نحوه یافتن ایده های الهام بخش در چاپ کتاب

نحوه یافتن ایده های الهام بخش

در هر سطحی از نویسندگی یافتن موضوع و ایده های الهام بخش می تواند چالش برانگیز باشد. برای غلبه بر موانع  نویسندگی و یافتن چیزی الهام بخش،  هشت روش خلاقانه اینجا توصیه می شود.

از داستان نویسی گرفته تا وبلاگ نویسی، موانع نویسندگی می تواند در هر زمانی به هر نویسنده ای ضربه بزند.

زمانی که در پیدا کردن چیزی الهام بخش برای نوشتن یا چاپ کتاب مشکل دارید، خیلی راحت می توانید بگویید که من به مانعی در نویسدنگی رسیده ام و دست از نوشتن بردارید. اما الهام چیزی نیست که بدون هیچ تلاشی  به شما برسد بنابراین به جای تسلیم شدن، باید انرژی خود را روی یافتن منابع جدید الهام متمرکز کنید.

8  روش خلاقانه الهام بخش برای نوشتن

اگر احساس می‌کنید در فرآیند نوشتن گیر کرده‌اید، چه در حال نوشتن یک پست وبلاگ، یک داستان کوتاه، یا اولین کتاب خود هستید، چند تا از این نکات را امتحان کنید تا دوباره آن روند خلاقیت‌ را به جریان بیندازید.

بیشتر بخوانید: مراحل نوشتن کتاب تا چاپ

  1. بخوانید:  

خواندن آثار عالی اولین جایی است که برای یافتن ایده‌های جالب، شخصیت‌های واقعی طرح‌های تاثیرگذار و نثر زیبا می توانید بروید. دفعه بعد که احساس کردید ایده ای ندارید، رمانی از ارنست همینگوی یا استیون کینگ را بردارید و در حین خواندن افکارتان را دنبال کنید. آیا شما مجذوب داستان یک شخصیت خاص  شدید؟  اینها نقاط شروع  عالی برای داستان یا رمان خودتان هستند. سایر اشکال نثرها مانند کتاب‌های غیرداستانی، وبلاگ‌ها،مجلات و روزنامه‌ها، همگی مکان‌های عالی برای ایجاد یک ایده خلاق هستند.

  1. گوش دادن به موسیقی:

موسیقی  نوعی داستان سرایی است و  همانند کتاب خواندن می تواند  تصاویری در ذهن شما تداعی کند. دفعه بعد که احساس گرفتگی کردید، سعی کنید یک تصنیف  قوی یا یک آهنگ هوی متال برای خود پخش کنید و ببینید افکارتان به کجا می‌رود.

  1. به آثار هنری نگاه کنید:

 نقاشی‌ها، مجسمه‌ها و سایر آثار هنری زیبا نیز می‌توانند به الهام گرفتن کمک کنند. در اینترنت، یک کتاب یا یک موزه بگردید تا زمانی که اثر هنری را پیدا کنید که واقعاً شما را شگفت زده کند و سپس از خود بپرسید: در مورد این اثر هنری چه چیزی برای من جذاب است؟ چگونه می توانم  در نوشته هایم از آن استفاده کنم؟

ایده های الهام بخش

  1. تماشای تلویزیون و فیلم:

 نمایش های تلویزیونی و فیلم ها آثاری خلاقانه هستند و مکانی عالی برای قرار گرفتن در معرض سبک های مختلف نوشتن هستند . اگر درگیر نویسندگی هستید، سعی کنید یک قسمت از  سریال مردان دیوانه (Mad Men) یا یکی از آثار فیلمنامه نویس چارلی کافمن   (Charlie Kaufman)را تماشا کنید تا ببینید نویسندگی عالی چه کاری می تواند انجام دهد.

  1. به تماشای مردم بروید:

 تماشای مردم راه بسیار خوبی برای نویسندگان مشتاق است تا ایده‌های جدیدی ارائه دهند (مزیت اضافه‌ای که  دارد به  شما نگرگاه جدیدی میدهد و می‌تواند به تغییر وضعیت ذهنی شما کمک کند) با تماشای مردم، می‌توانید از شخصیت‌ها الهام بگیرید یا ممکن است سناریویی را در خیابان ببینید که می‌خواهید در کتاب خود بگنجانید.

  1. آزاد نویسی:

 آزاد نویسی یک تمرین نوشتاری ارزشمند است که به مغز شما کمک می کند تا به خاطرات یا ایده هایی که معمولاً فکرش را نمی کردید  برسید  و شما را مجبور می کندکه فقط چیزی بنویسید  بدون اینکه نگران خوب بودن یا نبودن آن باشید. گاهی اوقات، فقط گذاشتن خودکار روی  کاغذ یا انگشتان روی  کیبورد،  به شما انگیزه کافی برای ادامه نوشتن می‌دهد.

  1. در یک گروه نویسندگی شرکت کنید:

 بودن در کنار افراد خلاق راهی عالی برای الهام گرفتن برای نوشتن و حتی تبدیل شدن به نویسنده بهتری است، مخصوصا به این دلیل که آنها می توانند ایده هایی را که ممکن است هرگز به آنها فکر نکرده اید از شما  بیرون بکشند. گروه‌های نوشتن همچنین می‌توانند به عنوان یک انگیزه خوب عمل کنند، زیرا شما نسبت به گروه احساس مسئولیت خواهید کرد و می‌خواهید به نوشتن ادامه دهید تا بدون هیچ نوشته جدیدی برای اشتراک‌گذاری در جلسه حاضر نشوید.

  1. . استراحت کنید:

 اگر کاملاً همه چیز را امتحان کرده اید، و به نظر نمی رسد که ایده مناسبی یافته باشید، پس شاید وقت آن رسیده است که یک استراحت سریع داشته باشید. برو کار دیگری انجام بده، قدم بزن در هوای تازه یا سعی کن چیزی در آشپزخانه بپزی و بعد از ظهر یا اوایل روز بعد به کار خودت برگرد. گاهی اوقات، صرف زمان کمی دور از کاری که مشغول آن هستید می تواند تنها ترفندی باشد که  کمک کند با ذهنیتی تازه به آن بازگردید.

بیشتر بخوانید: مراحل چاپ کتاب

چاپ کتاب با بهترین قیمت در ۷۲۴ چاپ

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)