معرفی رمان آنا کارنینا اثر لئو تولستوی

رمان آنا کارنینا اثر لئو تولستوی

رمان آنا کارنینا اثر لئو تولستوی، نویسنده ی مشهور و محبوب قرن نوزدهم است. برخی از منتقدان اعتقاد دارند که این کتاب بهترین رمان تاریخ است و برخی آن را در لیست 10 رمان برتر قرار می دهند. ((همه خانواده های خوش بخت مثل هم اند اما خانواده های شوربخت هرکدام بدبختی خاص خود را دارند)) این همان جمله ی معروفی است که رمان آنا کارنینا اثر لئو تولستوی با آن شروع می شود. این رمان همان کتابی است که هرکسی باید آن را بخواند. ما این رمان محبوب را در سایت 724 چاپ برای شما قرار دادیم و خواندنش را به شما پیشنهاد میکنیم. رمان آنا کارنینا از آن دسته رمان های جذاب و دوست داشتنی است. طولانی است و شخصیت های زیادی را شامل می شود. کمی گیج کننده است اما اگر با حوصله بخوانید و با داستان پیش بروید شگفت زده می شوید. داستان این رمان عاشقانه اما بدعاقبت است. در رمان آنا کارنینا اثر لئو تولستو با عقاید نویسنده همچنین شیوه ی آموزش و بهبود روش های کشاورزی آشنا می شوید.

محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب

داستان کتاب آنا کارنینا

ناباکوف معتقد است که کتاب آنا کارنینا اثر لئو تولستوی یکی از بزرگترین داستان های عاشقانه ی جهان است. در این کتاب علاوه بر عشق به موضوعات مذهبی، هویتی و اخلاقی اشاره شده است. این رمان رابطه ی سه زوج را بیان میکند. آغاز کتاب از آنجاس که آبلونسکی به همسر خود دالی خیانت میکند و رابطه ی آنها دچار مشکل و تنش می شود. آبلونسکی تمام تلاش خود را میکند تا رابطه را درست کند اما موفق نمی شود تا اینکه آنا پیغام می دهد که به دیدن آنها می آید. آبلونسکی بعد از شنیدن این خبر امیدوار می شود. چرا که معتقد است خواهرش آنا میتواند رابطه ی آنها را سروسامان بدهد. لوین نیز با ویژگی و اخلاق خاص خود از آبلونسکی میخواهد به او کمک کند. لوین عاشق خواهر دالی به نام کیتی شده و قصد دارد به او برسد. در این میان آنا که با همسر خود آقای کارنین و پسرش سرژی در سن پترز بورگ زندگی میکند بعد از امدن به خانه ی برادرش برای درست کردن رابطه ی آبلونسکی ودالی ، عاشق و دلباخته ی ورونسکی که از نظر او مرد جذاب و همه چی تمامی است می شود و باهم رابطه ای را آغاز میکنند. این رمان نیز مانند دیگر رمان های روسی از شخصیت های زیادی یرخوردار است.

معرفی رمان آنا کارنینا اثر لئو تولستوی

 

شخصیت ها در کتاب آنا کارنینان

شخصیت های کتاب آنا کارنینان انقدر جذاب هست که شما با آن همزاد پنداری میکنید. جوری که همراه کتاب گاهی به زندگی اشرافی اهمیت میدید و گاهی درگیر نام و مقام می شوید. زمانی پیگیر ازدواج ها و رابطه ها هستید و هر ازگاهی در مهمانی های پر زرق و برق لبخند میزنید. آنا کارنینان در داستان یک شخصیت دوگانه دارد. جوری که در ابتدا با حرف های عقلانی و حکیمانه خواننده را تحت تاثیر قرار می دهد و برای نجات زندگی برادرش وارد داستان می شود. اما ناگهان همین زن خردمند و با اصل و نسب دلباخته ی مرد جوانی می شود که از افسران نظام است. میتوان این تغیر رفتار را کنایه به رفتار خشکی که در میان مردم است دانست. زندگی های بدون عشق با ظاهری پر شورو شوق و فریب دهنده. اگر به دنبال رمان طولانی و جذب کننده هستید من به شما کتاب آنا کارنینان اثر لئو تولستوی را پیشنهاد میکنم.

بیشتر بخوانید : معرفی کتاب بوف کور اثر صادق هدایت

عقاید تولستوی

تولستوی که از طبقه ی اشرافی روسیه بود در این رمان عقایدش را به طور نامحسوس بیان میکند. او برای اموزش و پرورش کوکان ارزش زیادی قائل بود و فردی بسیار صلح طلب بود. همچنین به دنبال راهی برای آسان کردن زندگی کشاورزان میگشت، از همین رو شیوه های نوین کشاورزی در رمان آنا کارنینان از زبان شخصیت های داستان بیان می شود. دین و مذهب در زندگی تولستوی نقش مهمی داشت و زمانی زیادی ذهن خود را درگیر آن کرده بود و به دلیل همین افکار مدتی رمان نوشتن را کنار گذاشته بود. برای درک بهتر این موضوع من به شما پیشهاد میکنم که قبل از خوندن رمان آنا کارنینان اثر لئو تولستوی، کتاب اعتراف از تولستوی را بخوانید. این کتاب بیانگر رسیدن به ایمانی تازه است. از این کتاب برداشت های سینمایی زیادی شما اما سایت 724 چاپ به شما پیشنهاد میکند که اول کتاب را بخوانید.

