معرفی نکات کاربردی برای افزایش تمرکز در مطالعه

هدف از ارائه ی این مقاله ی کاربردی بررسی همه جانبه ی راهکارهای افزایش تمرکز در مطالعه می باشد تا ازاین طریق بتوانید با دقت بیشتری فعالیت های خود را در این زمینه ادامه دهید. همان گونه که می دانید درحال حاضر افراد بسیاری برای این معضل مواجه بوده و نمی توانند آن گونه که باید   کتاب های مورد علاقه ی خود را مطالعه کنند. شما به عنوان مخاطب این مقاله ممکن است دانش آموز ، کارمند و معلم باشید و یا تحصیلات دانشگاهی نداشته و دراصناف آزاد مشغول به کار باشید که درهر صورت افزایش تمرکز می تواند به شما کمک کند تا با دقت بیشتری به فعالیت پرداخته و کتاب های مورد علاقه ی خود را بخوانید. در صورتی که شما به این درک برسید که افزایش تمرکز در مطالعه به عنوان کلید اصلی یادگیری می تواند شما را به مدارج بالایی برساند می توانید به راحتی نکات لازم برای این فرآیند را آموزش دیده و به نتایج دلخواه خود دست یابید. در ادامه ی این مقاله به ارائه ی هرچه بیشتر نکات لازم جهت افزایش تمرکز در مطالعه می پردازیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

اثرات مثبت افزایش تمرکز در مطالعه

افزایش تمرکز در مطالعه با قدرت بالای خود می تواند اثرات مثبت بسیاری بر روی بهبود روند مطالعه شما داشته و به شما کمک های شایانی نماید. ازمهم ترین اثرات تمرکز می توان به تصمیم گیری سریع در موارد ضروری ، تقویت سطح یادگیری ، هدفمند بودن ، تقویت میزان قدرت استدلال برای حل مسائل ، تسلط کافی بر روی احساس ها و هیجانات فردی و آسان شدن کارها اشاره نمود که هر کدام در جای خود از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشند تا بتوانند شما به نتایج دلخواهتان برسانند.

بیشتر مطالعه کنید : هزینه چاپ کتاب

نکات و راهکارهای افزایش تمرکز

در این بخش قصد داریم تا به بیان راهکارهای افزایش تمرکز در مطالعه پرداخته و اطلاعات بیشتری را دراختیار شما قرار دهیم. برای دستیابی به این عامل نکات ویژه ای وجود دارد اما باید قبل از هرکار به بررسی دقیق این نکات پرداخته و کاربردی ترین راهکار را مورد استفاده قرار دهید. از مهم ترین نکات لازم جهت این امر می توان به موارد زیراشاره نمود .

افزایش تمرکز در مطالعه

 

– یافتن علل حواس پرتی

– تنظیم برنامه های کوتاه مدت

– فراهم نمودن شرایط لازم برای مطالعه

– تعیین ساعت های مطالعه

– ایجاد علاقه مندی در خود برای شرکت در مباحث کاربردی

– استفاده از برنامه های ورزشی

– انجام مدتیشن

– کنترل نمودن افکار مزاحم

یافتن علل حواس پرتی

این مورد به عنوان یکی از نکات کلیدی برای افزایش تمرکز در مطالعه می تواند به شما کمک کند تا بهترین بهره را از مطالعات خود ببرید. برای بررسی هرچه بیشتر این نکته باید گفت لازم است شما در گام اول تمامی عواملی که می توانند تمرکز شما را به بریزند را پیدا نموده و آن ها را از بین ببرید زیرا تا زمانی که چنین عواملی ذهن شما را آشفته کنند نمی توانید ازمطالعات خود نهایت بهره را ببرید. لازم است بدانید عوامل مختلفی اعم از عوامی بیرونی و عوامی درونی می توانند بر روی کاهش سطح تمرکز شما اثر داشته باشند که با شناسایی این عوامل می توانید به راحتی به تمامی اهداف خود دست یابید. از بین بردن عوامی بیرونی راحت تر از هوامل درونی می باشد زیرا این عوامل شرایط روحی و مشکلات از این قبیل را در برمی گیرند که هر مدام در جای خود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و می توانند شما را با مشکلات متعددی مواجه نمایند. از مهم ترین عوامل محیطی می توان به عدم برخورداری از نور کافی در محیط و جای مناسب و سر و صدا اشاره نمود که به راحتی می توانید آن ها را از بین ببرید.

