اما پذیرفتن اشتباه برای شما به معنای شکست خواهد بود بنابراین به گونه ای خود را قانع می کنید که تصمیمی که گرفته اید با وجود معایبی که دارد مزایایی هم دارد. بر فرض مثال شما ماشینی را خریداری کرده اید که صندلی راحتی ندارد با خود می گویید این صندلی از خواب آلودگی در هنگام رانندگی جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید : معرفی رمان آنا کارنینا اثر لئو تولستوی

معرفی کتاب هنر شفاف اندیشیدن اثر رولف دوبلی

 

این کتاب با زدن مثال های قابل لمس و اشاره به موضوعات این چنینی سبب باز تر شدن ذهن انسان در هنگام تصمیم گیری می شود و به جرعت می توان گفت که یکی از بهترین کتاب هایی بود که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد و دیگر تکرار نخواهد شد. ما در این مقاله جملاتی از این کتاب را برای شما نوشتیم اما به شما پیشنهاد می کنیم که نسخه کامل این کتاب را حتما مطالعه کنید. یکی از بهترین و معتبرترین مراکزی که می توانید این کتاب را از آن تهیه کنید مجموعه ۷۲۴ چاپ است. این مجموعه انواع کتاب های داستانی، رمانی و آموزنده را به مشتریان عرضه می کند جهت خرید کتاب هنر شفاف اندیشیدن می توانید به این مجموعه مراجعه کنید و شک نکنید این کتاب را با مناسب ترین قیمت خریداری خواهید نمود.

خرید کتاب هنر شفاف اندیشیدن

مشخصات کتاب

  • عنوان: هنر شفاف اندیشیدن
  • نویسنده: رولف دوبلی
  • ترجمه: عادل فردوسی پور – بهزاد توکلی – علی شهروز
  • انتشارات: چشمه
  • تعداد صفحات: ۳۲۵
  • قیمت چاپ بیست و نهم – بهار ۱۳۹۵: ۲۷۰۰۰ تومان

چاپ کتاب با بهترین قیمت در ۷۲۴ چاپ

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)