فیلم های سینمایی کتاب انا کارنینا

فیلم های سینمایی زیادی از رمان آنا کارنینا اثر لئو تلسون ساخته شد. معمولا داستان های مربوط به عشق و خیانت موضوعی جذاب برای تهیه کنندگان و کارگردان ها است. اگرچه کتاب جذابیت بیشتری نسبت به فیلم دارد. اما داستان این کتاب نیز فیلم های محبوبی را به نمایش گذاشت. نسخه های بسیاری از آنا کارنینا مانند فیلم صامت امریکایی، مجارسانی، بریتانیایی و روسی در سال 1915 اکران شد. اما مهم ترین نسخه ی آنا کارنینا در سال 1997 و2012 بر روی صحنه رفت. برنارد رز که سال 1997 آنا کارنینا را ساخت تمام قسمت های آن را در سن پترزبوگ و مسکو فیلمبرداری کرد. همچنین جو رایت هم در سال 2012 نسخه ی رویایی و موزیکال این فیلم را ساخت و جوایز ارزنده ی بسیار زیادی را دریافت کرد. البته به جز فیلم های سینمای نسخه های سریالی این اثر نیز ساخته شد.

پایان داستان

پایان داستان آنا در قطار است و حادثه ی کشته شدن فردی که خودش را جلوی قطار انداخته او را بسیار اذیت میکند. اما در آخر خود نیز به همین سرنوشت دچار می شود. رابطه آنا با ورونسکی فشار های زیادی به او وارد میکند. بارداری از ورونسکی، از هم پاچیده شدن زندگیش و اتفاق های فروانی که در این داستان رخ می دهد همه دلیلی برای پایان تلخ کتاب است. با وجود این پایان تلخ رمان آنا کارنینا اثر تولسوی یک کتاب بسیار پر طرفدار است. بعد از کتاب جنگ و صلح این کتاب را شاهکار تولستوی میدانند. البته افراد زیادی هستند که این اثر را بیشتر دوست دارند. در این کتاب نیز همانند دیگر کتاب های تولستوی به جزئیات اهمیت زیادی داده شده، برای مثال در بخشی از کتاب تور، دانتل، پارچه ها و… که در آن زمان برای زنان بسیار جذاب بوده را به خوبی بیان میکند.

معرفی رمان آنا کارنینا اثر لئو تولستوی

 

جملاتی از متن کتاب آنا کارنینا

استپان آرکادیچ لبخند زد. او این احساس لوین را خوب می‌شناخت. می‌دانست که برای او دخترهای دنیا دو دسته‌اند؛ یک دسته همه دختران غیر از او که صاحب همه عیبها و ضعف‌های آدمها هستند و دخترانی بسیار عادی‌اند و دسته دیگر فقط اوست که از هر عیبی پاک است و از همه آدمها برتر است. (کتاب آنا کارنینا – صفحه ۷۰)

ترید پیرمرد به قدری خوشمزه بود که لوین از رفتن به خانه برای ناهار منصرف شد. با پیرمرد همکاسه شد و ضمن خوردن با او از کار و بارش حرف می‌زد و به مسائل او علاقه بسیار نشان می‌داد و از زندگی خود برایش می‌گفت و از مسائلی که ممکن بود برای او جالب باشد. احساس می‌کرد به او نزدیک‌تر است تا به برادرش و ناخواسته پیوسته خندان بود و لبخندش از محبتی بود که نسبت به پیرمرد در دل داشت. (کتاب آنا کارنینا – صفحه ۳۲۹)

کیتی می‌دانست که موجب عذاب شوهرش چیست. از بی‌ایمانی خود در عذاب بود. اگر از کیتی می‌پرسیدند که آیا با توجه به اینکه بی‌ایمانان در آن دنیا به دوزخ خواهند رفت، او شوهرش را دوزخی می‌داند، ناچار تصدیق می‌کرد، با اینهمه از بی‌ایمانی شوهرش احساس بدبختی نمی‌کرد و گرچه معتقد بود که نجات برای نامعتقدان ممکن نیست و هیچ چیز را در دنیا به اندازه روح شوهرش دوست نمی‌داشت با این حال از بی‌اعتقادی شوهرش خنده‌اش می‌گرفت و در دل او را مضحک می‌شمرد. (کتاب آنا کارنینا – صفحه ۹۵۸)

ما همه برای این خلق شده‌ایم که رنج بکشیم و همه به این امر آگاهیم و راههایی پیدا می‌کنیم که خود را گول بزنیم. (کتاب آنا کارنینا – صفحه ۹۳۵)

بیشتر بخوانید : معرفی و نقد و برسی کتاب تئوری انتخاب اثر ویلیام گلسر

مشخصات کتاب

  • رمان آنا کارنینا
  • نویسنده: لئون تالستوی
  • ترجمه: سروش حبیبی
  • انتشارات: نیلوفر
  • تعداد صفحات: ۱۰۳۲
  • قیمت چاپ دوازدهم: ۷۵۰۰۰ تومان
  • دو جلدی

چاپ کتاب با بهترین قیمت در ۷۲۴ چاپ

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)