مجوز چاپ کتاب ، زنگ خطری برای صنعت چاپ

چاپ کتاب بدون اخذ مجوز چاپ کتاب ، زنگ خطری برای صنعت نشر

روند طولانی کسب مجوز چاپ کتاب و از طرفی عدم دسترسی به ناشران و نویسندگان خارجی باعث شده تا برخی از افراد تصمیم بگیرند بدون مجوز کتاب چاپ کنند. اشخاص سودجو از عدم نظارت کافی بر بازار نشر سو استفاده نموده و شروع به سرقت ادبی، کپی یا چاپ بدون اجازه می‌نمایند. بااین‌وجود، بر اساس قانون، چاپ کتاب بدون مجوز امکان‌پذیر نبوده و افرادی که از این روش دست‌به‌کار می‌شوند، علاوه بر وارد کردن صدمات جبران‌ناپذیر به صنعت نشر، از لحاظ اخلاقی نیز مرتکب عملی نا‌بخشودنی می‌شوند.

در ادامه این مطلب با 724-چاپ همراه باشید تا به مسئله چاپ کتاب بدون مجوز بپردازیم.

تکثیر کتاب بدون مجوز چاپ

تکثیر کتاب بدون مجوز و سرقت ادبی مسئله جدیدی نیست و صنعت چاپ و نشر ایران از آغاز تاکنون با این پدیده شوم درگیر بوده است. در سال‌های اخیر، گسترش چاپخانه‌های زیر‌زمینی و عدم ملاحظه بعضی از انتشارات به قوانین نشر، باعث شده شاهد اوج‌گیری چاپ کتاب‌های بدون شناسنامه یا غیرقانونی بی‌کیفیت باشیم. از سوی دیگر، PDF های غیرقانونی نیز مشکل دیگری است که با گسترش سایت‌های اینترنتی، چاپ کتاب بدون مجوز افزایش داده است.

در همچون شرایطی، صنعت نشر و چاپ بیش‌ازپیش در حال ضربه خوردن از این پدیده شوم است. سودجویان از عدم آگاهی مردم نسبت به مراحل چاپ کتاب به‌صورت قانونی و مسائلی همچون مدت انتظار برای دریافت مجوز چاپ کتاب‌ها نیز استفاده کرده و نویسندگان جوان را تحریک به چاپ کتاب بدون مجوز می‌کنند. در مواردی دیده‌شده حتی افراد فرهیخته‌ای که قصد چاپ کتاب علمی یا تبدیل پایان‌نامه به کتاب را دارند نیز چاپ کتاب بدون مجوز را انتخاب نموده. درحالی‌که شاید از آسیب‌هایی که می‌تواند به صنعت نشر و نویسندگان وارد کند آگاه نباشند.

 معایب چاپ کتاب بدون اخذ مجوز چاپ

در کنار تبلیغات رنگارنگ چاپ بدون مجوز و چاپ کتاب فوری باید به این نکته توجه کنید که هرگونه چاپ بدون مجوز، کپی غیرقانونی کتاب یا ترجمه کتاب بدون پرداخت حق مؤلف، علاوه بر این‌که مشکلات فراوانی برای شما ایجاد می‌کند، آسیب غیرقابل جبرانی نیز به صنعت نشر وارد می‌کند. چنین اقداماتی فضای فرهنگی کشور را تحت تأثیر قرار داده و باعث دوری سرمایه‌گذاران از بازار کتاب، دلسردی و کم‌کار شدن نویسندگان، عدم دسترسی به محتوای باکیفیت برای خوانندگان کتاب در کشور می‌شود.

ما در مجموعه 724-چاپ با توجه به این موارد، از چاپ هرگونه کتاب بدون مجوز کاملاً خودداری کرده و برای حمایت از نویسندگان نوظهور عزم خود را جزم کرده‌ایم که علاوه بر همکاری با دیگر ناشران و نویسندگان حرفه‌ای، آماده همکاری با نویسندگان جوان و بی‌تجربه را داشته باشیم. درصورتی‌که کتاب موردنظر ویژگی‌ها و استانداردهای لازم از سوی انتشارات را داشته باشد، اقدام به چاپ نسخه رایگان کتاب خواهیم کرد.

مجوز چاپ

چگونه  می‌توانیم کتاب بدون مجوز چاپ را تشخیص دهیم؟

اکنون‌که با عیب‌های چاپ بدون مجوز آشنا شدیم، بهتر است تا نحوه تشخیص کتاب بدون مجوز را هم بدانیم. در این صورت می‌توانیم از خرید کتاب غیرقانونی و بدون مجوز خودداری نموده و با این کار سهم خود را در مقابله با این مسئله ایفا کنیم.

به‌صورت کلی کتاب بدون مجوز اغلب دارای شناسنامه یا همان شابک و فیپا نیست. از طرفی کیفیت چاپ پایینی دارد، صفحه‌بندی به‌درستی انجام‌نشده و حتی شاهد حذف بعضی از صفحه‌های کتاب هستیم. عدم ویراستاری صحیح، استفاده از کاغذ بی‌کیفیت و تغییر در محتوای کتاب نیز از نشانه‌های کتاب بدون مجوز و کپی شده است. در کنار این موارد نیز نوع صحافی کتاب در همان نگاه اول تفاوت یک کتاب قانونی و غیرقانونی را نشان می‌دهد.

روند چاپ قانونی کتاب در سریع‌ترین زمان ممکن

به‌جای انتخاب چاپ بدون مجوز، با آشنایی مراحل قانونی چاپ کتاب می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان نام خود را به‌عنوان نویسنده روی جلد کتاب در کتاب‌فروشی‌های معتبر سراسر کشور ببینید. مجوز چاپ کتاب در ایران محدودیت سنی یا نیاز به مدرک خاصی ندارد. همه افراد از هر قشری و در هر سنی می‌توانند کتاب خود را به چاپ برسانند. ابتدا باید یک ناشر برای خود پیداکرده و سپس مراحل چاپ را به ناشر بسپارید.

مراحل چاپ کتاب با ویراستاری ادبی و علمی، ویرایش نهایی و تایپ کتاب شروع خواهد شد. برای دریافت شابک، فیپا، ثبت در کتابخانه ملی و دریافت مجوز از وزارت ارشاد باید مراحل گوناگونی طی شود. در آخر صفحه‌ آرایی کتاب ، چاپ و صحافی کتاب انجام می‌شود.

اخذ مجوز چاپ کتاب در 724 چاپ

در این مطلب سعی نمودیم به مسئله مهم چاپ کتاب بدون مجوز بپردازیم و با معایب آن بیشتر آشنا شویم. شما در صورت تمایل می‌توانید با همکاری مجموعه 724-چاپ به‌طور کاملاً قانونی و در کوتاه‌ترین زمان مجوز چاپ دریافت کنید و کتاب تألیفی یا ترجمه‌شده خود را در موضوعات مختلف به چاپ برسانید. کیفیت چاپ عالی، سرعت‌بالا، دستگاه‌های پیشرفته، تکنسین‌های حرفه‌ای و قیمت مناسب از مزایای چاپ کتاب در 724 چاپ است. برای استفاده از خدمات ما و مشاوره در مورد نحوه چاپ انواع کتاب می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید یا فرم آنلاین ثبت سفارش کتاب را تکمیل نمایید.

چاپ کتاب با بهترین قیمت در ۷۲۴ چاپ

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)