معرفی روش هایی برای چاپ کتاب

معرفی انواع روش ها در چاپ کتاب

موضوع چاپ کتاب بسیار حائز اهمیت است چرا که افراد در جهت سفارشاتشان انتظار کیفیت خوب و عالی را نیز خواهند داشت، بنابراین به شما پیشنهاد میکنیم سفارشات چاپ خود را به انتشارات معتبری چون 724 چاپ بسپارید.

 ایا زمان کافی برای رفتن به انتشارات را ندارید؟ ایا نیاز به یک انتشارات معتبر انلاین دارید؟ ایا میخواهید از لیست قیمت های خدمات چاپی مطلع شوید؟ ایا نیاز به یک مشاور دارید؟

سایت 724 چاپ یک سایت انلاین برای سفارشات و خدمات چاپی چاپ کتاب است. اگر زمان کافی برای رفتن به انتشارات را ندارید این سایت خدمات چاپی را به صورت انلاین در اختیار شما قرار میدهد. سایت 724 چاپ در کوتاه ترین زمان با مناسب ترین قیمت ها، به انواع سفارشات شما رسیدگی کرده و سفارشات را رایگان درب منزل به شما تحویل خواهد داد.

قبل از اینکه درباره موضوع انواع روش های چاپ صحبت کنیم، بهتر است، پیش زمینه ای کلی از کلمه چاپ داشته باشیم.

چاپ کتاب چیست؟

چاپ کتاب نقش و نشانی است که اثرش بر روی انواع سطوح انتقال داده می شود. این انتقال چگونه است؟ در همه روش های چاپ کتاب یک عمل اصلی صورت میگیرد و ان، انتقال نقش و اثر از ارژینال به حامل هایی چون پلیت، سیلندر و استنسیل است تا عمل چاپ صورت بگیرد.

انواع روش های چاپ کتاب:

روش Art work یا( ارژینال) : ارت ورک یکی از انواع روش های چاپ کتاب است و تنها برای یک سری چاپ های به خصوص مورد استفاده قرار می گیرد.در این روش متن هایی که به صورت دستی یا تایپ شده، نوشته شده اند توسط دوربین، فیلم برداری میشوند و به حاملی چون پلیت منتقل میشوند و این حامل تصاویر را توسط ترام بسیار ریز و شکسته می کند.

روش لیتوگرافی: در این روش، چاپی را که از تصویر و حروف به وجود امده را به فیلم تبدیل می کنیم و در نهایت به حامل پلیت انتقال میدهیم. تنها نکته ای که باید قبل از انتقال فیلم به ان توجه کنیم نوع فیلمی است که به پلیت انتقال داده می شود، نوع فیلم یا مثبت است یا منفی که ان را قبل از انتقال باید مشخص کنیم.

و در نهایت کار چاپی ای را که به فیلم تبدیل شد به انواع حامل ( پلیت، سیلندر و استنسیل) منتقل می کنیم و در اخر انها با سیستم های مختلف دیجیتالی، لیزری و شیمیایی برای چاپ کتاب اماده میشوند.

انواع سطوح حامل های چاپ:

گاهی اثری را که قرار است چاپ کنیم دارای تصویر میباشد و خوشبختانه تمامی حامل ها دو سطح دارند یک سطح برای تصاویر و سطح دیگر برای اثر های بدون تصویر می باشد.

وجه تمایز این دو سطح در مرکبی است که دریافت میکنند. سطح تصویر دار طی مراحل مکانیکی و شیمیایی مرکب را دریافت کرده و اما سطح بدون تصویر مرکب را پس میزند. در نهایت وقتی کاغذ از بین سیلندر لاستیک عبور میکند،  بین سیلندر لاستیک و سیلندر چاپ فشاری ایجاد میشود که باعث میشود عمل چاپ کتاب صورت بگیرد.

انواع چاپ کتاب:

 تا به امروز انواع مختلفی از چاپ ها مثل چاپ افست، چاپ برجسته، چاپ سیلک اسکرین و چاپ مسطح افست و…شناخته شده است. با ما همراه باشید تا در ادامه شما را با انواع چاپ کتاب و روش چاپ انها اشنا کنیم.

چاپ افست چیست :

چاپ افست نوعی چاپ می باشد که، تصویر، متن و یا طرح مورد نظر را اول به پلیت فلزی و سپس به پوشش پلاستیکی ارسال می کند و در نهایت پوشش جوهری، طرح، متن یا تصویر مورد نظررا روی کاغذ چاپ می کند. این نوع چاپ کتاب برای تعداد پایین مناسب نیست و استفاده از این نوع چاپ را تنها برای تعداد بالا به شما پیشنهاد میکنیم.

چاپ افست

 

چاپ دیجیتال چیست:

چاپ دیجیتال نوعی چاپ می باشد که در ان از مرکب های معمولی استفاده نمی کنند بلکه از ماده ای به نام تونر برای چاپ کتاب در ان استفاده می کنند. در این نوع چاپ باید حتما اثر مورد نظرتان به صورت پی دی اف باشد. هزینه ی این نوع چاپ کتاب کم می باشد و محدودیت تعداد نیز ندارد بنابراین از چاپ دیجیتال هم برای تعداد بالا هم تعداد پایین استفاده میکنند.

چاپ دیجیتال

 

چاپ سیلک اسکرین چیست:

چاپ سیلک اسکرین اثر را بر روی متریال مختلفی چون چوب، پارچه، شیشه و …چاپ می کند.  این نوع چاپ کتاب داری سطح مشبکی است که اثر مورد نظر را به ان منتقل میکنیم و قسمت هایی را که خالی میماند با لایه ای میپوشانیم و در نهایت با فشار دادن جوهر به روی سطح مشبک اثر بر روی متریال مورد نظر پیاده می شود.

چاپ سیلک اسکرین

 

روش چاپ برجسته:

در چاپ برجسته سطح تصویر دار از سطح بدون تصویر برجسته تر است. بنابراین قسمت برجسته اغشته از جوهر می شود و هنگام چاپ، کاغذ فقط با سطح تصویر دار که برجسته است تماس پیدا میکند. به این نوع چاپ، چاپ برجسته میگویند.

روش چاپ گود:

در چاپ گود، سطوح تصویر دار( چاپ شونده) و بدون تصویر( بدون چاپ) باهم  یکسان و مشابه نیستند. سطح تصویر دار زیر سطح بدون تصویر به حالت گود قرار می گیرد. بعد از اینکه قسمت گود پر از جوهر شد، با فشار سطح کاغذ به جوهر برخورد کرده و سپس چاپ صورت می گیرد. مانند چاپ گراور.

چاپ استنسیل:

چاپ استنسیل دارای صفحه ای توری با شبکه های ریزی است  که سطوح تصویر دار به صورت باز و بدون تصویر به صورت بسته روی این قسمت قرار میگیرند. در هنگام چاپ، متریال مورد نظر مثل کاغذ یا پارچه روی توری قرار گرفته و طرح یا اثر مورد نظر به واسطه جوهر ازطریق قسمت باز سطح تصویر دار، روی کاغذ یا پارچه پیاده می شود.

کلام اخر:

در این مقاله سعی کردیم انواع روش های چاپ کتاب را به سادگی برای شما توضیح بدهیم. اکنون که با انواع روش های چاپ کتاب اشنا شدید برای  سفارشات از هر نوع چاپ، اطلاع از لیست قیمت ها و مشاوره ی رایگان به سایت 724 چاپ رجوع کنید.

چاپ کتاب با بهترین قیمت در ۷۲۴ چاپ

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)