بیشتر مطالعه کنید : معرفی 5 رمان برتر برای مطالعه در دوران کرونا

تنظیم برنامه های کوتاه مدت

داشتن یک برنامه ریزی کلی بسیار اهمیت دارد اما باید بدانید استفاده از یک برنامه ریزی کوتاه مدت برای انجام فعالیت های روزانه نیز می تواند اثرات بسیاری بر روی افزایش تمرکز در مطالعه اشته باشد. برای این امر لازم است ابتدا تمامی فعالیت های روزانه ی خود را مورد بررسی قرار داده و برای انجام هر کدام یک ساعت دقیق را مشخص کنید. این عمل به شما این امکان را می دهد تا به راحتی به ضمیر ناخودآگاه خود فرمان های لازم جهت انجام فعالیت های موردنظرتان را بدهید تا مغز بتواند تمامی افکار مزاحم را رد نموده و بر روی مطالب موردنظر شما تمرکز بیشتری داشته باشد.

افزایش تمرکز در مطالعه

 

فراهم نمودن شرایط لازم برای مطالعه

همان گونه که می دانید مغز براساس ساختاری که دارد نمی تواند در محیط هایی که سر و صدای زیادی دارد فعالیت های لازم را با تمرکز کافی انجام دهد بنابراین برای حل این بحران لازم است یک محیط  مناسب را برای این امر فراهم نموده و با دقت بیشتری بر روی عناوین و کتاب های مورد علاقه خود تمرکز کنید. افزایش تمرکز در چنین شرایطی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و لازم است بدانید سکوت مطلق نیز ممکن است شما را با حواس پرتی مواجه کند. منظور ما از فراهم نمودن شرایط محیطی مناسب در این مقاله ایجاد یک محیط قابل قبول برای مطالعه می باشد که صدای کمتری در آن وجود داشته باشد تا شما بتوانید به راحتی تمرین های خود را انجام دهید.

بیشتر مطالعه کنید : فیپا چیست؟

کنترل نمودن افکار مزاحم

به طور طبیعی زمانی که شما به مطالعه ی کتاب های مورد علاقه ی خود می پردازید ذهن افکار مختلفی را پیش روی شما قرار می دهد که این افکار می توانند بر روی کاهش سطح تمرکز شما اثرات بسیاری داشته باشند. برای مقابله با این شرایط و افزایش تمرکز در مطالعه باید برای افکار مزاحم خود نیز برنامه های لازم را در نظر گرفته و از این طریق بر روی قدرت خیال خود تسلط یابید. یادداشت نمودن این افکار مزاحم و موکول نمودن آن ها به زمان های دیگر می توان به شما کمک کند تا به راحتی بر روی ذهن خود مسلط شده و برای فعالیت های بلند مدت خود برنامه ریزی کنید. در کنار تمامی موارد بیان شده سایت 724 چاپ به عنوان یکی از کارآمدترین سایت های فعال در زمینه ی چاپ کتاب و ارائه کتاب های مختلف و کاربردی روش های مختلفی همچون شمردن کلمات یک صفحه ، تند خوانی ، تکنیک پومودورو و تمرین با آینه را نیز برای افزایش تمرکز به شما پیشنهاد می نماید که هرکدام با ویژگی های بی نظیر خود می توانند به شما در پرورش قدرت ذهنی کمک های شایانی نمایند.

چاپ کتاب با بهترین قیمت در ۷۲۴ چاپ

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)